Han vil ikke spise det han skal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

SussieThyssen

Low skriver:

Ej det må godt nok ikke have været rart!. Især når du kan huske det 

Ja, bvadr.
Det er også derfor jeg altid selv har været meget obs på, at mine børn har fået lov til at spise eller ikke spise, det de kunne lide/ikke lide.
Maturligvis har de ikke fået lov til at spise usundt, men de har fået det, som de generelt syntes bedst om.
var den ene ikke til rugbrød, jamen så fik de grovbrød i stedet eller bondebrød.
Ville den anden kun have kold mad, jamen så fik hun kold mad.
Og hvis der har været en periode hvor de kun har villet spise en enkelt ting, så har de fået lov til det...vel vidende at det gik over igen, og så blot sørge for at de fik deres vitaminer m.m.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Low

Laulund87 skriver:

Det ser ikke rart ud Jeg har måske en idé til noget andet du kan prøve..

Jeg gav Maria bondebrød, der var blødt op, og det kunne hun slet ikke Jeg holdt en lille pause med brødet og så prøvede jeg med almindelig rugbrød (ikke blødt op) og det gik meget bedre.

Nogle børn springer den der mellemting over og går direkte til alm. Mad Ikke alle, men nogen. Jeg tror hun rigtig kunne fornemme at her skulle hun tygge for der var kerner

Han fik også bare tåre i sine øjne efter han havde kastet op.

Ja det er også bondebrød der er blødt op men jeg kunne ikke forstikke mig at rigtig" rugbrød, at han vil kunne spise det men jeg kan prøve det

Anmeld

18. januar 2011

Laulund87

Low skriver:

Han fik også bare tåre i sine øjne efter han havde kastet op.

Ja det er også bondebrød der er blødt op men jeg kunne ikke forstikke mig at rigtig" rugbrød, at han vil kunne spise det men jeg kan prøve det

Du kan prøve at holde en pause og så forsøge med det, måske det virker Om et par uger måske..

Anmeld

18. januar 2011

Low

SussieThyssen skriver:

Ja, bvadr.
Det er også derfor jeg altid selv har været meget obs på, at mine børn har fået lov til at spise eller ikke spise, det de kunne lide/ikke lide.
Maturligvis har de ikke fået lov til at spise usundt, men de har fået det, som de generelt syntes bedst om.
var den ene ikke til rugbrød, jamen så fik de grovbrød i stedet eller bondebrød.
Ville den anden kun have kold mad, jamen så fik hun kold mad.
Og hvis der har været en periode hvor de kun har villet spise en enkelt ting, så har de fået lov til det...vel vidende at det gik over igen, og så blot sørge for at de fik deres vitaminer m.m.

Det lyder også rigtigt at gøre. Jeg synes heller ikke man skal presses til noget man ikke bryder sig om og slet ikke noget man ikke kan

Anmeld

18. januar 2011

Low

Laulund87 skriver:

Du kan prøve at holde en pause og så forsøge med det, måske det virker Om et par uger måske..

Det kan jeg hvert fald håbe

Anmeld

18. januar 2011

Low

Jeg skal ud af døren nu. Jeg svare selvfølgelig når jeg er tilbage . Tak for jeres svar indtil videre, de har været brugbare 

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Low skriver:

Det lyder også rigtigt at gøre. Jeg synes heller ikke man skal presses til noget man ikke bryder sig om og slet ikke noget man ikke kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.