Han vil ikke spise det han skal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Low

linselouise skriver:

Herhjemme har spisetid aldrig været hyggelig. Det har altid været en kamp hver gang, og jeg har slået mig selv oven i hovedet tusinde gange, fordi min dreng bare ikke ville spise noget som helst. Det har været svært at være afslappet omkring det, for min dreng skal jo spise!

Han startede med at ligge 2 over kurven i vægt, men er nu 1 under kurven.

Det har været en lang og sej kamp, men idag (1 år) spiser han nogenlunde normalt.

Jeg måtte tvinge mig selv til at slappe mere af omkring måltiderne. Husk på at han spiser hvis han er sulten! Lad være med at tilbyde ham alt muligt, hvis du ved han ikke gider det. Giv ham det han kan lide at spise, så skal han nok på et tidspunkt vænne sig til alt det andet. Giv ham evt. små stukker frugt, grøntsager i løbet af dagen, så han kan sidde og kigge, smage, røre. Det gør ham mere interesseret i mad.

Min dreng spiser stadig ikke kød, jo en sjælden gang i mellem gider han frikadeller, men ellers ikke.

Lad være med at slå dig selv oven i hovedet, det nytter ingenting. Slap af omkring hans madvaner, det skal nok komme stille og roligt, han er jo kun 6½ mdr endnu.

Min dreng er først for nylig begyndt at ville spise rugbrød. Han gider det kun hvis han selv får lov at sidde med det.

Mht drik af kop så hold koppen for ham, der er ingen grund til at han skal lære at holde koppen selv lige nu. Hvis ikke han gider alm. kop så prøv en tud-kop

Det lyder meget rigtigt det du skriver . Måske skal jeg bare lade vær med at tænke så meget over hvad min SP siger og bare gøre hvad der er bedst for han. Han får jo næsten heller ikke noget af spise når jeg prøver at give ham noget han ikke vil have. Han vejede 4kg ved fødslen og han har ikke fordoblet den vægt endnu :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Low

Laulund87 skriver:

Det er også vigtigere at han tager på Har du læst mit svar til Sussie? Måske du kunne bruge det til noget

Ja, jeg synes også det er vigtigere han  tager på. Nej jeg har ikke lige fået læst det for blev lige citeret en masse gange så jeg har slet ikke fået læst de svar hvis jeg ikke er citeret

Anmeld

18. januar 2011

L.J.L

Low skriver:

Det lyder meget rigtigt det du skriver . Måske skal jeg bare lade vær med at tænke så meget over hvad min SP siger og bare gøre hvad der er bedst for han. Han får jo næsten heller ikke noget af spise når jeg prøver at give ham noget han ikke vil have. Han vejede 4kg ved fødslen og han har ikke fordoblet den vægt endnu :/

lige nøjagtig.

Bare giv ham det du ved han gerne spiser, så skal det andet nok komme med tiden. Som en anden skrev så kan du blende maden til ukendelighed, det gjorde jeg med Lauritz og så gad han for det meste godt at spise det.

Det skal nok vende lige pludselig, og når det gør, så vil der være noget helt andet som pludselig bekymrer en

Anmeld

18. januar 2011

Low

SussieThyssen skriver:

Du skal jo huske at SP'en er et tilbud til vejledning..ingen tvang.
Så go ahead..gør det på din måde..det er trods alt dit barn.

Super, det vil jeg altså gøre så . Godt det ikke kun er mig som synes vi skal gøre det på vores måde .

Anmeld

18. januar 2011

Laulund87

Low skriver:

Ja, jeg synes også det er vigtigere han  tager på. Nej jeg har ikke lige fået læst det for blev lige citeret en masse gange så jeg har slet ikke fået læst de svar hvis jeg ikke er citeret

Okay Jeg tror det ville være brugbart for jer

Anmeld

18. januar 2011

Low

linselouise skriver:

lige nøjagtig.

Bare giv ham det du ved han gerne spiser, så skal det andet nok komme med tiden. Som en anden skrev så kan du blende maden til ukendelighed, det gjorde jeg med Lauritz og så gad han for det meste godt at spise det.

Det skal nok vende lige pludselig, og når det gør, så vil der være noget helt andet som pludselig bekymrer en

Ja, jeg vil altså også bare gøre det på vores måde nu, især når jeg har læst at det ikke er forkert . Jeg følte bare at det min SP sagde det SKULLE jeg gøre :/

Anmeld

18. januar 2011

Low

Laulund87 skriver:

Jamen jeg læste det for noget tid siden fordi mín datter selv har voldsomt svært ved klumpet mad. Tit når hun får det i munden laver hun bræklyde og virker forkvalmet. Hun får det også tit galt i halsen.

Jeg snakkede med min SP om det og hun sagde også at nogle børn er en del ældre end andre før de lærer det. De skal have mere tid og må ikke presses. Min datter er næsten 14 måneder og har stadig problemer, men det bliver dog bedre.

Brækrefleksen sidder meget højt og hvis barnet ikke er ret modent, tager det lang tid før den ligesom rykker længere ned.

Det lyder altså meget rigtigt. Det kan være jeg skal nævne det for min SP hvis Alexander ikke er blevet beder til det inden da, selv om hun sikkert er godt klar over det. Alexander får også maden helt galt i halsen når det er

Anmeld

18. januar 2011

Laulund87

Low skriver:

Det lyder altså meget rigtigt. Det kan være jeg skal nævne det for min SP hvis Alexander ikke er blevet beder til det inden da, selv om hun sikkert er godt klar over det. Alexander får også maden helt galt i halsen når det er

Du kan godt nævne det for hende, men nogle sp'er meget snæversynet så det er ikke sikkert hun vil "godkende" detMen som de andre skriver, du skal gøre hvad du føler er rigtigt.

Det skal jo være en god oplevelse for ham at spise og det er klart han ikke vil hvis hans grænser bliver overtrådt. Vi ved alle hvor grimt det er at få maden galt i halsen

Han skal nok lære det med tiden

Anmeld

18. januar 2011

Low

B&J skriver:

jeg kan ikke lig din sp desværre har altid fået afvid af min man ikke må tivinge barnet til noget til ikke vil daniel er 10½månede han spiser sjælden kød og aldrig kartofler men lidt ris og pasta eller stadig grød...

han begynde af drikke af kop da han var 8mdr ført før kunne han ikke og ja sige det lige ud han hader mad...

vi begynde også først af give ham havergrød da han var 9mdr hvor vi blende det for han kunne ikke med de klumper overhovede.... så tror du skal tage det stille og roligt og gøre så din dreng får mad med dit hjerte

Jeg plejer at være glad for hende man det her omkring hans mad er jeg slet ikke enig med hende om

Anmeld

18. januar 2011

Low

Laulund87 skriver:

Du kan godt nævne det for hende, men nogle sp'er meget snæversynet så det er ikke sikkert hun vil "godkende" detMen som de andre skriver, du skal gøre hvad du føler er rigtigt.

Det skal jo være en god oplevelse for ham at spise og det er klart han ikke vil hvis hans grænser bliver overtrådt. Vi ved alle hvor grimt det er at få maden galt i halsen

Han skal nok lære det med tiden

ja det skal han nok lære .

Det er rart at vide at min idé om at ikke give ham så mange klumper og hasper er helt fin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.