linselouise skriver:
Herhjemme har spisetid aldrig været hyggelig. Det har altid været en kamp hver gang, og jeg har slået mig selv oven i hovedet tusinde gange, fordi min dreng bare ikke ville spise noget som helst. Det har været svært at være afslappet omkring det, for min dreng skal jo spise!
Han startede med at ligge 2 over kurven i vægt, men er nu 1 under kurven.
Det har været en lang og sej kamp, men idag (1 år) spiser han nogenlunde normalt.
Jeg måtte tvinge mig selv til at slappe mere af omkring måltiderne. Husk på at han spiser hvis han er sulten! Lad være med at tilbyde ham alt muligt, hvis du ved han ikke gider det. Giv ham det han kan lide at spise, så skal han nok på et tidspunkt vænne sig til alt det andet. Giv ham evt. små stukker frugt, grøntsager i løbet af dagen, så han kan sidde og kigge, smage, røre. Det gør ham mere interesseret i mad.
Min dreng spiser stadig ikke kød, jo en sjælden gang i mellem gider han frikadeller, men ellers ikke.
Lad være med at slå dig selv oven i hovedet, det nytter ingenting. Slap af omkring hans madvaner, det skal nok komme stille og roligt, han er jo kun 6½ mdr endnu.
Min dreng er først for nylig begyndt at ville spise rugbrød. Han gider det kun hvis han selv får lov at sidde med det.
Mht drik af kop så hold koppen for ham, der er ingen grund til at han skal lære at holde koppen selv lige nu. Hvis ikke han gider alm. kop så prøv en tud-kop