Han vil ikke spise det han skal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

B&J

jeg kan ikke lig din sp desværre har altid fået afvid af min man ikke må tivinge barnet til noget til ikke vil daniel er 10½månede han spiser sjælden kød og aldrig kartofler men lidt ris og pasta eller stadig grød...

han begynde af drikke af kop da han var 8mdr ført før kunne han ikke og ja sige det lige ud han hader mad...

vi begynde også først af give ham havergrød da han var 9mdr hvor vi blende det for han kunne ikke med de klumper overhovede.... så tror du skal tage det stille og roligt og gøre så din dreng får mad med dit hjerte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Super..måske du kunne uddybe det lidt?
Det er nemlig meget interessant..også fordi man jo kan forbinde det til mange andre ting..fx det med vådliggere.

Jamen jeg læste det for noget tid siden fordi mín datter selv har voldsomt svært ved klumpet mad. Tit når hun får det i munden laver hun bræklyde og virker forkvalmet. Hun får det også tit galt i halsen.

Jeg snakkede med min SP om det og hun sagde også at nogle børn er en del ældre end andre før de lærer det. De skal have mere tid og må ikke presses. Min datter er næsten 14 måneder og har stadig problemer, men det bliver dog bedre.

Brækrefleksen sidder meget højt og hvis barnet ikke er ret modent, tager det lang tid før den ligesom rykker længere ned.

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Low skriver:

Han vil bare ikke starte op med grød hvis han lige er vågnet og han er ikke så glad for kød. Og når han ikke kan lide det så vil han ofte ikke spise særlig meget af det og så bliver jeg nød til at give ham det han kan lide som er mælk og pulver grød eller kartoffel/gulerods grød med små klumper 

Så giv du ham bare det.
Du kan evt. snakke med lægen om, at han skal have lidt ekstra jerndråber, så han ikke får jernmangel.
Men han får jo hvad han skal have indtil videre i sin mælk, grød og mos.
Min den ældste ville kun have ærtemos i evigheder..og gud nåde mig hvis jeg forsøgte at få andet i hende.
Jeg tror hun var 7 mdr eller der omkring før hun overhovedet ville have en lilel smule fisk i.
Tilsæt evt. en smørklat til mosen..og lidt fløde..det elsker de fleste småbørn.

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Laulund87 skriver:

Jamen jeg læste det for noget tid siden fordi mín datter selv har voldsomt svært ved klumpet mad. Tit når hun får det i munden laver hun bræklyde og virker forkvalmet. Hun får det også tit galt i halsen.

Jeg snakkede med min SP om det og hun sagde også at nogle børn er en del ældre end andre før de lærer det. De skal have mere tid og må ikke presses. Min datter er næsten 14 måneder og har stadig problemer, men det bliver dog bedre.

Brækrefleksen sidder meget højt og hvis barnet ikke er ret modent, tager det lang tid før den ligesom rykker længere ned.

Anmeld

18. januar 2011

KajaHH

Man skal ikke altid lytte til sp du kender din dreng bedst, du er jo sammen med ham hver dag, det er hun jo ikke.

Hvis han starter dagen bedst op med en flaske så gør dog det, det gjore min søn også, han bliver to til sommer, og han var da et år, før han kunne spise små hapser. Han var ved at blive kvalt hvergang han prøvede, for vi prøvede virkelig også.

Jeg fik så et godt tip, som for os virkede fint,så han begyndt at lære at tygge lidt.

Vi tog marie kiks og knuste dem og hældte noget sødmælk over, det var han helt vild med, og på den måde var det jo både blødt, men stadigvæk lidt klumpet,så sådan lærte vores søn at begynde at tygge lidtpå maden.

Men som sagt fordi det virkede for os er det jo ikke sikker det virker for jer, men man kan jo da altid prøve, men det er jo ikke noget han skal ha love at spise morgen, middag og aften, vi brugte det en gang om dagen og det var om eftermiddagen vores fik det.

Men ellers synes jeg du skal finde din egen rytme, med hvad han vil spise og hvornår, for som sagt du kender din søn bedst.

herfra

Anmeld

18. januar 2011

Low

Macaab skriver:

Mange børn og voksne er ikke sultne lige når de vågner.. Alle mine tre uner skal lige lege lidt, før de gider spise om morgenen

Og pulvergrød er da fint, så giv ham da det, hvis det er noget han kan lide. Og stop fokus på kød endnu. Mine de store har været omkring 1-1½ før de gad kød

Han vil gerne have 150ml mælk når han vågner, han drikker det hvert fald. Og så går der måske en time eller 2 så kan jeg godt få pulver grød ned i ham. Jeg havde også tænkt at jeg skulle stoppe med fokus på kød for det føler jeg slet ikke han er klar til. Han får brød og kød galt i halsen og jeg må vende hoved ned på ham og ryste for at få det ud når det sker. Han har heller ikke taget nok på som han skulle så ifølge SP så skal han tage på(det er klart) og så skal han også lære det med de stykker. Han får ikke meget mad ned når jeg prøver at lære ham det og så synes jeg næsten at det er vigtigere at han vejer det han skal frem for at lære ham det med klumper.

Anmeld

18. januar 2011

Laulund87

Low skriver:

Han vil gerne have 150ml mælk når han vågner, han drikker det hvert fald. Og så går der måske en time eller 2 så kan jeg godt få pulver grød ned i ham. Jeg havde også tænkt at jeg skulle stoppe med fokus på kød for det føler jeg slet ikke han er klar til. Han får brød og kød galt i halsen og jeg må vende hoved ned på ham og ryste for at få det ud når det sker. Han har heller ikke taget nok på som han skulle så ifølge SP så skal han tage på(det er klart) og så skal han også lære det med de stykker. Han får ikke meget mad ned når jeg prøver at lære ham det og så synes jeg næsten at det er vigtigere at han vejer det han skal frem for at lære ham det med klumper.

Det er også vigtigere at han tager på Har du læst mit svar til Sussie? Måske du kunne bruge det til noget

Anmeld

18. januar 2011

Low

SussieThyssen skriver:

Så giv du ham bare det.
Du kan evt. snakke med lægen om, at han skal have lidt ekstra jerndråber, så han ikke får jernmangel.
Men han får jo hvad han skal have indtil videre i sin mælk, grød og mos.
Min den ældste ville kun have ærtemos i evigheder..og gud nåde mig hvis jeg forsøgte at få andet i hende.
Jeg tror hun var 7 mdr eller der omkring før hun overhovedet ville have en lilel smule fisk i.
Tilsæt evt. en smørklat til mosen..og lidt fløde..det elsker de fleste småbørn.

Ja, jeg havde også tænkt mig at gøre det på den måde som jeg synes er bedst. Jeg synes det er vigtigt at han tager på og vejer det han skal frem for han lære de der ting. Min SP siger bare at jeg skal gøre det må en anden måde hvilket bare ikke dur her synes jeg. Måske skal jeg bare gå over til det der virker bedst for os

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Low skriver:

Ja, jeg havde også tænkt mig at gøre det på den måde som jeg synes er bedst. Jeg synes det er vigtigt at han tager på og vejer det han skal frem for han lære de der ting. Min SP siger bare at jeg skal gøre det må en anden måde hvilket bare ikke dur her synes jeg. Måske skal jeg bare gå over til det der virker bedst for os

Du skal jo huske at SP'en er et tilbud til vejledning..ingen tvang.
Så go ahead..gør det på din måde..det er trods alt dit barn.

Anmeld

18. januar 2011

Low

linselouise skriver:

Herhjemme har spisetid aldrig været hyggelig. Det har altid været en kamp hver gang, og jeg har slået mig selv oven i hovedet tusinde gange, fordi min dreng bare ikke ville spise noget som helst. Det har været svært at være afslappet omkring det, for min dreng skal jo spise!

Han startede med at ligge 2 over kurven i vægt, men er nu 1 under kurven.

Det har været en lang og sej kamp, men idag (1 år) spiser han nogenlunde normalt.

Jeg måtte tvinge mig selv til at slappe mere af omkring måltiderne. Husk på at han spiser hvis han er sulten! Lad være med at tilbyde ham alt muligt, hvis du ved han ikke gider det. Giv ham det han kan lide at spise, så skal han nok på et tidspunkt vænne sig til alt det andet. Giv ham evt. små stukker frugt, grøntsager i løbet af dagen, så han kan sidde og kigge, smage, røre. Det gør ham mere interesseret i mad.

Min dreng spiser stadig ikke kød, jo en sjælden gang i mellem gider han frikadeller, men ellers ikke.

Lad være med at slå dig selv oven i hovedet, det nytter ingenting. Slap af omkring hans madvaner, det skal nok komme stille og roligt, han er jo kun 6½ mdr endnu.

Min dreng er først for nylig begyndt at ville spise rugbrød. Han gider det kun hvis han selv får lov at sidde med det.

Mht drik af kop så hold koppen for ham, der er ingen grund til at han skal lære at holde koppen selv lige nu. Hvis ikke han gider alm. kop så prøv en tud-kop

Det lyder meget rigtigt det du skriver . Måske skal jeg bare lade vær med at tænke så meget over hvad min SP siger og bare gøre hvad der er bedst for han. Han får jo næsten heller ikke noget af spise når jeg prøver at give ham noget han ikke vil have. Han vejede 4kg ved fødslen og han har ikke fordoblet den vægt endnu :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.