Er du sammen med en alkoholiker/stofmisbruger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

serinasmor

min x er alkoholiker ... opdagede det først ret sent i forholdet .. efter vi var flyttet sammen ... Ingen af hans venner har opdaget noget som sådan .. de tror bare han drikker socialt og det troede jeg nok egentlig også.. der er jo ingen der siger noget til at du drikker en øl eller 2 eller 5 hvis du har besøg af nogle venner i et par timer ...men det skulle vise sig at være meget værre end det .. han kunne sagtens sidde og drikke sig fuld og spille sit computerspil helt alene (6 ud af 7 dage.. den 7. fik han så venner på besøg eller var i byen)..

Problemet for mig lå lidt i at jeg jo allerede var indfanget og havde ikke opdaget noget ... da jeg så begyndte at lægge mærke til det slog jeg det hen med "måske er det ikke så slemt" eller " det er nok bare en periode, han arbejder jo også hårdt" eller " det er jo også hårdt at være arbejdsløs" ... ja der er mange undskyldninger..

den dag idag er jeg lykkelig over at vi ingen børn har sammen ... for det kom på tale flere gange ...prøv lige og tænk hvis det var nået så vidt 

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

lulleh

nej og det vil jeg heller aldrig komme til.
jeg kommer fra en familie. hvor min papfar ryger hash og drikker. han er hjemme 3uger a gangen. men på de 3 uger er han bare en svamp. han fik min mor med på vognen. som gjorde vi fik et rigtig dårligt forhold. men den dag idag drikker hun ikke. hun vil næsten ikke a det i sit hus. og idag er vi bare pot og pande.  og kan ikke undvære hende.
min far ryger hash dog drikker han ikke. og han er meget åben om det. han hjælper andre ud af det.
så jeg vil aldrig bo sammen med en der drikke, da det har sat sine ar på mig.
-nu bor jeg sammen med min skønne mand som aldrig drikker..

Anmeld

18. januar 2011

SilleElisa

Jeg kommer fra en familie, hvor min mor er alkoholiker ( jeg blev født med føtalt alkoholsyndrom FAS) og min far var ludoman.

Min mand drikker kun til fester, hvilket jeg jo også gør, men ellers ikke andet. Han ryger heller ikke. Ikke en gang i hverdagen er vi til vin, det er jeg glad for.

Jeg mener, at selvom man er fra en familie der er belastet af et misbrug er det ikke en selvfølge at følge den... Jeg har gjort alt for at gå modsatte vej, derfor er jeg blevet den jeg er i dag. Jeg afskyr ikke folk der er i misbrug, jeg har en form for forståelse, men vil aldrig selv gå den vej, ligemeget hvad der så end skete i mit liv.. Det er mine børn/barn for værdigfulde til og fortjener ikke sådan et liv..

Knus

Anmeld

18. januar 2011

wamse

Ja min datters far er misbruger, og jeg har før været i forhold med andre med et misbrug. Jeg har selv haft et misbrug for 8 år siden.

Anmeld

18. januar 2011

Mor til L&S

Nej aldrig!

Anmeld

18. januar 2011

mor-til-vanessa

Giraffen skriver:

Hej Piger

Jeg synes jeg har læst en del tråde efterhånden hvor kæresten omtales som "han drikker øl hele dagen" eller "han går mere op i hash med kammeraterne end vores barn" osv. Det fik mig til at undres over noget.

Er du eller har du været sammen med en alkoholiker/stofmisbruger, og er han far til dit barn?

Og hvis det er tilfældet, var du klar over det inden graviditeten og hvordan tænker du omkring det?

Denne tråd er IKKE lavet for at der kan blive rakket ned på nogen eller nogen skal føle sig overlegne fordi de "aldrig kunne finde på sådan noget".

Det er udelukkende en nysgerrighed på hvor stærk kærlighed kan være og hvilke konsekvenser det kan have. Jeg er nysgerrig da jeg ingen erfaring har på området selv og vil gerne opnå en indsigt.

jeg har barn med en som ryger pot/hash.

da vi startede forholdet, røg han ikke ( ikke hvad jeg ved af ) for han spillede prof basket i dk. men kendte han fortid og vidste han havde røget meget som ung+ så mange andre ting. men man skal ikke dømme ud fra fortid, efter min mening.

han begyndt at ryge lidt mere, fordi han blev skadet, jeg blev gravid ( og det var planlagt ) 

idag er vi ikke sammen og det er slet ikke pga potten. men pga utroskab og løgne ( kan godt være han gjorde de ting pga pot, men hvis han ikke havde løget og været utro så var vi nok stadig sammen ) 

jeg kan lige så godt være ærlig og sige jeg ikke har et problem med pot. så længe man kan klare dagligdagen og være der med familie og venner ikke en ikke sumpet tilstand, så har jeg ikke noget imod det. han skulle selvfølgelig aldrig ryge foran mit barn.

ja for nogen kan det sikkert være pisse svært at forstå, men sådan er det nogen gange når man elsker nogen. det er ligesom nogen der bliver sammen med en mand selvom han er utro konstant.

ved ikke om du fik svar på det du ville.

p.s jeg elsker ham stadig, men skal skulle virkelig ske en kæmpe forandring hvis jeg skulle være sammen med ham igen

Anmeld

18. januar 2011

Giraffen

Sees. skriver:

Se det vidste jeg faktisk godt, men fordi jeg selv er Plus-medlem, så tror jeg bare man regner med at alle er det

Det var faktisk heller ikke for at lyde sur eller noget - Kan det godt se at det måske kom til at virke sådan ..

Nej overhovedet ikke, opfattede det mere som en betænksomhed for de derude der gerne vil fortælle, og være anonyme stadigvæk

Anmeld

18. januar 2011

Giraffen

mor-til-vanessa skriver:

jeg har barn med en som ryger pot/hash.

da vi startede forholdet, røg han ikke ( ikke hvad jeg ved af ) for han spillede prof basket i dk. men kendte han fortid og vidste han havde røget meget som ung+ så mange andre ting. men man skal ikke dømme ud fra fortid, efter min mening.

han begyndt at ryge lidt mere, fordi han blev skadet, jeg blev gravid ( og det var planlagt ) 

idag er vi ikke sammen og det er slet ikke pga potten. men pga utroskab og løgne ( kan godt være han gjorde de ting pga pot, men hvis han ikke havde løget og været utro så var vi nok stadig sammen ) 

jeg kan lige så godt være ærlig og sige jeg ikke har et problem med pot. så længe man kan klare dagligdagen og være der med familie og venner ikke en ikke sumpet tilstand, så har jeg ikke noget imod det. han skulle selvfølgelig aldrig ryge foran mit barn.

ja for nogen kan det sikkert være pisse svært at forstå, men sådan er det nogen gange når man elsker nogen. det er ligesom nogen der bliver sammen med en mand selvom han er utro konstant.

ved ikke om du fik svar på det du ville.

p.s jeg elsker ham stadig, men skal skulle virkelig ske en kæmpe forandring hvis jeg skulle være sammen med ham igen

Det er også lige det jeg tænker der må være så svært.

Når kærligheden er der, og hverdagen egentlig går som den skal. Så er jeg heller ikke sikker på jeg kunne afskrive et forhold alene ud fra et misbrug. 

Uhh det er altså svært det med at elske mennesker, der bare har taget nogle forkerte valg 

Anmeld

18. januar 2011

Giraffen

serinasmor skriver:

min x er alkoholiker ... opdagede det først ret sent i forholdet .. efter vi var flyttet sammen ... Ingen af hans venner har opdaget noget som sådan .. de tror bare han drikker socialt og det troede jeg nok egentlig også.. der er jo ingen der siger noget til at du drikker en øl eller 2 eller 5 hvis du har besøg af nogle venner i et par timer ...men det skulle vise sig at være meget værre end det .. han kunne sagtens sidde og drikke sig fuld og spille sit computerspil helt alene (6 ud af 7 dage.. den 7. fik han så venner på besøg eller var i byen)..

Problemet for mig lå lidt i at jeg jo allerede var indfanget og havde ikke opdaget noget ... da jeg så begyndte at lægge mærke til det slog jeg det hen med "måske er det ikke så slemt" eller " det er nok bare en periode, han arbejder jo også hårdt" eller " det er jo også hårdt at være arbejdsløs" ... ja der er mange undskyldninger..

den dag idag er jeg lykkelig over at vi ingen børn har sammen ... for det kom på tale flere gange ...prøv lige og tænk hvis det var nået så vidt 

serinasmor

Det må også bare have været hårdt, at tage beslutninger omkring om man kan tolerere det, når først man er forelsket og flyttet sammen osv.. 

Men det var da godt du ikke fik børn med ham så, hvis det var lige ved og næsten og du ikke ønsker ham som far for dine børn

Anmeld

18. januar 2011

Sofia

Astasmor skriver:

Min kæreste er stofmisbruger, han ryger hash.
Jo han er far til vores barn, vidste godt han røg og hans venner fylder meget.

Dog er det begyndt at gå
Mig meget på for han bruger næsten alle vores penge på det. Asta mangler dog intet hende er der altid til. Men hans computer, hash og venner fylder mere end vi gør føler jeg sig. Ved mange her inde har læst nogen af mine tråde hvor jeg skriver om hvordan jeg har det i forholdet.

Kunne Skrive meget mere men gider ikke skriv til mig eller læs tidligere tråde hvis der er bogen der vil vide mere om det hele.

Hvor må det bare være frustrerende!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.