Er du sammen med en alkoholiker/stofmisbruger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: er din (eks)kæreste alkoholiker? og er han far til dit barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.572 visninger
51 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Giraffen

Hej Piger

Jeg synes jeg har læst en del tråde efterhånden hvor kæresten omtales som "han drikker øl hele dagen" eller "han går mere op i hash med kammeraterne end vores barn" osv. Det fik mig til at undres over noget.

Er du eller har du været sammen med en alkoholiker/stofmisbruger, og er han far til dit barn?

Og hvis det er tilfældet, var du klar over det inden graviditeten og hvordan tænker du omkring det?

Denne tråd er IKKE lavet for at der kan blive rakket ned på nogen eller nogen skal føle sig overlegne fordi de "aldrig kunne finde på sådan noget".

Det er udelukkende en nysgerrighed på hvor stærk kærlighed kan være og hvilke konsekvenser det kan have. Jeg er nysgerrig da jeg ingen erfaring har på området selv og vil gerne opnå en indsigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Mullebergen

Nej og har aldrig været det 

Den eneste form for afhængighed jeg ville kunne tolerere i et forhold, er rygning.

Anmeld

18. januar 2011

Sees

Giraffen skriver:

Hej Piger

Jeg synes jeg har læst en del tråde efterhånden hvor kæresten omtales som "han drikker øl hele dagen" eller "han går mere op i hash med kammeraterne end vores barn" osv. Det fik mig til at undres over noget.

Er du eller har du været sammen med en alkoholiker/stofmisbruger, og er han far til dit barn?

Og hvis det er tilfældet, var du klar over det inden graviditeten og hvordan tænker du omkring det?

Denne tråd er IKKE lavet for at der kan blive rakket ned på nogen eller nogen skal føle sig overlegne fordi de "aldrig kunne finde på sådan noget".

Det er udelukkende en nysgerrighed på hvor stærk kærlighed kan være og hvilke konsekvenser det kan have. Jeg er nysgerrig da jeg ingen erfaring har på området selv og vil gerne opnå en indsigt.

Jeg ville synes det havde været på sin plads at man kunne svare ano på denne tråd, men nu gør jeg det alligevel

Jeg har været kærester med en TIDLIGERE stofmisbruger.
Han er ikke far til min søn, og han kom ud af misbruget, for at være sammen med mig - Det var mit krav!

Anmeld

18. januar 2011

Kløver

Giraffen skriver:

Hej Piger

Jeg har aldrig været sammen med en alkoholiker/stofmisbruger, men min eks var ludoman, en af grundende til vi gik fra hinanden, har så ikke børn med ham.

Anmeld

18. januar 2011

Giraffen

Sees. skriver:

Jeg ville synes det havde været på sin plads at man kunne svare ano på denne tråd, men nu gør jeg det alligevel

Jeg har været kærester med en TIDLIGERE stofmisbruger.
Han er ikke far til min søn, og han kom ud af misbruget, for at være sammen med mig - Det var mit krav!

IIIH jeg troede det med ano skete automatisk det var også meningen at man skulle det, ved du om jeg kan rette det?

Anmeld

18. januar 2011

Sees

Giraffen skriver:

IIIH jeg troede det med ano skete automatisk det var også meningen at man skulle det, ved du om jeg kan rette det?

Det kan man vidst ikke, men det er jo sådan set også lige meget
Folk der ikke vil svarer, lader jo bare være..
Men spændende tråd

Anmeld

18. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg havde et hurtigt forhold på 6 mdr med en hashmisbruger da jeg var teenager.

Siden da har det været et no-go i mine forhold.

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Giraffen skriver:

Hej Piger

Min x-mand udviklede sig til at blive alkoholiker. Han var det bestemt ikke, da vi mødte hinanden og heller ikke i de første 3-4 år.
Men han begyndte gradvist at drikke mere og mere det sidste år til halvandent, vi var sammen.
Jeg forlod ham med min datter, da hun var 4 mdr.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. januar 2011

Becks

Nej aldrig!

Og gør det heller ikke hvis jeg ved det på forhånd, det er så langt fra min verden, og vil slet ikke have børn skal vokse op med sådan noget. Hvis jeg opdager inde i forholdet, at han tager stoffer eller drikker lidt vel rigeligt, så er det UD medmindre han vil ændre det og komme ud af det!

Jeg er selv vokset op med en mor der har lidt for stor lyst til alkohol og det vil jeg ikke udsætte mig selv for igen, ej heller mine kommende børn!

Anmeld

18. januar 2011

Giraffen

SussieThyssen skriver:

Min x-mand udviklede sig til at blive alkoholiker. Han var det bestemt ikke, da vi mødte hinanden og heller ikke i de første 3-4 år.
Men han begyndte gradvist at drikke mere og mere det sidste år til halvandent, vi var sammen.
Jeg forlod ham med min datter, da hun var 4 mdr.

Kærligst
Sussie

Det lyder som en svær men vigtig beslutning, men nu fremtoner du også som en yderst stærk kvinde Men var det svært? Sådan at se den man elskede glide længere og længere ned uden man rigtig kan gøre noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.