Er du sammen med en alkoholiker/stofmisbruger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

SussieThyssen

Giraffen skriver:

Det lyder som en svær men vigtig beslutning, men nu fremtoner du også som en yderst stærk kvinde Men var det svært? Sådan at se den man elskede glide længere og længere ned uden man rigtig kan gøre noget?

Ja, det var meget hårdt, og jeg var jo også meget ung, og havde dengang ikke den viden og erfaring, som jeg har i dag.
Jeg gjorde hvad jeg kunne for at stoppe ham og støtte ham, men han ville overhovedet ikke indse, at han havde et problem, og at det accelererede.
Desuden var han desværre arveligt belastet, og det vidste jeg intet om dengang.
Så derfor tog jeg en beslutning og gik. Mit barn skulle ikke vokse op i det.
Først mange år senere indså han at den var gal og fik samlet sig sammen til at stoppe helt, og han har været tørlagt siden vores datter var 12-13 år.
Men der er desværre sket alt for mange skår undervejs for vores datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

morethanperfect

Min nu afdøde ekskæreste var stofmisbruger ..

Han døde af overdosis .. :/ . 

Har dog ikke børn med ham ..

Anmeld

18. januar 2011

TbCp

Nej det har jeg heldigvis aldrig været.

Men min far er alkoholiker.... så måske jeg er ekstra obs på ikke at støde ind i "den slags"

Anmeld

18. januar 2011

Lullaby

Jeg havde en x der røg alt for meget hash og en der drak lidt for mange øller. Den ene boede på et kollegie hvor det var en del af fællesskabet sådan lige at dele en joint og den anden på et værksted hvor man da gerne drak en 2-3 øl inden man tog hjem fra arbejde. Min mand er derimod ikke misbruger og det er ham der er far til mine unger

Anmeld

18. januar 2011

Lone Jakobsen

min ex er alkoholiker. jeg har 2 børn med ham.

stærkt emne du har valgt at tage op. det er fyldt med tabu. så vær obs på at nogen kan vælge din tråd fra af den grund.

jeg har valgt den åbne vej. jeg har og er meget ærlig omkring det. da jeg tror åbenhed er vejen til at fjerne fordomme.

Anmeld

18. januar 2011

Valle81

Giraffen skriver:

Hej Piger

Jeg synes jeg har læst en del tråde efterhånden hvor kæresten omtales som "han drikker øl hele dagen" eller "han går mere op i hash med kammeraterne end vores barn" osv. Det fik mig til at undres over noget.

Er du eller har du været sammen med en alkoholiker/stofmisbruger, og er han far til dit barn?

Og hvis det er tilfældet, var du klar over det inden graviditeten og hvordan tænker du omkring det?

Denne tråd er IKKE lavet for at der kan blive rakket ned på nogen eller nogen skal føle sig overlegne fordi de "aldrig kunne finde på sådan noget".

Det er udelukkende en nysgerrighed på hvor stærk kærlighed kan være og hvilke konsekvenser det kan have. Jeg er nysgerrig da jeg ingen erfaring har på området selv og vil gerne opnå en indsigt.

Nej aldrig.........

Har aldrig været sammen med en der drikker eller ryger hash:0)

Min nuværende kæreste drikker ikke så meget som en kop kaffe og ryger ikke engang cigaretter - hvilket vi begge ikke gør:0)

Men vi er så tilgengæld begge sodavands og sliknarkomaner:0)

Anmeld

18. januar 2011

twinboys

Nej aldrig...

Anmeld

18. januar 2011

B&J

Min kæreste har været alkoholiker og var kommet ud af det 2år før vi fandt sammen nu er der gået 4½år og det er super flot

Anmeld

18. januar 2011

NinaNymannMadsen

Min kæreste er stofmisbruger, han ryger hash.
Jo han er far til vores barn, vidste godt han røg og hans venner fylder meget.

Dog er det begyndt at gå
Mig meget på for han bruger næsten alle vores penge på det. Asta mangler dog intet hende er der altid til. Men hans computer, hash og venner fylder mere end vi gør føler jeg sig. Ved mange her inde har læst nogen af mine tråde hvor jeg skriver om hvordan jeg har det i forholdet.

Kunne Skrive meget mere men gider ikke skriv til mig eller læs tidligere tråde hvis der er bogen der vil vide mere om det hele.

Anmeld

18. januar 2011

Diana...

Sees. skriver:

Jeg ville synes det havde været på sin plads at man kunne svare ano på denne tråd, men nu gør jeg det alligevel

Jeg har været kærester med en TIDLIGERE stofmisbruger.
Han er ikke far til min søn, og han kom ud af misbruget, for at være sammen med mig - Det var mit krav!

Det er kun dem med plus medlem der kan lave ano indlægs muligheden så det kan ts ikke lave. 

Knus Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.