Bogstaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

Anonym

Hej NN.

For det første skal du bare være stolt, hvis dit barn er intelligent.

Min datter Emma er nu 2 år og 8 mdr. Hun kan læse alle bogstaver i alfabetet, tælle til 30, læse tallene op til 10 osv. Hun læser nummerplader, telefonnumre, prisskilte i Netto og alle mulige andre steder.

Hun begyndte at interessere sig for bogstver lige før hun blev to år. Hun tegner ikke så meget, men til gengæld " skriver " hun en hel masse.

Hvis du er i tvivl om din datters udvikling, kan jeg anbefale dig at kontakte foreningen Gifted Children ( tidlige underafdeling af Mensa ) De er gode til at hjælpe og rådgive.

Venlig hilsen Stine

Men jeg tænker bare, om det ikke er lidt tidligt at tænke at de er "giftet children" ud fra det du siger.

Min datter har indenfor en uge lært sig bogstaverne (1 ting der starter med det) tallene kan hun skældne og sige indtil næsten 30. og jeg tænker ikke at hun på nogen måde er mere fremmelig end andre.

Ofte er det jo bare udenadslærer i den alder, eller fordi de har en "hobby" de går meget op i.

(min datter er 2 år og 8 måneder)

I mine øjne skal der lidt mere til (sorry)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

StineW

Anonym skriver:

Men jeg tænker bare, om det ikke er lidt tidligt at tænke at de er "giftet children" ud fra det du siger.

Min datter har indenfor en uge lært sig bogstaverne (1 ting der starter med det) tallene kan hun skældne og sige indtil næsten 30. og jeg tænker ikke at hun på nogen måde er mere fremmelig end andre.

Ofte er det jo bare udenadslærer i den alder, eller fordi de har en "hobby" de går meget op i.

(min datter er 2 år og 8 måneder)

I mine øjne skal der lidt mere til (sorry)

Det jeg egentlig mente med mit svar, var bare at hvis du menet at din datter er meget intelligent, så kan du jo ringe og få dig en snak med dem. Så kan de jo vurdere om der er noget om snakken .

Nogle gange kan det være rigtig rart at snakke med nogle, som på ingen måder ser det som pral, at du synes din datter er klog. Og jo, der skal selvfølgelig lidt mere end at barnet kan nogle bogstaver til, for at man bliver tilbudt medlemskab

Knus Stine.

Anmeld

1. februar 2011

mamalicious

Jeg arbejder i en I.I. og har arbejdet i 2 forskellige børnehaver forinden, plus en vuggestue.

Jeg ville mene at have et lille kendskab til, om det er meget almindeligt at kunne alfabetet i en alder af 3 år.

Min erfaring er, at det er det ikke !!

Jeg har i min tid i institution haft 2 piger med interresse og kendskab for/ til bogstaver og alfabetet i så tidlig en alder !!

Håber svaret er noget du kunne bruge

mange tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.