Bogstaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.586 visninger
42 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2011

Anonym trådstarter

Hvornår gik jeres børn op i bogstaver?

Hvornår kunne de genkende dem og enkelte ord? 

Skriver som anonym da jeg ikke vil virke som en der praler men mit barn kan allerede en hel del og får hele tiden at vide at det er MEGET tidligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

Skriver som anonym da jeg ikke vil virke som en der praler men mit barn kan allerede en hel del og får hele tiden at vide at det er MEGET tidligt 

Hvor gammel er dit barn da? Det er jo meget individuelt..

Anmeld

14. januar 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Nicklas er 3½ år gammel og han går rigtig meget op i bogstaver og tal for den sags skyld... Han kan ikke selv huske hvad bogstaverne hedder, men hvis man spørger ham hvor fx O eller Y eller et andet bogstav er, så peger han det ud.....

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Hvor gammel er dit barn da? Det er jo meget individuelt..

Lige blevet 3 år 

Anmeld

14. januar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

Lige blevet 3 år 

Jamen så er det meget normalt at kunne alfabetet osv., hvis man vel og mærket har øvet det med barnet. Der er dog andre som ikke kan alfabetet, men så er det ofte fordi man "glemmer" at øve det med sit barn enten hjemme eller i institutionen. På mit arbejde synger vi ofe alfabetsangen, snakker om hvilket bogstav børnene starter med osv., for at stimulerer dem

Anmeld

14. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hm.

Frederic er 2,4 år og kan nogle forskellige bogstaver.

Han kan tegne F og siger; se F lige som far - farfar og frederic.

Hvis du nævner et bogstav kan han sige mange ting der starter med det bogstav.

Det er vores leg herhjemme, jeg siger et bogstav og han nævner de ting der starter med det.

Mor; hvad starter med S? 

Frederic; scania - sav - sten - sandkasse - smør og sol.

Mor; hm, hvad med M?

Frederic griner og siger; det gør moar - mercedes og mælk

Når vi kører på vejene eller går ture kan han de forskellige mærker og model i en del bil mærker og nogle lastbiler.

Anmeld

14. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jasmin blev 5 i sep. Hun har de sidste par måneder interesseret sig meget i bogstaver og skriver bogstaver på alle sine tegninger. Det kom meget pludseligt. For et par måneder siden gad hun det overhovedet ikke.

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Ok, hmm ja så kan jeg da godt se at mit barn ikke er så fremmeligt som nogen får det til at lyde...

Anmeld

14. januar 2011

wamse

Lærke har det sidste års tid gået meget op i bogstaver og ord. Men det er kun de sidste par måneder, at hun helt klart kan skrive far, mor, og Lærke. Hun genkender forbogstaver, fx at jeg starter med M og det gør hendes far også. Hun øver sig i mange andre bogstaver, men som hun stadig ikke kan navne på. Hun genkender navne som Michael, når jeg skriver forskellige navne op

Hun bliver 5 sidst i marts måned i år

Anmeld

14. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
wamse skriver:

Lærke har det sidste års tid gået meget op i bogstaver og ord. Men det er kun de sidste par måneder, at hun helt klart kan skrive far, mor, og Lærke. Hun genkender forbogstaver, fx at jeg starter med M og det gør hendes far også. Hun øver sig i mange andre bogstaver, men som hun stadig ikke kan navne på. Hun genkender navne som Michael, når jeg skriver forskellige navne op

Hun bliver 5 sidst i marts måned i år

Åh nej er vores Jas så bagefter? Hun er først lige begyndt og kan overhovede ikke genkende ord. Hun blev 5 i sep!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.