Hvem skrev jeg var tissemands forskrækket ? - Jeg syntes det er underligt at drengens tissemand er tænd/sluk knap - hvorfor ikke hans hånd bagpå... og hvor skal drengen se trist og ked af det ud ? hvorfor ikke smile og være glad ?
Nu skrev jeg jo ikke at DU er tissemandsforskrækket - jeg skrev at "man" skal passe på ikke at blive det, forskellen er jo at jeg taler om en generel stemning i et samfund, også indenfor kunstens verden. 
Hvorfor knappen sidder der hvor den sidder er jo en del af den humor der ligger bag lampen. Det er fordi at mange mennesker synes det er sjovt - men du er bare ikke en af dem - ligesom mange mennesker synes at billederne med de grædende børn er smukke og andre ikke. Man kan ikke spørge "hvorfor" når det kommer til kunst - for det er en smagssag, og så kan man ligeså godt spørge dig "hvorfor ikke?". 
Ansigtet - jamen som Bavianis skriver så tolker du det som ked af det - andre tolker det som sur eller fornærmet - igen er det et udtryk for designerens humor - måske synes han/hun at det var sjovere med et surt ansigt? Uanset havd så er det jo ikke et portræt af en dreng - det er en KARIKATUR!
Jeg tænker da at han er sur fordi han har en lampeskærm på hovedet...
I øvrigt så er kroppen lavet sådan at det for mig at se ligesågodt kunne være en karikatur af en voksen mand...
Men du synes ikke den er sjov og fred være med det - men hvorfor tænker du straks at det er noget "beskidt" eller pædofilt? Hvorfor ser du det ikke som noget sjovt og uskyldigt? Fordi der er en tissemand man skal røre ved for at tænde lampen?
Anmeld