Hvornår kan børn selv tage toget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

N&J

Jeg tog toget fra esbjerg til høje Tåstrup (med færgen dengang) da jeg var 10, 2 gange om året, men når det kun er en station, så ville jeg mene at en 8 årig godt ville kunne, at han så skal have lillebror med og ud af toget er lidt noget andet, kan han måske prøve turen selv og så bagefter med lillebror, så tror jeg det ville gå nemmere, og så skal de selvfølgelig instrueres i hvad de gør hvis de kommer til at tage toget for langt, måske endda prøve det med dem.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Med en fornuftig 8-årige tror jeg sagtens jeg ville kunne accepteredet, men lur mig jeg ville stå med moblien i hånend og vente på at smsen tikkede ind

Hihi...sms fra faderen eller?

Ja, ville bare være mest bange for at faderen glemte det og de så stod der i en anden by...men kan jo ringe inden jeg sætter dem på og tjekke om han er klar til de kommer..

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

N&J skriver:

Jeg tog toget fra esbjerg til høje Tåstrup (med færgen dengang) da jeg var 10, 2 gange om året, men når det kun er en station, så ville jeg mene at en 8 årig godt ville kunne, at han så skal have lillebror med og ud af toget er lidt noget andet, kan han måske prøve turen selv og så bagefter med lillebror, så tror jeg det ville gå nemmere, og så skal de selvfølgelig instrueres i hvad de gør hvis de kommer til at tage toget for langt, måske endda prøve det med dem.. 

Jeg ville ikek kunne få Bertram til det alene, det ville han ikek bryde sig om...der skal de have hinanden for at være trygge..men jeg kan jo tage med de første par gange.

Han har taget toget et par gange med storebror for et par år siden...men jeg ville gå med ind og sætte dem og sige at faderen skulle gå ind efter dem også..

Anmeld

13. januar 2011

LRJ

Eva. skriver:

Ja, der er nemlige mange der gør det...men ok, her er der ingen der passer på dem, men bare de ved de skal sidde hvor de bliver sat, ikke gå med nogen eller gå fra hinanden og har mobil med...jeg tror de skal prøve det. Har lieg spurgt den lille, han bliver meget køresyg og spurgte om det var hurtigere...det er det jo og så bliver han ikke køresyg...ihh, hvorfor har jeg mon ikek tænkt på det før..

Ja nemlig  

men tror ikk de 10 min gør så meget, og når de bare Lover dig at de bliver sammen hele tiden og hvis det er hurtigere og han ikk når  at blive køresyg så det bare at Prøve det   

Anmeld

13. januar 2011

N&J

Eva. skriver:

Jeg ville ikek kunne få Bertram til det alene, det ville han ikek bryde sig om...der skal de have hinanden for at være trygge..men jeg kan jo tage med de første par gange.

Han har taget toget et par gange med storebror for et par år siden...men jeg ville gå med ind og sætte dem og sige at faderen skulle gå ind efter dem også..

Nej okey, jeg ville nok tage toget med dem de første par gange, men har du tid til at sætte dem derind og så selv nå ud igen?? tænkte bare hvis det er s-tog så er der jo nærmest ingen tid før dørene lukker.. og så vise dem hvad de skal gøre hvis nu far eller mor ikke er nået frem af en eller anden årsag.. men selvfølgelig kan de det, sålænge de føler sig trygge

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

Lone H. skriver:

Ja nemlig  

men tror ikk de 10 min gør så meget, og når de bare Lover dig at de bliver sammen hele tiden og hvis det er hurtigere og han ikk når  at blive køresyg så det bare at Prøve det   

Jeg stoler helt på dem i forhold til at blive sammen osv...de er så stille og rolige og gør hvad jeg siger til dem...jeg tror jeg prøver det hvis far og børn er ok med det..

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

N&J skriver:

Nej okey, jeg ville nok tage toget med dem de første par gange, men har du tid til at sætte dem derind og så selv nå ud igen?? tænkte bare hvis det er s-tog så er der jo nærmest ingen tid før dørene lukker.. og så vise dem hvad de skal gøre hvis nu far eller mor ikke er nået frem af en eller anden årsag.. men selvfølgelig kan de det, sålænge de føler sig trygge

Sagtens..det er landtoge... der er de vidst bare glade for kunder i butikken...

Anmeld

13. januar 2011

LRJ

Eva. skriver:

Jeg stoler helt på dem i forhold til at blive sammen osv...de er så stille og rolige og gør hvad jeg siger til dem...jeg tror jeg prøver det hvis far og børn er ok med det..

Okay håber det kommer til at gå  

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

Lone H. skriver:

Okay håber det kommer til at gå  

Tak...på et tidspunkt bliver det i hvert fald sådan..

Anmeld

13. januar 2011

N&J

Eva. skriver:

Sagtens..det er landtoge... der er de vidst bare glade for kunder i butikken...

Hehe, ja så holder toget da lidt længere.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.