hvorfor lige manden :( ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

SussieThyssen

Nina Sophia skriver:

okay, jeg må prøve at tænke over hvordan jeg vil formulere det, han ved jo også godt hvordan landet ligger, han tager bare chancen hver dag - "for det ku jo være... "

Sig til ham at net op DET prøveri irriterer dig mere end noget andet, og gør, at du går helt i baglås og får endnu mindre lyst.
(Hvor ved jeg det fra?? Fordi jeg selv har haft det på nøjagtigt samme måde)
Sig til ham, at han må holde sig i skindet og lade dig tage initiativet.
Det er nemlig så mærkeligt, for hvis man selv må bestemme, så bliver lysten større, hurtigere
Men pres gør det kun værre.
Men glem ham nu ikke..han skal belønnes ret hurtigt..så du må krybe til korset og være sød ved ham indtil at han er blevet sikekr på at han måske nok ikke får al den sex han gerne vil efter hans mening, men at det dog kommer med lidt tålmodighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Den lykkelige

Nina Sophia skriver:

tak søde.

Hvis jeg feks 'tager kampen op' så bliver det bare til at galehus med en muggen kæreste der ikke vil sove ved siden af mig den nat og tager på job uden at sige farvel. men snakken der skal tages i eftermiddag blvier svær..

hvad faaaen siger man lige??

Ja det e bestemt ikke rart at være uvenner og han går uden at sige farvel..  kan jeg godt forstå du ikke har lyst til.. Min eks kæreste var også sådan en som så skred og man ikke hørte fra, men var bare sur og ignorerede.. synes det var forfærdeligt!!!

Men synes bare du skal sige til ham at du tænker meget over hans krav på sex og at det går dig virkelig på fordi han er så egoistisk omkring hans behov og ikke tænker på du er i smerter.. Forklare ham at det er en af de ting der kan følge med når man er gravid og at det må han respektere når nu han gerne vil have sin lille datter.. og at det jo ikke er noget du gør fordi du ikke synes om ham, men en ting han bare må acceptere i den periode det nu vare.. Men synes som sussi vidst også skrev at du skal prøve lade være græde og blive ked.. For synes tit mænd bliver hjælpeløse, begynder snakke en efter munden eller give op fordi de ikke så godt kan håndtere det..
Måske hvis han lod være presse dig sådan, at du så på en god dag virkelig ville være god ved ham.. Man gider jo slet ikke hvis man ikke høre på andet..

Anmeld

12. januar 2011

NessaXenia

Lou87 skriver:

Du lyder som en dejlig lille "husmor" han har sig derhjemme, så jeg tror skam ikk han bebrejder dig noget
Ellers så er han da lidt streng

Giv ham evt nogle pjecer at læse i eller lign, eller læs højt fra din lægebog... (gjorde mig og kæresten hver uge)
Mener at ku huske der stod en masse ang lysten til sex osv er faldende for nogen... Mere hvis han ikke er helt klar over det ?
Så kan han måske få et større indblik i det... og forståelse for det.
Men måske han godt ved det med sex og lign efter fødslen ?
Har i snakket om det... det jo nogengange det bedste.

Jeg har haft bækkenløsning og har meget svært ved sex nu stadig 5 måneder efter fødsel, tro mig min kæreste er meget forståelig OG han værdsætter blot vi har det godt og kan nusse og hygge om hinanden trods alt... Men det også fordi vi snakker om det tror jeg - så han ved at det ikke er fordi jeg ikk har lyst til ham, men bare at tanken om sex er lidt uoverskuelig lige nu.

jeg læser højt fra hjemmesider osv hvor der står en masse, men han er ikke lige sådan vild med det..

Måske er det fordi det går "for stærkt" for ham?

Han glæder sig meget til babys ankomst, men snakker tit om fester, venner osv stadig, selvom han ofte tager ud selv og kommer hjem kl 8 om morgenen.. Han er 25, men faderrollen er måske et pres på hans skuldre og han tror måske stadig at det er for en stund at baby er her..`?? i dont know..
men han siger selv at nu skal vi holde sammen for vi skal være en familie osv.. jeg tvivler ikke på det han siger, jeg tror bare vi skal ha snakket rigtig godt om det her..

Anmeld

12. januar 2011

NessaXenia

milopilo skriver:

Ja det e bestemt ikke rart at være uvenner og han går uden at sige farvel..  kan jeg godt forstå du ikke har lyst til.. Min eks kæreste var også sådan en som så skred og man ikke hørte fra, men var bare sur og ignorerede.. synes det var forfærdeligt!!!

Men synes bare du skal sige til ham at du tænker meget over hans krav på sex og at det går dig virkelig på fordi han er så egoistisk omkring hans behov og ikke tænker på du er i smerter.. Forklare ham at det er en af de ting der kan følge med når man er gravid og at det må han respektere når nu han gerne vil have sin lille datter.. og at det jo ikke er noget du gør fordi du ikke synes om ham, men en ting han bare må acceptere i den periode det nu vare.. Men synes som sussi vidst også skrev at du skal prøve lade være græde og blive ked.. For synes tit mænd bliver hjælpeløse, begynder snakke en efter munden eller give op fordi de ikke så godt kan håndtere det..
Måske hvis han lod være presse dig sådan, at du så på en god dag virkelig ville være god ved ham.. Man gider jo slet ikke hvis man ikke høre på andet..

rigtigt

jeg vil helt klart tage mig sammen og få snakket med ham

uden at græde..

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Nina Sophia skriver:

rigtigt

jeg vil helt klart tage mig sammen og få snakket med ham

uden at græde..

Lyder godt!! Held og lyke med det søde.. Håber du trænger igennem hos ham

Anmeld

12. januar 2011

NessaXenia

SussieThyssen skriver:

Sig til ham at net op DET prøveri irriterer dig mere end noget andet, og gør, at du går helt i baglås og får endnu mindre lyst.
(Hvor ved jeg det fra?? Fordi jeg selv har haft det på nøjagtigt samme måde)
Sig til ham, at han må holde sig i skindet og lade dig tage initiativet.
Det er nemlig så mærkeligt, for hvis man selv må bestemme, så bliver lysten større, hurtigere
Men pres gør det kun værre.
Men glem ham nu ikke..han skal belønnes ret hurtigt..så du må krybe til korset og være sød ved ham indtil at han er blevet sikekr på at han måske nok ikke får al den sex han gerne vil efter hans mening, men at det dog kommer med lidt tålmodighed

det vil jeg prøve
så må jeg bruge dagen på at gøre mig i stand til at belønne ham når han kommer hjem og gå og få sat mig selv op til at nu skal du bare gøre det, for det bliver det bedste hen af vejen og han bliver glad og forstår mig mere hvis han ser at hans anstregelser bære frugt..

Hvis han så "glemmer" at lade hver med at presse på, skal hans ventetid så forlænges??

Hvor længe skal der gå fra han ikke har presset på til at får sin
belønning?

Anmeld

12. januar 2011

NessaXenia

milopilo skriver:

Lyder godt!! Held og lyke med det søde.. Håber du trænger igennem hos ham

tak

ja vi får se

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Nina Sophia skriver:

det vil jeg prøve
så må jeg bruge dagen på at gøre mig i stand til at belønne ham når han kommer hjem og gå og få sat mig selv op til at nu skal du bare gøre det, for det bliver det bedste hen af vejen og han bliver glad og forstår mig mere hvis han ser at hans anstregelser bære frugt..

Hvis han så "glemmer" at lade hver med at presse på, skal hans ventetid så forlænges??

Hvor længe skal der gå fra han ikke har presset på til at får sin
belønning?

Nu ved jeg jo ikek hvor ofte I havde sex før du blev gravid og hovr tit I har det lige nu.
Men træk det en dags tid eller to stille og roligt..og du kan jo nok leve med engang om ugen siden hen, og det må han også kunne klare.
Men træk tiden over nogle uger..sådan i det stille.

Anmeld

12. januar 2011

Maria-s

Nina Sophia skriver:

du har ret..
syntes bare vi har taget den så mange gange, og jeg vil for alt i verden ikke gå fra ham.. men det bliver jo heller ikke nemmere når hun ér kommet til verden, og så er sex måske ikke det der kommer først når et spædbarn er der..

Vil tage en snak med ham, men hvordan skal jeg prikke hul på bylden?? 

Og hvad skal jeg lægge ud med at sige???
Det skulle jo gerne være inden at han lægger op til sexen..

I må jo bare tage den igen så, andet kan jeg ikke sige. Nogengange er min kæreste også irreteret over at der er noget jeg vil snakke om - IGEN. Men det bliver han bare nødt til, så jeg forklare ham at det er super vigtigt for mig at vi snakker om det, fordi jeg ikke føler han måske helt har forstået hvad det er jeg mente/ mener. Og så tager vi snakken igen og som regel rykker vi os lidt tættere på hinanden

Mht. når barnet kommer, ja så er det SUPER vigtigt at du ikke fuldstændig hovedkuls forelsker dig i baby og glemmer din kæreste og jeres forhold helt. Husk at holde liv i jeres forhold! Det er vigtigt at i prioitere hinanden og jeres kærlighed til hianden højt. Hvis du allerede nu tror at det ikke kommer til at ændre sig når baby først er kommet, har du så tænkt lidt over hvorfor det er du ikke har lyst til sex?... ER det fordi du har ondt i ryggen eller har det skidt, eller ligger der noget dybere til grund?... Jeg skriver det ikke for at såre dig, blot for at få dig til at tænke. For det er rigtig rigtig vigtigt at baby ikke bliver en hindring for jer to for at være sammen, for sex er altså vigtigt i et forhold (det er det i hvert fald for langt de fleste).

Jeg synes du selvfølgelig skal lade ham komme ind igennem døren, men ellers så skal du tage den rimlig hurtigt. Sige skat; jeg har noget jeg gerne vil snakke med dig om. Jeg ved godt vi måske har snakket om det før, men jeg har brug for vi lige sætter os ned igen og tager det en gang til. Sæt jer tæt på hinanden, hold ham evt. i hånden, det er vigtigt at i ikke sidder i hver ende af stuen, at der er en stor fysisk afstand imellem jer. Og så forklare ham det. Men det er vigtigt at du ikke lægger skyld på ham eller bebrejder ham. Fortæl den ud fra din side at du er rigtig ked af at du føler du afviser ham og gør ham skuffet når du ikke har lyst til sex, men at du ikke kan rumme en masse knalderi lige nu fordi sådan og sådan og at det bare bliver endnu svære for dig dag for dag, fordi du føler han er ved at blive sprængt af seksuel frustration og du tøt efterhånden knap nok putte dig ind til ham fordi du så er bange for han tolker det som at du lægger op til sex. Og så synes jeg det er vigtigt at I snakker om at I altså ikke er de eneste der sidder sådan. Det er der rigtig mange andre der også oplever lignende igennem en graviditet.

Herhjemme har det dog det meste af tiden været omvendt, at det er min kæreste der har haft mindre lyst til sex, men det har også været super vigtigt at snakke om, for jeg har haft brug for at han bekræftede mig i at det ikke handlede om at han ikke længere elsker mig eller at det bare er slut med at han tænder på mig nu og i fremtiden. Der er bare mænd og kvinder, der får det lidt underligt med direkte samleje, når det er maven vokser, OG det er altså meget naturligt. OG det skal man ikke føle skyld over.

Men som jeg skriver er det også vigtigt at I efter graviditeten ser det hele som et nyt kapitel og ikke ligger nye grunde til hvorfor der ikke er plads til sex eller ikke har lyst. For ja nogengange orker man det måske ikke, men så er det jo alligevel dejligt når man kommer igang...

Håber virkelig at du og I finder ud af det

Anmeld

12. januar 2011

Lou87

Nina Sophia skriver:

jeg læser højt fra hjemmesider osv hvor der står en masse, men han er ikke lige sådan vild med det..

Måske er det fordi det går "for stærkt" for ham?

Han glæder sig meget til babys ankomst, men snakker tit om fester, venner osv stadig, selvom han ofte tager ud selv og kommer hjem kl 8 om morgenen.. Han er 25, men faderrollen er måske et pres på hans skuldre og han tror måske stadig at det er for en stund at baby er her..`?? i dont know..
men han siger selv at nu skal vi holde sammen for vi skal være en familie osv.. jeg tvivler ikke på det han siger, jeg tror bare vi skal ha snakket rigtig godt om det her..

Okay..
Ja det er sku ikke altid lige nemt, hvis man ser lidt forskelligt på det i selve graviditeten.. kan da ihvertfald godt forstå hvis du bliver lidt nervøs for om han er lige så klar som dig.
Men ja, giv ham tid, og snak om det.. også når han lyst.. som du selv siger, lad vær og læg et for stort pres på hans skuldre.
Og syntes det er flot du lader ham feste til kl 8 om morgenen
Der tror jeg måske selv jeg var gået lidt kold, men sådan var min kæreste ikke.. Han var meget støttende under hele forløbet, trods den korte tid vi havde været sammen. (barnet var planlagt, misforstå mig ikke.. hehe. men mange vælger ikk li og sige så hurtigt man vil ha barn som vi tror jeg.. hihi)

Men ved ikk om du har hørt det ordsprog der siger at;
Der er en grund til det tager 9 måneder og få et barn - det fordi manden skal ha tid til og nå og vende sig til det

Ej det er jo lidt en joke, men alligevel tror jeg nu lidt på det..
Nogen mænd er nok bare lidt længere tid om det, og tror da nok når han siger som han gør at i skal holde sammen.. at når først han ser barnet i din favn og han også får lov at holde sit eget kød og blod, at det blir sjovere og være derhjemme og hygge med jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.