light sodavand din mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.616 visninger
74 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

B&J

Hej jeg har altid tænkt på de rygter der går omkring light sodavand...

er det virkelig sunder en alm sodavan eller????

hvis nej hvorfor

hvis ja hvorfor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Hansen97

Kommer an på hvordan man ser på det.

Der er jo ikke så mange kalorier i som i alm. sodavand. Men der er aspartam i som bestemt overhovedet ikke er det sundeste i verden.

Så mit bud er at halvere forbruget af alm sodavand eller købe en sodastream

Efter jeg har læst om aspartam så går jeg langt uden om produkter hvor det er i. Og det er i rigtig mange produkter. I alle light-produkterne. Og saftevand (FUN) kan man næsten ikke købe nogen steder mere uden det er light. Så det er ikke en nem opgave men en opgave jeg gerne løser for mig og min familie.

Det var min mening.

Anmeld

10. januar 2011

B&J

Kommer an på hvordan man ser på det.

Der er jo ikke så mange kalorier i som i alm. sodavand. Men der er aspartam i som bestemt overhovedet ikke er det sundeste i verden.

Så mit bud er at halvere forbruget af alm sodavand eller købe en sodastream

Efter jeg har læst om aspartam så går jeg langt uden om produkter hvor det er i. Og det er i rigtig mange produkter. I alle light-produkterne. Og saftevand (FUN) kan man næsten ikke købe nogen steder mere uden det er light. Så det er ikke en nem opgave men en opgave jeg gerne løser for mig og min familie.

Det var min mening.

Tak for din gode mening

drikker næsten ikke sodavand men bare noget jeg kom til af tænke på hihihihih... for der er jo mange meninger om en light sodavand og alm sodavand 

Anmeld

10. januar 2011

SiLiMiMa

Hvis man ikke vil drikke sodavand med sukker, er det nok bedst at holde sig helt fra det....

man hører jo gang på gang at de sødestoffer ikke er sunde.

Og så bliver kroppen "snydt" til at tro, at den får noget sukker... når den så ikke får det alligevel, vil den bare "kræve det" på en anden måde, så man blir sliksyg eller mere sulten efter andet........

og så smager det jo bare virkelig dårligt!!! Jeg synes det har en meget dårlig eftersmag når der er sødestoffer i - kan slet ikke ha det!

heise

Anmeld

10. januar 2011

B&J

Heise skriver:

Hvis man ikke vil drikke sodavand med sukker, er det nok bedst at holde sig helt fra det....

man hører jo gang på gang at de sødestoffer ikke er sunde.

Og så bliver kroppen "snydt" til at tro, at den får noget sukker... når den så ikke får det alligevel, vil den bare "kræve det" på en anden måde, så man blir sliksyg eller mere sulten efter andet........

og så smager det jo bare virkelig dårligt!!! Jeg synes det har en meget dårlig eftersmag når der er sødestoffer i - kan slet ikke ha det!

heise

ja det er nemlig også det jeg tænker på de søde stoffer der er i er de lige så usunde og det hele bare snyder kroppen eller??

for har da nogle i min familie som siger det er sunder og de har sukker syge ja det er ikke godt for dem men de er voksne og kan jo ikke bestemme over dem desværre

Anmeld

10. januar 2011

Lusi

Altså light produkter er sundere for mig, fordi jeg har sukkersyge. Men klart, vil man være kernesund, så Ska man da hverken indtage sukker eller kunstige sødestoffer, for intet af det, er da sundt..

Anmeld

10. januar 2011

june1987

light er slet ikke sundt da der er asparmtan der i.

det snyder hjernen så det der ikke er light er lige så sundt som det andet

Anmeld

10. januar 2011

B&J

Lykke86 skriver:

Altså light produkter er sundere for mig, fordi jeg har sukkersyge. Men klart, vil man være kernesund, så Ska man da hverken indtage sukker eller kunstige sødestoffer, for intet af det, er da sundt..

nemlig men hvor usundt er mon de søde stoffer der er i tænker især på dem der har sukker syge i min familie som drikker light

Anmeld

10. januar 2011

Tulle28

B&J skriver:

Hej jeg har altid tænkt på de rygter der går omkring light sodavand...

er det virkelig sunder en alm sodavan eller????

hvis nej hvorfor

hvis ja hvorfor

Nej de er ikke sundere, det er muligt de indeholder færre kalorier, men desværre indeholder de fleste også aspartam (som de fleste lightprodukter er proppet med), som man mistænker for at være kræftfremkaldende.

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-light-livet-af-dig.html

Så foretrækker jeg altså den "ægte" vare og så bare lidt mindre mængder.

Anmeld

10. januar 2011

B&J

Tulle28 skriver:

Nej de er ikke sundere, det er muligt de indeholder færre kalorier, men desværre indeholder de fleste også aspartam (som de fleste lightprodukter er proppet med), som man mistænker for at være kræftfremkaldende.

http://www.alun.dk/sund-kost/aspartam-din-cola-light-livet-af-dig.html

Så foretrækker jeg altså den "ægte" vare og så bare lidt mindre mængder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.