Den søde hemmelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Valle81

Jeg ville måske ikke fortælle til bekendte og på arbejde eller dem, der ikke behøver at vide. Men jo, familien har jeg self. fortælt. Og netop fordi hvis der var noget galt, så kunne jeg bare få støtte med det samme, uden at skulle først fortælle, at jeg var gravid og at vi skulle holde det hemligt. Personligt er familien vigtigt for mig, de er dem jeg kan stole på og det er dem, som skal have den nærmeste kontakt til mine børn...

Lige sådan har jeg det også:0)

Og prøvede nemlig også at det gik galt i uge 8 og der havde kollegaer faktisk også fået det at vide,og det var en kæmpe hjælp at folk vidste det og at de forstod den svære tid man gik igennem og at ingen undrede sig osv. Familen var en kæmpe støtte og ville aldrig have gjort anderledes:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

majnr2

MosterA skriver:

Kæresten og jeg har besluttet at vi ikke vil sige noget til vores familier om graviditeten ind til vi har været til den første scanning. Det er så bare lidt mere svært end vi havde regnet med  Fordi det jo, naturligt nok, fylder så meget for os er vi hele tiden ved at sige noget om det til alle vi møder, men vi vil gerne være over den mest kritiske periode inden vi siger noget.

Jeg er i dag 6+0 så der er noget tid til scanning endnu 

Hvornår fortalte I det til jeres omgivelser? Kunne I holde på den søde hemmelighed?

Først tillykke

Jeg ville også havde ventet til scanning, men så var der lige en og en til og en til og en til der liiiige fik det afvide og til sidst Ja så var det vist ude

Anmeld

10. januar 2011

Tut

MosterA skriver:

Kæresten og jeg har besluttet at vi ikke vil sige noget til vores familier om graviditeten ind til vi har været til den første scanning. Det er så bare lidt mere svært end vi havde regnet med  Fordi det jo, naturligt nok, fylder så meget for os er vi hele tiden ved at sige noget om det til alle vi møder, men vi vil gerne være over den mest kritiske periode inden vi siger noget.

Jeg er i dag 6+0 så der er noget tid til scanning endnu 

Hvornår fortalte I det til jeres omgivelser? Kunne I holde på den søde hemmelighed?

Ved den første fik fam. det at vide efter 1. scanning.

Men vi havde købt en tryghedsscanning da jeg var i 7. uge for at se om hjertet slog - hvilket det gjorde. Og derefter fik de det at vide.

Med nr. 2. fik mine forældre det at vide samme tid som min mand.

Vi var på ferie i mine forældre hus i thailand - sammen med mine forældre - og jegvar gået over tid, men vi prøvede ikke at blive gravide igen, men jeg ville da lige tage en test. Og da den var positiv, skyndt jeg mig ud på terassen til min mand (om mine forældre og vores søn) og viste den positive test.

Anmeld

10. januar 2011

Chr-Hei

Vi havde ogs besluttet ville vente til den største risiko var over.. Men vi havde fortalt det til min kærestes søn som kom til fortælle det til hans bedsteforældre så de var jo lidt nysgerrig.. Kæresten have fødselsdag lidt efter så vi var nød til fortælle mine forældre det inden så svigerfamilien ikk snakkede over sig.. (havde så afsluttet første scanning på daværende tidspunkt da jeg sku have en scanning for udregne termin)

Arbejde osv fik det at vide efter nf scanning i uge 12...

Anmeld

10. januar 2011

Moar2011

Heidi-ra skriver:

Vi havde ogs besluttet ville vente til den største risiko var over.. Men vi havde fortalt det til min kærestes søn som kom til fortælle det til hans bedsteforældre så de var jo lidt nysgerrig.. Kæresten have fødselsdag lidt efter så vi var nød til fortælle mine forældre det inden så svigerfamilien ikk snakkede over sig.. (havde så afsluttet første scanning på daværende tidspunkt da jeg sku have en scanning for udregne termin)

Arbejde osv fik det at vide efter nf scanning i uge 12...

er det idag du får kønnet afvide?

Anmeld

10. januar 2011

Kruse90

Jeg ville slet ikke kunnde holde mund
Mine forældre ved også at vi er på vej i behandling.

Jeg syntes dog ikke om at alle skal vide at vi er på vej i behandling

Men så snart vi er gravide, ville jeg ikke kunne holde mund

Kram

Anmeld

10. januar 2011

Den lykkelige

Vi sagde det da jeg var 8 uger henne..

Jeg havde det sådan at jeg gerne ville dele det med alle.. men derudover synes jeg også kun det var godt vi havde fortalt det til folk hvis der skete noget.. så ved folk hvad man går igennem og man kan snakker med andre end sin kæreste omkring sin sorg hvis man skulle miste..

Anmeld

10. januar 2011

Pige2009

Stort tillykke

Jeg fortalte det først, da jeg var 26 uger henne

Anmeld

10. januar 2011

Clisolka

Min mor fik det at vide med det samme - hun følger altid med i den slags, og så er hun god at snakke med om det

Venner og arbejde fik det at vide da vi havde været til NF (så kunne det heller ikke skjules mere)

Anmeld

10. januar 2011

DK

Hej

Jeg syntes vi skulle fortælle det med det sammen, men Mikkel mente at vi skulle vente til uge 20 med at sige det! (Det ville nok have været lidt svært siden jeg allerede så halvt højgravid ud der, he he). Han var absolut fan af at holde bøtte med det!

Vi fandt ud af at jeg var gravid en torsdag, og lørdag var han sammen med gutterne til et arrangement, og han spildte alle bønnerne og fortalte dem det hele. Mange gange Altså hvor jeg kun har været 4+2!

Da han og hans venner originalt kommer fra et lille landsbymiljø hvor alle kender hinanden, så mente vi det var bedst at ringe og fortælle det til MIkkels forældre, så de ikke skulle høre i Brugsen at de skulle være farmor og farfar. Og når Mikkels familie skulle høre det, så skulle min naturligvis også. Så søndag aften da jeg var 4+3 ringede vi rundt og fortalte det til de nærmeste!

Jeg fik en tryghedsscanning 6+5 hvor vi så hjertelyd og at alt andet også var perfekt, og efter det fortalte vi det til den kommende storesøster på  6 år. Det var også RIGTIG svært for os (og familien) at holde mund med det, og ikke tale om det når hun var der, så jeg er glad for at vi fortalte hende det så tidligt. Plus at hun så bedre kunne forstå at jeg gik ud som et lys på sofaen kl. 18.15 hver aften.

Hvis der havde været noget til NF scanningen der havde fordret abort, havde det da været rart at den tætte familie viste at jeg havde været gravid, og kunne forstå hvorfor vi evt. ikke ville have været så selskabelige/hvorfor vi var kede af det hele sommeren. Efter NF var det jo bare gode nyheder, og alle kunne fortælle det til dem de ville! Indtil NF prøvede vi på ikke at sprede det glade budskab alt for meget, altså til fjernere slægtninge og venner og den slags!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.