Den søde hemmelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2011

MosterA

louiseandersen85 skriver:

Hvor er det sjovt du nævner det.

Manden og jeg snakkede i dag om hvor lang tid der skal gå før man siger det (det kommer til a være vores nummer 2 når vi går igang igen)

Vi vil vildt godt vente lidt men tror bare ikke jeg kan. Man kan vel ikke lade være med a smile helt vildt når man er sammen med familie og venner.

Vi håber a kunne vente med a sige det og så give sønnen en bluse på hvor der står 'jeg skal være storebror'

Men endnu sjovere kunne det være a vente til der kommer lidt mave og så løfte op i blusen til veninderne og sige, hvaaa.. jeg sys jeg har taget lidt på.. agtigt.

Men tvivler på jeg selv kan holde den så lang tid. Du er sej hvis du kan. Det er jo kæmpe stort.

Ha ha ja det er nogle gode måder at sige det på, men de går nok ikke lige med mig. Det er den første vi venter og jeg er ret kræftig så jeg er nok ret langt henne inden det kan ses 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

MosterA

Katte87 skriver:

Det er et svært dilemma.

På den ene side har jeg lyst til at vente til 12. uge - så man føler sig lidt mere sikker, og på den anden side har jeg lyst til at sige det til ALLE  

Det fylder så meget og alle i min vennekreds er gravide og med børn, så det er rigtig svært ikke at sige det. Specielt når veninderne spørger og spørger og spørger - det er svært med de hvide løgne.

Men ind til videre er det kun den nærmeste familie der får det at vide. Der ud over fik 4 af mine tætte veninder det at vide, fordi jeg ser dem dagligt i skolen og jeg ville forklare min kvalme og humørssvingninger. Men ellers håber jeg at jeg kan holde hemmeligheden 6 uger endnu

åh ja de hvide løgne dem er jeg ved at være meste i 

Jeg skal være sammen med tre meget tætte veninder sidst i januar og kæresten syntes jeg skal sige det til dem. Vi ses ikke så tit og han syntes jeg skulle sige det in person 

Nogle uger sener skal vi på ferie hos min veninde der bor i udlande, som jeg ikke ser så tit. Hende og hendes mand siger vi det nok også til når vi er på ferie så nogle vil få det at vide inden scanning 

Anmeld

9. januar 2011

MosterA

Mor010711 skriver:

Synes det er imponerende med dem der kan vente helt til efter første scanning med at sige det. Vi fortalte det løbende til familie og nære venner efter første lægebesøg. 

Egentlig ville jeg også gerne have ventet til efter første scanning, men det var jo umuligt at holde det for os selv. 

Er også spændt på om vi kan holde det 

Det er mest fordi vi ved at vores familier vil gå af mok når de får det at vide så vi vil bare nyde roen lidt selv først 

Anmeld

9. januar 2011

paprika

MosterA skriver:

Kæresten og jeg har besluttet at vi ikke vil sige noget til vores familier om graviditeten ind til vi har været til den første scanning. Det er så bare lidt mere svært end vi havde regnet med  Fordi det jo, naturligt nok, fylder så meget for os er vi hele tiden ved at sige noget om det til alle vi møder, men vi vil gerne være over den mest kritiske periode inden vi siger noget.

Jeg er i dag 6+0 så der er noget tid til scanning endnu 

Hvornår fortalte I det til jeres omgivelser? Kunne I holde på den søde hemmelighed?

Tillykke med graviditeten søde (: 

Jeg fortælte det til mine forældre da jeg var 15+2 og resten af omverden må selv finde ud af det 

Anmeld

9. januar 2011

MosterA

paprika skriver:

Tillykke med graviditeten søde (: 

Jeg fortælte det til mine forældre da jeg var 15+2 og resten af omverden må selv finde ud af det 

Hi hi tak. 

Var det ikke svært at vente så længe? Syntes alle samtaler er om børn eller noget om fremtiden hvor det er svært at lade være med at fortælle det 

Anmeld

9. januar 2011

paprika

MosterA skriver:

Hi hi tak. 

Var det ikke svært at vente så længe? Syntes alle samtaler er om børn eller noget om fremtiden hvor det er svært at lade være med at fortælle det 

Det var overhovedet ikke svært ikke at sige det, men MEGET svært at sige det! Jeg bor i plejefamilie, og de har den holdning at man først skal have børn når man runder de 30år. 

Så derfor har jeg haft virkelig svært ved at sige det til dem. 

Men nu er det fortalt, og de er okay med det nu 

Anmeld

10. januar 2011

MaybeBaby

MosterA skriver:

Kæresten og jeg har besluttet at vi ikke vil sige noget til vores familier om graviditeten ind til vi har været til den første scanning. Det er så bare lidt mere svært end vi havde regnet med  Fordi det jo, naturligt nok, fylder så meget for os er vi hele tiden ved at sige noget om det til alle vi møder, men vi vil gerne være over den mest kritiske periode inden vi siger noget.

Hvornår fortalte I det til jeres omgivelser? Kunne I holde på den søde hemmelighed?

Jeg har først fundet ud af, at jeg er gravid her for et par timer siden, og jeg hungrer sådan efter at fortælle det til nogle. Heldigvis har jeg stedet herinde Men min storesøster som har været igennem altmuligt de sidste 7 år af hendes 20'ere for at kunne blive gravid igen, se hun er én jeg rigtig gerne vil fortælle det til. Hun ville ikke vide, hvilket ben hun skulle stå på. Men kæresten er mere fornuftig og synes vi skal vente. Og det gør jeg da også på sin vis PÅNÆR LIGE NU HVOR DER ER TO STREGER PÅ TESTEN!

Men tror vi venter til den første scanning eller de 12 uger.

/Mette

Anmeld

10. januar 2011

PernilleB

MosterA skriver:

tillykke med den lille i maven..

vi sagde det 2 dage efter jeg fandt ud a det... vi var så meget oppe a kører over det... jeg har altid villet være ung mor og han prøvede i flere år med hans eks kone, uden held, så vi vidste vi ville have børn med det samme... jeg var 4+6 da vi fortalte farfar det... hehe, vi spurgte om han selv sys han var gammel nok til a blive farfar...

Anmeld

10. januar 2011

Ka+Ma=Be

MaybeBaby skriver:

Jeg har først fundet ud af, at jeg er gravid her for et par timer siden, og jeg hungrer sådan efter at fortælle det til nogle. Heldigvis har jeg stedet herinde Men min storesøster som har været igennem altmuligt de sidste 7 år af hendes 20'ere for at kunne blive gravid igen, se hun er én jeg rigtig gerne vil fortælle det til. Hun ville ikke vide, hvilket ben hun skulle stå på. Men kæresten er mere fornuftig og synes vi skal vente. Og det gør jeg da også på sin vis PÅNÆR LIGE NU HVOR DER ER TO STREGER PÅ TESTEN!

Men tror vi venter til den første scanning eller de 12 uger.

/Mette

Tillykke med det Hvor er det dejligt!

Det er netop også sådan min kæreste er! Han  vil ikke sige det til nogen før efter 12. uge Men sagde det dog til hans forældre og søskende i går alligevel.

Men som du siger, så kan man også få lidt afløb her inde

Anmeld

10. januar 2011

Nadia&Daniel

Vi valgte at fortælle det til vores forældre da vi opdagede det. Grunden til dette er, at vi mistede vores første, og de anbefaler at de nærmeste ved det, i tilfælde af at nogte går galt, har man nogle som man kan snakke med og så ved det. Resten af familien fortalte vi det lige efter NF - vi sagde vi havde noget at vise, og frem kom scanningsbillederne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.