Den søde hemmelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.430 visninger
49 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

MosterA

Kæresten og jeg har besluttet at vi ikke vil sige noget til vores familier om graviditeten ind til vi har været til den første scanning. Det er så bare lidt mere svært end vi havde regnet med  Fordi det jo, naturligt nok, fylder så meget for os er vi hele tiden ved at sige noget om det til alle vi møder, men vi vil gerne være over den mest kritiske periode inden vi siger noget.

Jeg er i dag 6+0 så der er noget tid til scanning endnu 

Hvornår fortalte I det til jeres omgivelser? Kunne I holde på den søde hemmelighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

afrobabies

MosterA skriver:

Kæresten og jeg har besluttet at vi ikke vil sige noget til vores familier om graviditeten ind til vi har været til den første scanning. Det er så bare lidt mere svært end vi havde regnet med  Fordi det jo, naturligt nok, fylder så meget for os er vi hele tiden ved at sige noget om det til alle vi møder, men vi vil gerne være over den mest kritiske periode inden vi siger noget.

Hvornår fortalte I det til jeres omgivelser? Kunne I holde på den søde hemmelighed?

Første graviditet vidste alle det i 10. uge. Den her gang sagde jeg det allerede i 8. uge....

Anmeld

9. januar 2011

Mira0911

MosterA skriver:

Du kan tro jeg har det svært med at holde tæt... Jeg er 3+5 og det er måske lige tidlig nok at fortælle det... 

Vi kan ikke bestemme os om de skal sige efter de 12 uger eller efter den første scanning... 

Anmeld

9. januar 2011

Cris

MosterA skriver:

Jeg ville måske ikke fortælle til bekendte og på arbejde eller dem, der ikke behøver at vide. Men jo, familien har jeg self. fortælt. Og netop fordi hvis der var noget galt, så kunne jeg bare få støtte med det samme, uden at skulle først fortælle, at jeg var gravid og at vi skulle holde det hemligt. Personligt er familien vigtigt for mig, de er dem jeg kan stole på og det er dem, som skal have den nærmeste kontakt til mine børn...

Anmeld

9. januar 2011

LR85

Hvor er det sjovt du nævner det.

Manden og jeg snakkede i dag om hvor lang tid der skal gå før man siger det (det kommer til a være vores nummer 2 når vi går igang igen)

Vi vil vildt godt vente lidt men tror bare ikke jeg kan. Man kan vel ikke lade være med a smile helt vildt når man er sammen med familie og venner.

Vi håber a kunne vente med a sige det og så give sønnen en bluse på hvor der står 'jeg skal være storebror'

Men endnu sjovere kunne det være a vente til der kommer lidt mave og så løfte op i blusen til veninderne og sige, hvaaa.. jeg sys jeg har taget lidt på.. agtigt.

Men tvivler på jeg selv kan holde den så lang tid. Du er sej hvis du kan. Det er jo kæmpe stort.

Anmeld

9. januar 2011

Carina1977

MosterA skriver:

Jeg fortalte min mor det med det samme, fordi jeg simpelthen havde brug for at snakke med en om det

Men jeg venter med at fortælle resten af familien om det, når jeg har passeret 12. uge.

Anmeld

9. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi fortalte vores familier med det samme begge gange - kunne slet ikke lade være  

Arbejdet fik det afvide i uge 10, da jeg ikke længere kunne skjule det i store bluser mv. (blev meget hurtig stor).

Anmeld

9. januar 2011

Ka+Ma=Be

MosterA skriver:

Det er et svært dilemma.

På den ene side har jeg lyst til at vente til 12. uge - så man føler sig lidt mere sikker, og på den anden side har jeg lyst til at sige det til ALLE  

Det fylder så meget og alle i min vennekreds er gravide og med børn, så det er rigtig svært ikke at sige det. Specielt når veninderne spørger og spørger og spørger - det er svært med de hvide løgne.

Men ind til videre er det kun den nærmeste familie der får det at vide. Der ud over fik 4 af mine tætte veninder det at vide, fordi jeg ser dem dagligt i skolen og jeg ville forklare min kvalme og humørssvingninger. Men ellers håber jeg at jeg kan holde hemmeligheden 6 uger endnu

Anmeld

9. januar 2011

Mor010711

Synes det er imponerende med dem der kan vente helt til efter første scanning med at sige det. Vi fortalte det løbende til familie og nære venner efter første lægebesøg. 

Egentlig ville jeg også gerne have ventet til efter første scanning, men det var jo umuligt at holde det for os selv. 

Anmeld

9. januar 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hehe.. har faktisk og siddet selv og tænkt over hvornår vi skulle sige det..

Med svigerfar tror jeg gerne jeg ville vente lidt for hvis det gik galt er jeg ikke helt sikker på hans reaktion, han er blevet anderledes efter sin hjerneblødning og er stadig ved at lære ham at kende igen...

har 4 tøser som jeg har svoret at sige det til så snart der er 2 streger på testen.. den ene grundet hun selv har PCO og derfor støtter mig enormt meget og giver gode råd undervejs... Min bedste veninde får det også af vide fordi hun også bare er så stor en del af det da hun har fulgt os med op og nedture i kampen for det...

Min biologiske mor har fødselsdag her i marts så havde tænkt at vente til der og sende en sms med en tekst alla: " hej mormor, tillykke med fødselsdagen, håber du får en god dag, skulle hilse fra mor og far, håber vi ses når jeg titter ud en gang i september".

Plejefamilien.. uha.. min plejemor er støttende hvis jeg bliver det, det er jeg ikke i tvivl om men hun har bare hele tiden sagt at vi burde vente lidt endnu og sådan...

kærestens lillebror og vores venner, hmm.. ingen ide nok på samme tid som hans far får det af vide, tror vores ene kammerat får det af vide/finder ud af det først da han kommer til at bo lige ved siden af os...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.