Hvad er vigtigst når man finder en ny partner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

oo

wow, tjeklister I har!!

det der gjorde at jeg forelskede mig i Søren var, at jeg fra dag 1 var helt mig selv hele tiden med ham. og ja, så spiller alt det ind med samme politiske holdning osv osv i den sammenhæng, men det var ikke noget vi havde gennemgået, da jeg hev ham med hjem fra Louise's for 5 år siden (idag, by the way )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Mette 28

Her hos os, har vi absolut ikke samme politiske holdninger, er så langt fra hinanden som man kan være, men vi respektere også at vi ikke har det og diskuterer det heller ikke. Vi har godt nok samme uddannelse men min mand er butikschef i en toys og jeg er salgsassistent i Føtex. Før var jeg lagerassistent elskede mit job men firmaet gik konkurs efter 105 år 

Vi har heller ikke helt samme interesse, jeg kan godt lide sport hvilket han bare ikke kan lide,  og så musik.

Min mand er DJ i weekenderne og så kan han godt lide lidt historie hvilket jeg ikke kan lide ret meget af. Vi kan dog begge godt lide at se en masse når vi de to gange om året lejer sommerhus rundt om i Danmark. Vi elsker også begge at rejse sydpå. Boligindret er vi enige langt hen ad vejen men ikke med små nips ting. Det der er vigtigst for mig i et forhold er at man giver plads til hinanden, og respektere hinanden, det nytter ikke noget jeg kun tager imod men ikke giver og omvendt. man må begge give sig engang imellem. skulle vi gå fra hinanden og jeg fandt en anden skulle denne mand heller ikke være præsis som mig men han skulle kunne acceptere mine børn og mig.... Men håber ikke det nogen sinde sker, imorgen har vi 9 års dag så vi har da lært at leve med hinanden... 

Anmeld

9. januar 2011

N&J

victoria2008 skriver:

Jeg vil i hvert fald sige at hvis man har børn, så skal den partner man finder svinge godt med børnene, men det er da også vigtigt at man har nogle fælles interesser og har noget at snakke om

Det vil jeg give dig ret i, det er enorm vigtig når man har et barn, også at han er villig til at gå ind i den rolle det vil være på sigt at være "faderen" huset, mit skræksenarie er nok hvis jeg finder en mand, får et barn mere og han elsker sit biologiske højere end mit..

Anmeld

9. januar 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

De grundlæggende ting skal være i orden.
Så som politiske holdninger, værdigrundlag for familien, børneopdragelse, religiøse holdninger, hvis man nu skal have børn..vil man giftes og hvad med efternavne til børnene.
Det er også godt hvis man har nogenlunde samme smag mht indretning af hjem. Og naturligvis hvilken drivkraft er der.
Er man begge arbejdsnarkomaner eller er man lidt leaned back.
Er man den rejselystne eller "mit hjem er mit slot"-typen.
Hvad man arbejder med har ikke så stor betydning, men det er vigtigere med holdningen til arbejdet kontra familieliv.
Er man den udfarende med fritidaktiviteter eller vil man hellere være derhjemme.
Er man roddehoved eller ordensmenneske..osv osv.
Og det aller vigtigste...at man får holdningen til det at passe sit parforhold på plads, så ikke den ene er nyderen og den anden yderen.
Det dur heller ikke hvis den ene er til øl på hjørnet med gutterne og den anden så er til middage på Amalienborg
Så der er mange ting at tage højde for.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Hold da op en liste Sussie.. hehe

Jeg er egentlig ligeglad med alt fra religion (så længe det ikke er religiøs fanatisme) til om personen er et ordens menneske (modsat mig), men denne sætning.. Mine forældre er også enorm forskellige og kunne ikke komme fra mere forskellige baggrunde, men er stadig gift efter næsten 30 år, de har bare efterhånden udviklet mere ensformning tankegang omkring børneopdragelse, og indretningen af hjemmet.. ;O) så det kan lade sig gøre, men jeg tror du har ret i at det for nogle vil være nødvendigt med enighed om mange af disse ting. 

"Hvad man arbejder med har ikke så stor betydning, men det er vigtigere med holdningen kontra famlieliv."

Det tror jeg er enormt vigtigt at man har en fælles holdning til hvordan man balancere de to livsformer, hvor vigtig familien er ift. arbejde. 

Anmeld

9. januar 2011

N&J

Camillee skriver:

hvis jeg skulle have en ny partner ville det vigtigste for mig være at han skulle kunne acceptere Elias 100% og være god ved ham!

(
alt det andet som kemi,kærlighed, ærlighed osv. er jo til stede hvis jeg ville flytte sammen med ham(: )

Men hvad skulle der til for at forholdet holdte?

er helt enig i at en partner skulle kunne acceptere ens barn 100 %, men hvad med livet sammen, når forelskelsen har lagt sig... hvad er så vigtigt for at forholdet holder og man ikke ender i skilsmisse??

Anmeld

9. januar 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

Hold da op en liste Sussie.. hehe

Jeg er egentlig ligeglad med alt fra religion (så længe det ikke er religiøs fanatisme) til om personen er et ordens menneske (modsat mig), men denne sætning.. Mine forældre er også enorm forskellige og kunne ikke komme fra mere forskellige baggrunde, men er stadig gift efter næsten 30 år, de har bare efterhånden udviklet mere ensformning tankegang omkring børneopdragelse, og indretningen af hjemmet.. ;O) så det kan lade sig gøre, men jeg tror du har ret i at det for nogle vil være nødvendigt med enighed om mange af disse ting. 

"Hvad man arbejder med har ikke så stor betydning, men det er vigtigere med holdningen kontra famlieliv."

Det tror jeg er enormt vigtigt at man har en fælles holdning til hvordan man balancere de to livsformer, hvor vigtig familien er ift. arbejde. 

Netop

Anmeld

9. januar 2011

N&J

sarahb skriver:

jeg synes ikke noget af disse ting er vildt vigtige, bare man er åben og kan rumme at ens partner er anderledes.
jeg synes KEMi er super vigtigt og det at værdsætte ting og hinanden...

Er det ellers godt i Kbh? ´
Hvor er du kommet til at bo?

Vil give dig ret Sarah, sådan har jeg det også, det er heller ikke så vigtigt for mig, og selvfølgelig skal der være kemi til stede, men hvad tror du der har gjort at dig og Omar passer så godt sammen, og formentlig skal leve resten af jeres liv sammen? tænker meget over om det jeg har som ideal for at et forhold kan holde om det egentlig er nok, om jeg er lidt for naiv og stadig vil have den der "fejret lidt benene væk under en" følelse, som jeg fik med Tue, jeg vil sku også gerne have mig en mand engang..  hihihi

Jamen det går godt, vi er lige kommet tilbage fra juleferie i Esbjerg, og Nikita er startet i vuggestuen igen, vi fik en lejlighed ude i nv, i et rigtig hyggeligt lille område faktisk meget tæt på bispebjerg hospital. Hvordan går det med dig og den nyeste lille guldklump... han er simpelthen så dejlig på de billeder og Isaac ser bare ud som den stolteste storebror.. 

Anmeld

9. januar 2011

N&J

Jeanne skriver:

Jeg vil sige at han skulle acceptere mit barn. Ellers har jeg ikke noget som er et must.

Sådan som tingene er nu ser mit eget forhold således ud:

1 fælles interesse - NFL

Jeg har en universistetsudd - han  har 10 klasse

Jeg er et rodehoved - han har ordenssans

Jeg er til antik hvide møbler - han er minimalistisk med sort og alu

Jeg ligger til venstre - han til højre

Osv osv.......

Vi er to helt forskellige mennesker med forskellige livssyn og har været sammen i 13½ år

Heh, se det syntes jeg egentlig er meget dejligt at høre, for hvis jeg finder en der er lige så stort et rodehoved som mig så går det da helt galt, eller lige så ustruktureret.. gisp.. 

Anmeld

9. januar 2011

N&J

Lige nu har jeg 3 ting der skal opfyldes, de to er en selvfølge.

Han skal acceptere mit barn og selvfølgelig over tid tage hende til sig, da hendes far ikke ser hende. 

Jeg skal være tiltrukket af ham, på alle måder.. (intellektuelt, udstråling, humør osv.)

Vi skal have de samme ambitioner omkring livet.. og det er enormt vigtigt for mig, da jeg virkelig mener det kan få par til at gå fra hinanden, hvis de ikke ønsker de samme ting ud af livet

Nogle ønsker at finde en at slå sig ned med, måske få et hus, og så ellers blive boende og have et godt job og efter deres mening et godt liv. Andre ønsker at priotere karrieren, så familien kommer i anden række, og så er der sådan nogle som mig (der er sikker mange andre typer) som vil bo både og, gerne vil til udlandet, men på ingen måde ønsker at slå rødder helt ned, en fem-ti år måske et sted, men så tror jeg også min grænse er nået... 

Og så tænker jeg også lidt at resten finder man ud af, jeg mener dog de tre overstående er ting som har for stor en betydning på parforholdet til at hvis man ikke er enige omkring dem, så holder forholdet heller ikke i længden.. 

Anmeld

9. januar 2011

N&J

Holbæktrunten skriver:

At man kan tale sammen.

Ja det er vigtigt, men kan man ikke altid det i starten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.