Jeg tror faktisk det med at være ordens og rode menneske kan være rigtig vigtigt. Jeg har en veninde som er totalt ordenmenneske, og jeg har flere gange set hendes forhold forlise fordi hun nærmest ender med at være "mor" for sine kæreste. Dvs. bliver irreteret når han ikke har støvsuget på "sin dag" osv. og helt ærligt, jeg kunne heller ikke leve med en hvor man ikke måtte sætte sin brugte skål i 3 min. på bordet uden man fik "skæld ud" over det (minder mig om da jeg boede hjemme
)
Men fællges interesser synes jeg slet ikke er vigtigt. Det kan jo være man kan finde noget fælles undervejes ellers synes jeg heller ikke det gør noget af den ene f.eks spiller fodbold et par gange om ugen mens den anden går til Pilates osv.
Jeg synes det er vigtigt, at man har samme normer for livet. Dvs for mig, at man er trofast, at man giver klar beskred hvis noget i forholdet ikke fungerer så den anden har mulighed for at ændre noget så man ikke bare en dag smutter fordi man NU har fået nok, at man begge har respekt for hinanden og andre folks forskelligheder, at man har de samme værdier i forhold til de børn man får (f.eks om de skal være velopdragne, om der skal være hårde grænser eller ingen grænser, om hvordan de skal være overfor andre) osv.
Anmeld