Hvad er vigtigst når man finder en ny partner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.255 visninger
64 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

N&J

Lidt halvinspirret af en anden tråd, og grundet min egen single status kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer..

Hvad mener I er det vigtigste når man skal finde ud af om den nye flamme kunne være den rigtige? Og her tænker jeg ikke på at ærlighed er det vigtigste i et forhold, men de mere praktiske ting for at forholde kan holde til at flytte sammen, få børn og holde i længden, selvfølgelig er kærlighed det vigtigste, men det betyder jo ikke at forholdet holder, så hvad skal der til?

- at man har ens interesser?

- begge er ordensmennesker?

- nogenlunde ligeligt professionsgrundlag?

- eller noget helt andet?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

N&J

Så kan jeg selv tilføje det vigtigste for mig når jeg møder en mand lidt senere i tråden.. 

Anmeld

8. januar 2011

afrobabies

N&J skriver:

Lidt halvinspirret af en anden tråd, og grundet min egen single status kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer..

Hvad mener I er det vigtigste når man skal finde ud af om den nye flamme kunne være den rigtige? Og her tænker jeg ikke på at ærlighed er det vigtigste i et forhold, men de mere praktiske ting for at forholde kan holde til at flytte sammen, få børn og holde i længden, selvfølgelig er kærlighed det vigtigste, men det betyder jo ikke at forholdet holder, så hvad skal der til?

Jeg vil i hvert fald sige at hvis man har børn, så skal den partner man finder svinge godt med børnene, men det er da også vigtigt at man har nogle fælles interesser og har noget at snakke om

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

De grundlæggende ting skal være i orden.
Så som politiske holdninger, værdigrundlag for familien, børneopdragelse, religiøse holdninger, hvis man nu skal have børn..vil man giftes og hvad med efternavne til børnene.
Det er også godt hvis man har nogenlunde samme smag mht indretning af hjem. Og naturligvis hvilken drivkraft er der.
Er man begge arbejdsnarkomaner eller er man lidt leaned back.
Er man den rejselystne eller "mit hjem er mit slot"-typen.
Hvad man arbejder med har ikke så stor betydning, men det er vigtigere med holdningen til arbejdet kontra familieliv.
Er man den udfarende med fritidaktiviteter eller vil man hellere være derhjemme.
Er man roddehoved eller ordensmenneske..osv osv.
Og det aller vigtigste...at man får holdningen til det at passe sit parforhold på plads, så ikke den ene er nyderen og den anden yderen.
Det dur heller ikke hvis den ene er til øl på hjørnet med gutterne og den anden så er til middage på Amalienborg
Så der er mange ting at tage højde for.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

Camillee

N&J skriver:

hvis jeg skulle have en ny partner ville det vigtigste for mig være at han skulle kunne acceptere Elias 100% og være god ved ham!

(
alt det andet som kemi,kærlighed, ærlighed osv. er jo til stede hvis jeg ville flytte sammen med ham(: )

Anmeld

8. januar 2011

Camillee

De grundlæggende ting skal være i orden.
Så som politiske holdninger, værdigrundlag for familien, børneopdragelse, religiøse holdninger, hvis man nu skal have børn..vil man giftes og hvad med efternavne til børnene.
Det er også godt hvis man har nogenlunde samme smag mht indretning af hjem. Og naturligvis hvilken drivkraft er der.
Er man begge arbejdsnarkomaner eller er man lidt leaned back.
Er man den rejselystne eller "mit hjem er mit slot"-typen.
Hvad man arbejder med har ikke så stor betydning, men det er vigtigere med holdningen til arbejdet kontra familieliv.
Er man den udfarende med fritidaktiviteter eller vil man hellere være derhjemme.
Er man roddehoved eller ordensmenneske..osv osv.
Og det aller vigtigste...at man får holdningen til det at passe sit parforhold på plads, så ikke den ene er nyderen og den anden yderen.
Det dur heller ikke hvis den ene er til øl på hjørnet med gutterne og den anden så er til middage på Amalienborg
Så der er mange ting at tage højde for.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

sarahb

jeg synes ikke noget af disse ting er vildt vigtige, bare man er åben og kan rumme at ens partner er anderledes.
jeg synes KEMi er super vigtigt og det at værdsætte ting og hinanden...

Er det ellers godt i Kbh? ´
Hvor er du kommet til at bo?

Anmeld

8. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
N&J skriver:

Jeg vil sige at han skulle acceptere mit barn. Ellers har jeg ikke noget som er et must.

Sådan som tingene er nu ser mit eget forhold således ud:

1 fælles interesse - NFL

Jeg har en universistetsudd - han  har 10 klasse

Jeg er et rodehoved - han har ordenssans

Jeg er til antik hvide møbler - han er minimalistisk med sort og alu

Jeg ligger til venstre - han til højre

Osv osv.......

Vi er to helt forskellige mennesker med forskellige livssyn og har været sammen i 13½ år

Anmeld

8. januar 2011

Holbæktrunten

At man kan tale sammen.

Anmeld

8. januar 2011

tinasmor

Jeg tror faktisk det med at være ordens og rode menneske kan være rigtig vigtigt. Jeg har en veninde som er totalt ordenmenneske, og jeg har flere gange set hendes forhold forlise fordi hun nærmest ender med at være "mor" for sine kæreste. Dvs. bliver irreteret når han ikke har støvsuget på "sin dag" osv. og helt ærligt, jeg kunne heller ikke leve med en hvor man ikke måtte sætte sin brugte skål i 3 min. på bordet uden man fik "skæld ud" over det (minder mig om da jeg boede hjemme )

Men fællges interesser synes jeg slet ikke er vigtigt. Det kan jo være man kan finde noget fælles undervejes ellers synes jeg heller ikke det gør noget af den ene f.eks spiller fodbold et par gange om ugen mens den anden går til Pilates osv.

Jeg synes det er vigtigt, at man har samme normer for livet. Dvs for mig, at man er trofast, at man giver klar beskred hvis noget i forholdet ikke fungerer så den anden har mulighed for at ændre noget så man ikke bare en dag smutter fordi man NU har fået nok, at man begge har respekt for hinanden og andre folks forskelligheder, at man har de samme værdier i forhold til de børn man får (f.eks om de skal være velopdragne, om der skal være hårde grænser eller ingen grænser, om hvordan de skal være overfor andre) osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.