Mærketøj kontra billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg køber også både mærketøj og billigt tøj til mine børn, køber det jeg lige synes er pænt.

Men vil så sige, at jeg synes det er meget nemmere at finde pænt og sejt billigt pigetøj end drengetøj.
Til min datter kan jeg sagtens gå i H&M eller bilka og finde en masse dejligt tøj, men leder jeg efter tøj til min søn er det sjældent jeg finder noget i H&M eller bilka, synes simpelthen det er for mørkt og kedeligt.
Så til ham synes jeg tit jeg "bliver nødt til" at bruge lidt flere penge på tøj hvis jeg vil have noget smart.

Og så synes jeg også at det er vigtigere at købe gode sko end tøj til børn. Vil hellere købe dyre og gode sko til dem og så spare lidt på tøj-budgettet.

Rikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2008

Muffinmus

Køber meget lækkert til min søn men også andre mærker som HM,name it osv. Synes dog tit det billige tøj kommer til at se tarveligt ud hurtigt, holder sig lidt øv i formen efter vask. Det er mest bluserne. og natdragterne i de billgie mærker passer da af h..til.. Dert er det kun de dyre ting han kan passe i både ben og arme. De billige er enten for korte i bene, for lange eller for lande i ærmerne..kort sagt ser det grimt ud og som om jeg ikke kan klæde mit barn i den rigtige str.
Elsker meget mærketøj, både pga af kvaliteten hos nogle mærker og pga designet i andre mærker.
Synes sgi tit HM tøj er så kedeligt at glo på.
Og nej, køb erikke mærketøj for at mit barn skal se unikt ud...Men for at han ikke skal ligne en dødsyg møgkledelig unge i en alm lyseblå bluse.

Anmeld

12. september 2008

Miamaja

Pooh skriver:

Jeg køber også både mærketøj og billigt tøj til mine børn, køber det jeg lige synes er pænt.

Men vil så sige, at jeg synes det er meget nemmere at finde pænt og sejt billigt pigetøj end drengetøj.
Til min datter kan jeg sagtens gå i H&M eller bilka og finde en masse dejligt tøj, men leder jeg efter tøj til min søn er det sjældent jeg finder noget i H&M eller bilka, synes simpelthen det er for mørkt og kedeligt.
Så til ham synes jeg tit jeg "bliver nødt til" at bruge lidt flere penge på tøj hvis jeg vil have noget smart.

Og så synes jeg også at det er vigtigere at købe gode sko end tøj til børn. Vil hellere købe dyre og gode sko til dem og så spare lidt på tøj-budgettet.

Rikke.

Jeg giver dig helt ret! Min søn har meget mørkt hår og brun hud så jeg går langt uden om mørkt tøj, og det kan være svært at finde noget med farver og lyst til drenge i hm osv.

der synes jeg bedre om bl.a småfolk som har masser af pang farver og det giver fin kontrast til min mørke gut:D

Anmeld

13. september 2008

Plysbjørnen

Callesmor skriver:

Ved godt der intet tøj til de små der er billigt

Men jeg tænker lidt om det der med at købe mærketøj til ungerne om det er gået for langt?? Skal vi alle have det samme til vores unger..??

Er det blevet en ny trend det mærketøj (molo, måfolk, katvig osv)

Hvordan er det at komme i en mødregruppe hvor alle de andre har alt mærketøjet og du f.eks handler i H&M..??

Jeg møder mange nede i min forretning som bare er inde og kigge som ikke har råd til det, men måske gerne vil have for at være på samme måde som andre mødre

Er det ved at gå for langt med det mærketøj..??

Er det for ungernes eller det for mødre/fædernes skyld man køber mærketøj....??

Dette er bare tanker og spørgsmål som jeg undre mig meget over i det daglige nede i butikken.

Knus Anita

Er ikke ude på at dette skal blive en diskution men bare at i vil svare hvordan i har det med mærketøj hvis i køber det og til dem som køber det billige og lige så gode tøj

Nu har jeg ikke lige læst de andres svar...

Men her er min holdning...

Jo tøjet fra A-Z er faktisk forholdsvis billigt, men okay når de vokser ud af det på 3 måneder så bliver det dyrt...
Jeg synes det med mærketøj er gået over gevind, men det er forældrenes egen skyld...

Det er ikke sjovt at komme i en mødregruppe hvor de andre har mærkevare tøj på, tror nu at her hvor jeg bor har jeg været så heldig at de ikke alle har mærketøj, men synes da i gruppen jeg var i med min datter, gjorde jeg da meget ud af at hun skal være pæn i tøjet så man ikke kunne sætte en finger på hende selv om tøjet ikke er mærkevare...
Men har da ærligt ondt af dem i københavn hvor det er større problem end her på Als..

Betina

Anmeld

13. september 2008

Honningblomst

Miamaja skriver:

Pooh skriver:

Rikke.

Jeg giver dig helt ret! Min søn har meget mørkt hår og brun hud så jeg går langt uden om mørkt tøj, og det kan være svært at finde noget med farver og lyst til drenge i hm osv.

der synes jeg bedre om bl.a småfolk som har masser af pang farver og det giver fin kontrast til min mørke gut:D

Småfolk er SKØNT,liegsom din smukke søn...åh, hvor ser han dejlig ud.(L)
Må jeg spørge om han er hjemmelavet eller hjemmebragt..(L)(L)
Knus..

Anmeld

13. september 2008

Miamaja

Han er hjemmelavet i udlandet:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.