[citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f]
[citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f]
JEg nægter smpelhen og give en herregård for noget tøj bare fordi der står katvig, småfolk osv i det.
Jeg handler MEGET i h&m og syntes de har noget fedt og smart tøj og til en pris jeg vil give for tøj.
Samtidg handler jeg også meget i exit og køber deres egen mærker.. Og holder man deres mærker op af småfok, ællebælle og katvig ja så kan det faktisk være svært og se forskel..
Jeg har et par stribet geamcher fra katvig min datter fik i gave..
Dagen for inden havde jeg købt et par magen til, bare der står exit i dem jeg slev har købt..
Begge par er stribet lilla.. Det eneste der er forskel på er den lilla farve og begge dele har holdt lige godt både i farve og facon...
Kvickly har også tit noget rigtig godt t'j og til en pris alle kan være med til..
Sko der betaler jeg gerne lidt mere , men det er fordi jeg selv har døjet en del med mine fødder og derfor syntes at det er vigtig at både jeg og min datter får sko der passer perfekt til vores fødder...
Så kan det godt være at jeg ikke kan sælge det videre når hun har brugt det, men det er jeg også så lige glad med..
Jeg bryder mig nemlig ikke om at min datter skal gå i tøj ande børn jeg ikke kender har brugt.
Og så er jeg eller enig i det du siger Chrautwald.
NEmlig at folks tøjforbrug tager overhånd bare fordi de vil have at deres børn skal have et smart mærke i nakken..
Mvh Pia[/citat]
ja og det er sgu da skidt...altså at forældre ikke magter deres økonomi...men det er der jo masser af mennesker der ikke gør...bruger mere end de har, låner op i huset osv...Men hvorfor er det så at nogle mennesker bruger mere end de har, sætter sig i gæld for materialistiske goder...ja, den forstår jeg ikke..[/citat]
Personligt vil jeg hellere have et godt tag over hovdet og have en god bil og køre i end jeg vil gå i mærketøj..
Om det er matralitiske goder tjaa det er vel en smag sag.
Vi har ikke lånt mere til hus og bil end vi har råd til og afbetale hver måned.
Og da vi valgte og lånte til en ombygning sidste år, ja der lånte vi heller ikke mere end vi har råd til og afbetale hver måned..
Men tror ikke at verden bare er så sort/hvid at folk sætter sig i gæld bare for at sætte sig i gæld.
Du vælger tøj vi vælger matralistiske ting..
Men igen er tøj ikke også det..!!!!
[/citat]
Jeg vælger da lige netop det samme, men at sætte mig i ekstra gæld for biler, mærketøj, computere...you name it, det kommer jeg aldrig til, Jeg køber ikke før jeg har råd til at betale....og det har nu betalt sig ret godt...
Knus..
Anmeld