Mærketøj kontra billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2008

twinboys

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f] JEg nægter smpelhen og give en herregård for noget tøj bare fordi der står katvig, småfolk osv i det. Jeg handler MEGET i h&m og syntes de har noget fedt og smart tøj og til en pris jeg vil give for tøj. Samtidg handler jeg også meget i exit og køber deres egen mærker.. Og holder man deres mærker op af småfok, ællebælle og katvig ja så kan det faktisk være svært og se forskel.. Jeg har et par stribet geamcher fra katvig min datter fik i gave.. Dagen for inden havde jeg købt et par magen til, bare der står exit i dem jeg slev har købt.. Begge par er stribet lilla.. Det eneste der er forskel på er den lilla farve og begge dele har holdt lige godt både i farve og facon... Kvickly har også tit noget rigtig godt t'j og til en pris alle kan være med til.. Sko der betaler jeg gerne lidt mere , men det er fordi jeg selv har døjet en del med mine fødder og derfor syntes at det er vigtig at både jeg og min datter får sko der passer perfekt til vores fødder... Så kan det godt være at jeg ikke kan sælge det videre når hun har brugt det, men det er jeg også så lige glad med.. Jeg bryder mig nemlig ikke om at min datter skal gå i tøj ande børn jeg ikke kender har brugt. Og så er jeg eller enig i det du siger Chrautwald. NEmlig at folks tøjforbrug tager overhånd bare fordi de vil have at deres børn skal have et smart mærke i nakken.. Mvh Pia[/citat] ja og det er sgu da skidt...altså at forældre ikke magter deres økonomi...men det er der jo masser af mennesker der ikke gør...bruger mere end de har, låner op i huset osv...Men hvorfor er det så at nogle mennesker bruger mere end de har, sætter sig i gæld for materialistiske goder...ja, den forstår jeg ikke..[/citat] Nej det gør jeg ved gud heller ikke... Så er det bedre at købe noget billgere og så få sparet sammen... Jeg har altid lært, brug ikke mere end hvad du har, og gerne mindre så du har til dårlige tider... Majbritt(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2008

Monique

Jeg er ligeglad... køber selv "billigt" tøj til mine piger..
Har det lidt sådan at jeg ikke kunne tænke mig og bruge en halv bondegård på tøj til den store for at hun har det på i 2 timer og så er der kommet alt muligt på som ikke kan komme af eller der er kommet huller i og heller ikk til den lille for hvad er idéen i og købe den til den lille på 4 mdr som måske har det på 7 - 8 gange og så er hun vokset ud af det...
Men det er jo bare sådan jeg har det.. sys det er fint nok at andre køber det til deres børn hvis de har lyst til det. Bliver ikke misundelig over det hehe :D :D :D

Anmeld

11. september 2008

Pia

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f] JEg nægter smpelhen og give en herregård for noget tøj bare fordi der står katvig, småfolk osv i det. Jeg handler MEGET i h&m og syntes de har noget fedt og smart tøj og til en pris jeg vil give for tøj. Samtidg handler jeg også meget i exit og køber deres egen mærker.. Og holder man deres mærker op af småfok, ællebælle og katvig ja så kan det faktisk være svært og se forskel.. Jeg har et par stribet geamcher fra katvig min datter fik i gave.. Dagen for inden havde jeg købt et par magen til, bare der står exit i dem jeg slev har købt.. Begge par er stribet lilla.. Det eneste der er forskel på er den lilla farve og begge dele har holdt lige godt både i farve og facon... Kvickly har også tit noget rigtig godt t'j og til en pris alle kan være med til.. Sko der betaler jeg gerne lidt mere , men det er fordi jeg selv har døjet en del med mine fødder og derfor syntes at det er vigtig at både jeg og min datter får sko der passer perfekt til vores fødder... Så kan det godt være at jeg ikke kan sælge det videre når hun har brugt det, men det er jeg også så lige glad med.. Jeg bryder mig nemlig ikke om at min datter skal gå i tøj ande børn jeg ikke kender har brugt. Og så er jeg eller enig i det du siger Chrautwald. NEmlig at folks tøjforbrug tager overhånd bare fordi de vil have at deres børn skal have et smart mærke i nakken.. Mvh Pia[/citat] ja og det er sgu da skidt...altså at forældre ikke magter deres økonomi...men det er der jo masser af mennesker der ikke gør...bruger mere end de har, låner op i huset osv...Men hvorfor er det så at nogle mennesker bruger mere end de har, sætter sig i gæld for materialistiske goder...ja, den forstår jeg ikke..[/citat] Personligt vil jeg hellere have et godt tag over hovdet og have en god bil og køre i end jeg vil gå i mærketøj.. Om det er matralitiske goder tjaa det er vel en smag sag. Vi har ikke lånt mere til hus og bil end vi har råd til og afbetale hver måned. Og da vi valgte og lånte til en ombygning sidste år, ja der lånte vi heller ikke mere end vi har råd til og afbetale hver måned.. Men tror ikke at verden bare er så sort/hvid at folk sætter sig i gæld bare for at sætte sig i gæld. Du vælger tøj vi vælger matralistiske ting.. Men igen er tøj ikke også det..!!!!

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f] JEg nægter smpelhen og give en herregård for noget tøj bare fordi der står katvig, småfolk osv i det. Jeg handler MEGET i h&m og syntes de har noget fedt og smart tøj og til en pris jeg vil give for tøj. Samtidg handler jeg også meget i exit og køber deres egen mærker.. Og holder man deres mærker op af småfok, ællebælle og katvig ja så kan det faktisk være svært og se forskel.. Jeg har et par stribet geamcher fra katvig min datter fik i gave.. Dagen for inden havde jeg købt et par magen til, bare der står exit i dem jeg slev har købt.. Begge par er stribet lilla.. Det eneste der er forskel på er den lilla farve og begge dele har holdt lige godt både i farve og facon... Kvickly har også tit noget rigtig godt t'j og til en pris alle kan være med til.. Sko der betaler jeg gerne lidt mere , men det er fordi jeg selv har døjet en del med mine fødder og derfor syntes at det er vigtig at både jeg og min datter får sko der passer perfekt til vores fødder... Så kan det godt være at jeg ikke kan sælge det videre når hun har brugt det, men det er jeg også så lige glad med.. Jeg bryder mig nemlig ikke om at min datter skal gå i tøj ande børn jeg ikke kender har brugt. Og så er jeg eller enig i det du siger Chrautwald. NEmlig at folks tøjforbrug tager overhånd bare fordi de vil have at deres børn skal have et smart mærke i nakken.. Mvh Pia[/citat] ja og det er sgu da skidt...altså at forældre ikke magter deres økonomi...men det er der jo masser af mennesker der ikke gør...bruger mere end de har, låner op i huset osv...Men hvorfor er det så at nogle mennesker bruger mere end de har, sætter sig i gæld for materialistiske goder...ja, den forstår jeg ikke..[/citat] Personligt vil jeg hellere have et godt tag over hovdet og have en god bil og køre i end jeg vil gå i mærketøj.. Om det er matralitiske goder tjaa det er vel en smag sag. Vi har ikke lånt mere til hus og bil end vi har råd til og afbetale hver måned. Og da vi valgte og lånte til en ombygning sidste år, ja der lånte vi heller ikke mere end vi har råd til og afbetale hver måned.. Men tror ikke at verden bare er så sort/hvid at folk sætter sig i gæld bare for at sætte sig i gæld. Du vælger tøj vi vælger matralistiske ting.. Men igen er tøj ikke også det..!!!! [/citat] Jeg vælger da lige netop det samme, men at sætte mig i ekstra gæld for biler, mærketøj, computere...you name it, det kommer jeg aldrig til, Jeg køber ikke før jeg har råd til at betale....og det har nu betalt sig ret godt... Knus..

Anmeld

11. september 2008

Lykkelig Mor til 2

Hej...

Jeg køber både billig og dyrt tøj til mine børn!Syntes titt at de billige merkene ikke holder i rett lang tid!!
Er selv stor fan av Katvig og ej sikke lej!!!:D

En god grunn til å velge Katvig!!http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp? ArtikelId=48770

(håper jeg klarte å legge ud linken):P

Anmeld

11. september 2008

Fam. Madsen

hey...

min søn får det på som jeg synes er pænt, jeg køber tøj i h&m, føtex, og brugt tøj men som er pænt..

det vigtigste for mig er t min søn ser pæn ud og at han har det godt..

(L)(L)(L) hende som elsker sin søn, og som kun ønsker ham det bedste..

og som ikke går op i moden:D

Anmeld

11. september 2008

Loggidut

mærketøj?

hmmm, jeg synes nu ikke mærketøj gør nogle børn mere lækre end andre...det har aldrig handlet om pænt tøj, når det kommer til om børn er lækre...et par pæne børneøjne, eller et sødt smil fra et barn har nu altid været nok for mig...

om man så hiver sine børn i det pæneste tøj forandre det ikke hvordan jeg ser på dem!

vi har gemt alt babytøj min veninde og jeg, og så har vi byttet rundt...tøjet har været billigt, gået i arv, og vi elsker det...det er rigtigt pænt, og tif er totalt ligeglad.

selv min knægt på 16 er ved at kaste op når han kigger på bukser...for nogle af dem er så dyre at han ikke engang gider gå i dem, fordi han er bange for at ødelægge dem...

heldigvis for økonomiske unger, som ikke er med til at sætte en trend.

til gengæld bruger vi alle pengene på totalt overdreven hygge med familien og vennerne...

Anmeld

11. september 2008

Christinahr

Dejligt emne.

Jeg køber lidt af alt, både mærketøj og alm tøj - det afhænger både af økonomi, hvad der lige er på tilbud og hvad jeg bare falder for.

Jeg vil dog sige jeg er begyndt at synes det ikke er nær så fedt med mærker som katvig, molo, hummel, idat og lign da de bare ses overalt. Så forsvinder det fede lidt i mine øjne.

Jeg er derfor begyndt at sy selv og gå til de lidt dyre mærker som gro, schuster og haugaard, phister og philina - som i mine øjne ikke er så mainstream endnu.

Jeg køber mærketøj fordi jeg gerne vil have mit barn har noget fedt tøj på - det kan man sagtens få i hm og føtex, men det har alle andre også bare.

Men her er tøj fra stort set alle mærker - og alt for meget af det

Anmeld

11. september 2008

Miamaja

jeg har det sådan med mærketøj at jeg ved det er for min skyld og ikke min dreng på 17 mdr. det er en luksus jeg giver mig selv for nu hvor han er lille kan jeg bestemme hvordan han skal klæde sig og se ud, og det nyder jeg mens tiden er der. jeg køber osse 'billige' mærker som hm's - jeg går mest efter tøjets udseende og hvis jeg finder et stk tøj jeg synes ser sødt ud i netto, så køber jeg det også. jeg kikker aldrig efter i nakken på andres børn for at se hvilke mærker de har på. men når jeg køber mærketøj er det som regel på tilbud eller hvis det er absolut noget specielt skønt, jeg bare må eje til ham. det jeg kan lide med de mærkevarer jeg køber (ej sikke lej, pia l osv.) er stilen og at farven og stoffet ikke giver sig efter vask. nogle ryger, køber dyre vine, har hest og min luksus lige nu er at dresse ' min guld klump i en masse dejligt tøj. billigt og dyrt(L)

Anmeld

11. september 2008

fam.4xc

jeg ku ik være mere lige glad med hvad andre putter deres unger i eller hvad de tænker om hvad jeg putter mine i :D

Mine piger har det tøj som vi synes er pænt, fedt osv... om der så står molo, lego, h&m eller mads og mette i nakken :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.