Mærketøj kontra billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

NEMLIG EVA.... hørt hørt ;)

hov der kom lidt mere på da jeg havde svaret dig :)

jeg skal nok finde ud af det søde... skal Rasmus ikke afsted d. 27 ?

nej, det tror jeg ikke han skal..han har jo tre friske drenge....:) jeg havde bare byttet rundt på hvem der havde børn hvornår...:):P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2008

Honningblomst

Chrautwald skriver:

Nej ikke udelukkende derfor - derfor skrev jeg BLA.
Og ja, jeg ved at det er et problem i nogle familier at ungerne (fra nyfødte til teenagere) skal (/hvad enten det er forældre eller ungerne selv der bestemmer) have de dyre mærker af tøj og sko.

Mon så ikke det mere er familierne den er gal med, end mærketøjet som sådan???;)

Anmeld

11. september 2008

Skovurt

Joeh, det er også det jeg mener - at nogle familier lader deres forbrug tage overhånd. Og JEG mener at ungernes (og sikkert også forældrenes eget - men nu var det jo børnetøj der blev spurgt ind til) tøj står for en STOR del af (over)forbruget hos nogle.

Og at tøjproducenterne vælger at sælge deres tøj så dyrt, ja det forstår jeg da udemærket, for folk står jo i kø efter det; men at nogle folk køber udfra mærker i stedet for kvalitet eller smag synes jeg er usmageligt; og ja, det er der efter min mening nogle der gør...

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

Chrautwald skriver:

Joeh, det er også det jeg mener - at nogle familier lader deres forbrug tage overhånd. Og JEG mener at ungernes (og sikkert også forældrenes eget - men nu var det jo børnetøj der blev spurgt ind til) tøj står for en STOR del af (over)forbruget hos nogle.

Og at tøjproducenterne vælger at sælge deres tøj så dyrt, ja det forstår jeg da udemærket, for folk står jo i kø efter det; men at nogle folk køber udfra mærker i stedet for kvalitet eller smag synes jeg er usmageligt; og ja, det er der efter min mening nogle der gør...

jeg kan bare ikke se det har noget som helst med tøjet at gøre...det handler da kun om mennesker der ikke magter at styre deres eget privatforbrug. Man må jo sætte forbrug efter indtægt...

Anmeld

11. september 2008

twinboys

Ja så kommer katvig- pigen på banen her...
Dem som éndnu ikke kender mig ja så er jeg hende der sælger Katvig og andet spændende mode mærketøj herinde...

Mine drenge er 5år og de er med i butikkerne eller kigger med på den bærbare computer, når der skal handles tøj, sko, støvler m.m.
De er selv med til at vælge hvad de skal have... Og de er vilde med mærkerne, ikke lige mærkerne men med de motiver der er på ... Så om det er Molo, katvig eller andet ja så kigger de på motiverne og farverne...

Her i Haderslev er der ikke mange børn som render rundt i mærketøj og jeg synes det er fedt at mine lækre drenge ikke skal være som alle andre i deres børnehave... Og mere fedt er når forældrene eller pædagogerne spørger om, hvor vi har købt det og det henne...

Pris og kvalitet hører sammen...:)

Vores drenge har mærketøj på fra inderst til yderst... De er nogle spinkle små mus så det eneste undertøjer og boxershorts der sidder ordentligt er Molo, så det køber jeg til dem... Alle andre slags falder ned... Træls ik???

Vi er med på moden herhjemme og vi ELSKER det...

Knuzer fra mode- kongen Majbritt8D

Alexander & Oliver i holly´s

Anmeld

11. september 2008

Skovurt

Eva skriver:

Chrautwald skriver:

jeg kan bare ikke se det har noget som helst med tøjet at gøre...det handler da kun om mennesker der ikke magter at styre deres eget privatforbrug. Man må jo sætte forbrug efter indtægt...

Men se hvad jeg skriver - det er jo præcist det samme - bortset fra at JEG mener at nogle familier ikke magter at styre det - fordi de VIL klæde deres unger i dyre mærker - og der synes jeg det tager overhånd, og forstår ikke at man kan vælge at vælte sin økonomi, bare for at kunne sende ungerne ud af døren med et dyrt mærke i nakken

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

Chrautwald skriver:

Eva skriver:

Chrautwald skriver:

Men se hvad jeg skriver - det er jo præcist det samme - bortset fra at JEG mener at nogle familier ikke magter at styre det - fordi de VIL klæde deres unger i dyre mærker - og der synes jeg det tager overhånd, og forså ikke at man kan vælge at vælte sin økonomi, bare for at kunne sende ungerne ud af døren med et dyrt mærke i nakken

Tror ikke jeg formår at forklare dig hvad jeg mener...
Knus og god aften.

Anmeld

11. september 2008

moniquesmor

jeg synes nu man kan hver lige så smart i tøjet fra føtex, tøj og sko osv. som i katvig, molo og hvad de ellers hedder..
er ikke bange for af sige min datter ikke ejer 1enste stk mærke tøj.
jeg køber det tøj jeg synes ser lækkert ud om det er i en gennebrug eller føtex. min datter er lækker i det tøj hun har på og synes hun er lige så lækker i h&m tøj som i katvig..
og min datter ville da aldrig få tøj med huller i på i dp..

tro nok forældre klæder ders børn på efter ejet ønske..
og tro efterhånde af det er hvors ejen skyld af vi har børn der kun vil gå i gucci og dg og alle de store mærker også når de bliver ældre også har forældren problemen for har vi råd til af købe det til dem..?

synes ikke hvors pengepung er til mærketøj, jeg vil heller have 5stk. tøj i stenfor 1stk..

michelle som altid har gået i det hun selv har haft lyst til

Anmeld

11. september 2008

Pia

JEg nægter smpelhen og give en herregård for noget tøj bare fordi der står katvig, småfolk osv i det. Jeg handler MEGET i h&m og syntes de har noget fedt og smart tøj og til en pris jeg vil give for tøj. Samtidg handler jeg også meget i exit og køber deres egen mærker.. Og holder man deres mærker op af småfok, ællebælle og katvig ja så kan det faktisk være svært og se forskel.. Jeg har et par stribet geamcher fra katvig min datter fik i gave.. Dagen for inden havde jeg købt et par magen til, bare der står exit i dem jeg slev har købt.. Begge par er stribet lilla.. Det eneste der er forskel på er den lilla farve og begge dele har holdt lige godt både i farve og facon... Kvickly har også tit noget rigtig godt t'j og til en pris alle kan være med til.. Sko der betaler jeg gerne lidt mere , men det er fordi jeg selv har døjet en del med mine fødder og derfor syntes at det er vigtig at både jeg og min datter får sko der passer perfekt til vores fødder... Så kan det godt være at jeg ikke kan sælge det videre når hun har brugt det, men det er jeg også så lige glad med.. Jeg bryder mig nemlig ikke om at min datter skal gå i tøj ande børn jeg ikke kender har brugt. Og så er jeg eller enig i det du siger Chrautwald. NEmlig at folks tøjforbrug tager overhånd bare fordi de vil have at deres børn skal have et smart mærke i nakken.. Mvh Pia

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f] JEg nægter smpelhen og give en herregård for noget tøj bare fordi der står katvig, småfolk osv i det. Jeg handler MEGET i h&m og syntes de har noget fedt og smart tøj og til en pris jeg vil give for tøj. Samtidg handler jeg også meget i exit og køber deres egen mærker.. Og holder man deres mærker op af småfok, ællebælle og katvig ja så kan det faktisk være svært og se forskel.. Jeg har et par stribet geamcher fra katvig min datter fik i gave.. Dagen for inden havde jeg købt et par magen til, bare der står exit i dem jeg slev har købt.. Begge par er stribet lilla.. Det eneste der er forskel på er den lilla farve og begge dele har holdt lige godt både i farve og facon... Kvickly har også tit noget rigtig godt t'j og til en pris alle kan være med til.. Sko der betaler jeg gerne lidt mere , men det er fordi jeg selv har døjet en del med mine fødder og derfor syntes at det er vigtig at både jeg og min datter får sko der passer perfekt til vores fødder... Så kan det godt være at jeg ikke kan sælge det videre når hun har brugt det, men det er jeg også så lige glad med.. Jeg bryder mig nemlig ikke om at min datter skal gå i tøj ande børn jeg ikke kender har brugt. Og så er jeg eller enig i det du siger Chrautwald. NEmlig at folks tøjforbrug tager overhånd bare fordi de vil have at deres børn skal have et smart mærke i nakken.. Mvh Pia[/citat] ja og det er sgu da skidt...altså at forældre ikke magter deres økonomi...men det er der jo masser af mennesker der ikke gør...bruger mere end de har, låner op i huset osv...Men hvorfor er det så at nogle mennesker bruger mere end de har, sætter sig i gæld for materialistiske goder...ja, den forstår jeg ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.