Mærketøj kontra billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.837 visninger
45 svar
0 synes godt om
11. september 2008

Callesmor

Ved godt der intet tøj til de små der er billigt

Men jeg tænker lidt om det der med at købe mærketøj til ungerne om det er gået for langt?? Skal vi alle have det samme til vores unger..??

Er det blevet en ny trend det mærketøj (molo, måfolk, katvig osv)

Hvordan er det at komme i en mødregruppe hvor alle de andre har alt mærketøjet og du f.eks handler i H&M..??

Jeg møder mange nede i min forretning som bare er inde og kigge som ikke har råd til det, men måske gerne vil have for at være på samme måde som andre mødre

Er det ved at gå for langt med det mærketøj..??

Er det for ungernes eller det for mødre/fædernes skyld man køber mærketøj....??

Dette er bare tanker og spørgsmål som jeg undre mig meget over i det daglige nede i butikken.

Knus Anita

Er ikke ude på at dette skal blive en diskution men bare at i vil svare hvordan i har det med mærketøj hvis i køber det og til dem som køber det billige og lige så gode tøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2008

Skovurt

Fedt emne - og kan fortælle dig at jeg har gjort mig præcist de samme tanker.

Nogle vil jo påstå at f.eks. molo og småfolk er unikt (og er ikke ude på at ramme nogle her), mens jeg mener at det er overcrowded med unger i netop de mærker. Tag et kig ind på børnehave/vuggestuens legeplads og du ser et KÆMPE mylder af netop de mærker (sådan er det her i københavn i hvert fald).

Jeg synes at bla. molo har nogle vildt fede prints - desværre synes jeg deres kvalitet er dårlig, og jeg synes mere og mere af deres tøj bliver kedeligt og direktre grimt :s (men smag og behag, bevares)
Jeg er af den mening at det er for forældrenes skyld i langt de fleste tilfælde. Det er i hvert fald mig der har bestemt for min 11 måneder gamle søn, at han har bunker af katvigs striber, og molos værktøjs dragt, og stjerne dragter, og fleece dragt osv osv inde i sine skuffer - blandt godt og grundigt med tøj fra både HogM og føtex.

Men ja, efter min mening har det taget overhånd, og jeg synes det er vanvittigt at flere og flere familier har en elendig økonomi fordi BLA tøj indkøb til ungerne tager overhånd.

Jeg har lige i dag købt Leanders første katvig sengetøj - fordi jeg syntes at NU ville jeg forkæle MIG, med at købe det til ham. - han er da bedøvende ligeglad, om så han skulle sove i noget hjemmesyet med dårlige syninger :p

Anette
- som tror det er et "farligt" emne ;)

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

Først vil jeg sige at en diskussion da er god, når alle kommer til orde...og det gør de jo sådan et sted som her.

Jeg tror på at alle har en mulighed for at købe det til til deres børn som de ønsker, men det handler jo om prioteringer og så kan du jo få det meste på tilbud og sælge det dyrt igen.
Jeg køber mærketøj fordi jeg synes det er god kvalitet og fordi jeg synes tøj fra feks H&M er ret kedeligt pt...men mine børn får lov at vælge...er det en bluse med cars der er in, jamen så får han det.
Og ja, jeg påvirker da i en retning, men det gør man jo som forældre på alle områder...feks hvad man spiser, hvor man tager på ferie, hvad man stemmer på, hvordan man taler til hinanden osv osv osv...og jeg kan intet negativt se i at jeg og mine unger er lækre at se på...tvætimod..:D
Knus..

Anmeld

11. september 2008

Katjaro

Jeg er kold overfor hvad andre putter deres børn i. Men jeg har altså også altid været kold i forhold hvad jeg gik i og hvad moden dikterede. Husker tydeligt da jeg i folkeskolen rendte rundt i min mors gamle gemte t-shirts og cardigans fra 50'erne. Jeg var et kønt syn :) Jeg er tisse nærrig. Gider ikke bruge vildt mange penge på tøj, der enten får tomat sovs ned af sig - eller får huller på knæene efter en gang i børnehaven. Og når jeg nu ikke bruger vildt mange penge på tøj til mig selv, hvorfor skulle jeg så bruge det på barnet? I fht. meget af mærketøjet. Så synes jeg faktisk ikke det er pænt. Meget af det er i mine øjne mere specielt end kønt. Om jeg havde købt mig fattig i det hvis jeg havde syntes det var sødt/kønt/lækkert ved jeg ikke. Men som sagt - at andre folk har lyst til at bruge en halv bondegård på tøj til poderne. Det skal de da have lov til. Couldn't care less. hilsen katja

Anmeld

11. september 2008

Katjaro

Ups fik trykket to gange :-o

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

Chrautwald skriver:

Fedt emne - og kan fortælle dig at jeg har gjort mig præcist de samme tanker.

Nogle vil jo påstå at f.eks. molo og småfolk er unikt (og er ikke ude på at ramme nogle her), mens jeg mener at det er overcrowded med unger i netop de mærker. Tag et kig ind på børnehave/vuggestuens legeplads og du ser et KÆMPE mylder af netop de mærker (sådan er det her i københavn i hvert fald).

Jeg synes at bla. molo har nogle vildt fede prints - desværre synes jeg deres kvalitet er dårlig, og jeg synes mere og mere af deres tøj bliver kedeligt og direktre grimt :s (men smag og behag, bevares)
Jeg er af den mening at det er for forældrenes skyld i langt de fleste tilfælde. Det er i hvert fald mig der har bestemt for min 11 måneder gamle søn, at han har bunker af katvigs striber, og molos værktøjs dragt, og stjerne dragter, og fleece dragt osv osv inde i sine skuffer - blandt godt og grundigt med tøj fra både HogM og føtex.

Men ja, efter min mening har det taget overhånd, og jeg synes det er vanvittigt at flere og flere familier har en elendig økonomi fordi BLA tøj indkøb til ungerne tager overhånd.

Jeg har lige i dag købt Leanders første katvig sengetøj - fordi jeg syntes at NU ville jeg forkæle MIG, med at købe det til ham. - han er da bedøvende ligeglad, om så han skulle sove i noget hjemmesyet med dårlige syninger :p

Anette
- som tror det er et "farligt" emne ;)

Tror du virkelig der er familier der har en dårlig økonomi udelukkende fordi deres tøj går i bestemte mærker af tøj???:-o:-o

Anmeld

11. september 2008

Skovurt

Nej ikke udelukkende derfor - derfor skrev jeg BLA.
Og ja, jeg ved at det er et problem i nogle familier at ungerne (fra nyfødte til teenagere) skal (/hvad enten det er forældre eller ungerne selv der bestemmer) have de dyre mærker af tøj og sko.

Anmeld

11. september 2008

Pia.

ja det er jo et rigtigt godt spørgsmål... For hvis skyld er det vi gør det... Jeg gør det nok mest for min egen skyld, jeg elsker at mine børn er smarte og med smart mener jeg følger moden. Jeg kan godt selv lide at være smart og se godt ud... Jeg kunne jo vælge at spare under det halve på en flyverdragt fra føtes frem for den nye Reima eller Ticket, men det er igen en smags sag, den fra føtes er måske pæn nok, men den fra Ticket eller Reima har måske en lille lækker detalje og så er jeg måske lidt snobbet med de mærker når det kommer der til - ... - De må gerne se i børnehaven, sfo'en eller skolen at mine børn er smarte og pæne og er lækkert klædt på... Vi voksne danner jo selv en person i det vi klæder os i og på samme måde har jeg det med mine børn... og så tror jeg altså også lidt på at penge og kvalitet hænger sammen... På samme måde har jeg det med fodtøj... går altid i skobutikken og får hjælp til at finde den helt rigtige sko/støvle til mine børn og igen giver det mere for det, fordi jeg tror på kvaliteten og fordi jeg af erfaring fra 3 børn ikke har kunne sætte en finger på de vare jeg vælger... Måske et lidt rodet svar til dit ellers gode spørgsmål, men når alt kommer til alt så elsker jeg mærketøj og at give mine børn det på... MEN, de har altså også tøj fra H&M m.m Knus Pia.

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] ja det er jo et rigtigt godt spørgsmål... For hvis skyld er det vi gør det... Jeg gør det nok mest for min egen skyld, jeg elsker at mine børn er smarte og med smart mener jeg følger moden. Jeg kan godt selv lide at være smart og se godt ud... Jeg kunne jo vælge at spare under det halve på en flyverdragt fra føtes frem for den nye Reima eller Ticket, men det er igen en smags sag, den fra føtes er måske pæn nok, men den fra Ticket eller Reima har måske en lille lækker detalje og så er jeg måske lidt snobbet med de mærker når det kommer der til - ... - De må gerne se i børnehaven, sfo'en eller skolen at mine børn er smarte og pæne og er lækkert klædt på... Vi voksne danner jo selv en person i det vi klæder os i og på samme måde har jeg det med mine børn... og så tror jeg altså også lidt på at penge og kvalitet hænger sammen... På samme måde har jeg det med fodtøj... går altid i skobutikken og får hjælp til at finde den helt rigtige sko/støvle til mine børn og igen giver det mere for det, fordi jeg tror på kvaliteten og fordi jeg af erfaring fra 3 børn ikke har kunne sætte en finger på de vare jeg vælger... Måske et lidt rodet svar til dit ellers gode spørgsmål, men når alt kommer til alt så elsker jeg mærketøj og at give mine børn det på... MEN, de har altså også tøj fra H&M m.m Knus Pia.[/citat] Og ikke at glemme, at man kan sælge det dyre tøj..:) Pia, jeg har friweekend d.26, så det er bare op til dig...(L)

Anmeld

11. september 2008

Pia.

NEMLIG EVA.... hørt hørt ;)

hov der kom lidt mere på da jeg havde svaret dig :)

jeg skal nok finde ud af det søde... skal Rasmus ikke afsted d. 27 ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.