Mærketøj kontra billigt tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2008

Miamaja

ungmor2008 skriver:

hey...

min søn får det på som jeg synes er pænt, jeg køber tøj i h&m, føtex, og brugt tøj men som er pænt..

det vigtigste for mig er t min søn ser pæn ud og at han har det godt..

(L)(L)(L) hende som elsker sin søn, og som kun ønsker ham det bedste..

og som ikke går op i moden:D

godt sagt;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2008

Zuzet

Hejsa

Mine børn går i alt muligt, både billige mærker og de lidt dyre som bla. Molo.

Jeg køber gerne bluser i Molo, Benetton, Esprit mm. og så billige bukser fra H&M. Men som mange andre skriver så køber jeg det jeg syntes er pænt og det som min pengepung tilllader når ungerne har brug for noget
nyt :-)

I dag så min ældste søn to bluser i Bilka han gerne ville have og som han syntes var fede, de kostede så 40 kr pr styk hihi så dem fik han.

Jeg køber mærketøjet fordi jeg kan, fordi det er lækkert, kvaliteten tit er bedre og fordi jeg bor et sted hvor man nemt kan blive holdt udenfor/set ned på hvis man ikke har de rigtige mærker.....ja trist er det men sådan er det bare når man bor i en rigmandskommune uden selv at være rig!

Så jeg gør det både for min og ungernes skyld, jeg vil ikke have de bliver drillet og hold uden for, men samtidlig lærer jeg dem også at "det at have de rigtige mærker" ikke betyder man er mere værd end andre.....så de bliver glade for alt det jeg køber til dem og er taknemmelige hver gang de får nyt (hvilken sker ret tit hihi) og så er det uanset om det er mærketøj eller ej....

Det skal jo heller ikke hedde sig at mine unger kun kan få det kedelige billige tøj samt tøj der er gået i arv. bare fordi jeg har "mange børn" det vil jeg heller ikke være med til hihi....

Hilsen

Lotte, der syntes mærketøj er FEDT :-D

Anmeld

11. september 2008

A.I.G.

Jeg køber flot tøj til mine piger.
Jeg ønsker de er velklædte, på trods af at det er ganske ligegyldigt.

Der er meget i den dyre ende og sandelig også af den billige i klædeskabet.

Jeg har det anstrengt med de små "MOLO/KATVIG" tapetserede børn, og hånden på hjertet, så synes jeg der er gået lidt fattigfint i det.
Jeg bliver lidt kvalm, når der ikke kan snige sig en Føtex trøje eller lignende ind i visses garderober.

Hvem prøver man at narre ?

Anette

Callesmor skriver:

Ved godt der intet tøj til de små der er billigt

Men jeg tænker lidt om det der med at købe mærketøj til ungerne om det er gået for langt?? Skal vi alle have det samme til vores unger..??

Er det blevet en ny trend det mærketøj (molo, måfolk, katvig osv)

Hvordan er det at komme i en mødregruppe hvor alle de andre har alt mærketøjet og du f.eks handler i H&M..??

Jeg møder mange nede i min forretning som bare er inde og kigge som ikke har råd til det, men måske gerne vil have for at være på samme måde som andre mødre

Er det ved at gå for langt med det mærketøj..??

Er det for ungernes eller det for mødre/fædernes skyld man køber mærketøj....??

Dette er bare tanker og spørgsmål som jeg undre mig meget over i det daglige nede i butikken.

Knus Anita

Er ikke ude på at dette skal blive en diskution men bare at i vil svare hvordan i har det med mærketøj hvis i køber det og til dem som køber det billige og lige så gode tøj

Anmeld

11. september 2008

Honningblomst

A.I.G. skriver:

Jeg køber flot tøj til mine piger.
Jeg ønsker de er velklædte, på trods af at det er ganske ligegyldigt.

Der er meget i den dyre ende og sandelig også af den billige i klædeskabet.

Jeg har det anstrengt med de små "MOLO/KATVIG" tapetserede børn, og hånden på hjertet, så synes jeg der er gået lidt fattigfint i det.
Jeg bliver lidt kvalm, når der ikke kan snige sig en Føtex trøje eller lignende ind i visses garderober.

Hvem prøver man at narre ?

Anette

Callesmor skriver:

Ved godt der intet tøj til de små der er billigt

Men jeg tænker lidt om det der med at købe mærketøj til ungerne om det er gået for langt?? Skal vi alle have det samme til vores unger..??

Er det blevet en ny trend det mærketøj (molo, måfolk, katvig osv)

Hvordan er det at komme i en mødregruppe hvor alle de andre har alt mærketøjet og du f.eks handler i H&M..??

Jeg møder mange nede i min forretning som bare er inde og kigge som ikke har råd til det, men måske gerne vil have for at være på samme måde som andre mødre

Er det ved at gå for langt med det mærketøj..??

Er det for ungernes eller det for mødre/fædernes skyld man køber mærketøj....??

Dette er bare tanker og spørgsmål som jeg undre mig meget over i det daglige nede i butikken.

Knus Anita

Er ikke ude på at dette skal blive en diskution men bare at i vil svare hvordan i har det med mærketøj hvis i køber det og til dem som køber det billige og lige så gode tøj

Mon ikke de fleste har en god blanding...det har vi i hvert fald....fordi drengene jo har en bred smag;)

Anmeld

11. september 2008

MorCamilla

Jeg må indrømme at jeg er fuldstændig ligeglad med om det er mærketøj eller ikke Mikkel går i, bare det er pænt og smart (og self. funktionelt)

Mikkels tøjskab indeholder alt fra tøj og sko til molo eller katvig tøj..
Og ja vi kan godt mærke kvalitets forskel fra tøj og sko til f.eks. katvig, men det burde man jo også kunne da pris og kvalitet ofte hænger sammen..
Vi går ikke meget op i om det er mærke tøj eller ej, bare det er pænt..;)

Men sådan er vi jo så forskellige alle sammen.. Verden ville også se meget kedelig ud hvis alle gik i det samme:))

Knus fra Camilla.

Anmeld

11. september 2008

heaven

hrum.....

Jeg går overhovedet ikke op i mærketøj - kender tit slet ikke de mærker der bliver nævnt her på siden - og jeg kunne ikke være mere ligeglad, og Lasse er jo også FULDSTÆNDIG ligeglad om en trøje er fra h&m eller føtex eller et dyrt mærke..... og jeg har ikke tænkt mig at pådutte ham noget anderledes - synes bestemt ikke børn er mere søde eller lækre, fordi der står et mærke i nakken(?)(?)(?)(?)

Og så kan jeg da ikke sige mig fri for at jeg vil ærge mig over at have købt et par bukser til 400 kroner og de så kravles hul i efter kort tid, eller der kommer græs på osv.... så vil jeg hellere købe et par bukser til 149,- lidt oftere.

men sådan er vi jo så forskellige, og heldigvis for det:P

Så her står den mest på h&m og kvikly og i den duer, men har dog også en smule fra name it, - som er det "dyreste mærketøj" jeg køber....

Jannie

Anmeld

12. september 2008

qp

Sorry men jeg orkede ikke, at læse hele tråden igennem så jeg vælger at forholde mig til emnet "Mærketøj kontra billigt tøj"!

Jeg synes egentlig det er op til den enkelte hvilket tøj de vælger til deres børn. Jeg selv køber det tøj jeg synes ser pænt og praktisk ud - og om det er mærketøj eller ej er ligemeget for mit vedkommende. Det afhænger i sidste ende af prisen - noget tøj til de små er alt for dyrt... eks Okker Gokker - jamen jeg ville ALDRIG give 400-600 kr for for en anorak i bommuld. Men jeg har da købt en brugt en over nettet til 100 kr - netop fordi jeg syntes den var sød/praktisk og fin.

Anmeld

12. september 2008

Anja

Hos er er det en god blanding af alle forskellige mærker.

Primært købes bukser ikke til en pris over 200 kr, da jeg ikke synes at designet er så forskelligt og jeg er for nærrig til at give mere for et par bukser til en dreng, der måske slår hul på dem alligevel første gang de er på i børnehaven :)

Derimod er mange af drengenes bluser/trøjer de "populærer" mærker. Elsker Urban Elk, Katvigs striber og Ej sikke lej - MEN stort set alle er købt på tilbud til omkring 100 kr og det giver man altså også hurtig for en "billig" trøje i fx H&M eller Exit ....

Når jeg køber tøj til drengene går jeg efter kvalitet og design PLUS funktionalitet.

Mht overtøj er det vigtigste at det er kvalitet og selvom mange køber flyverdragt i fx Tøj og sko - så helt ærligt, så er det bare ikke samme kraftige kvalitet som Fx Reima, Lego eller Mikk-line (som ikke er voldsom dyr).

Anmeld

12. september 2008

Amalie og Laura

twinboys skriver:

Ja så kommer katvig- pigen på banen her...
Dem som éndnu ikke kender mig ja så er jeg hende der sælger Katvig og andet spændende mode mærketøj herinde...

Mine drenge er 5år og de er med i butikkerne eller kigger med på den bærbare computer, når der skal handles tøj, sko, støvler m.m.
De er selv med til at vælge hvad de skal have... Og de er vilde med mærkerne, ikke lige mærkerne men med de motiver der er på ... Så om det er Molo, katvig eller andet ja så kigger de på motiverne og farverne...

Her i Haderslev er der ikke mange børn som render rundt i mærketøj og jeg synes det er fedt at mine lækre drenge ikke skal være som alle andre i deres børnehave... Og mere fedt er når forældrene eller pædagogerne spørger om, hvor vi har købt det og det henne...

Pris og kvalitet hører sammen...:)

Vores drenge har mærketøj på fra inderst til yderst... De er nogle spinkle små mus så det eneste undertøjer og boxershorts der sidder ordentligt er Molo, så det køber jeg til dem... Alle andre slags falder ned... Træls ik???

Vi er med på moden herhjemme og vi ELSKER det...

Knuzer fra mode- kongen Majbritt8D

Alexander & Oliver i holly´s

Altså den med pris og kvalitet holder altså ikke i byretten. Har netop set en test på tænks hjemmeside, hvor de testede flyverdragter. Ticket to heaven dumpede for den ikke vandtæt nok (så den den var bestilt til amalie, blev af bestilt igen) test vinder blev helt klart northfield fra føtex.

Jeg køber selv mærke tøj til mine piger MEEEN det er næsten altid købt brugt, eller på tilbud. HAr lige købt NUGA i babysam til 20 kr pr del. kunne ALDRIG finde på at gi 369 kr for en sommekjole.

Hvorfor køber jeg det, jahhhh det startede med min ældste datter som i 2006 skulle have babytøj, dengang var tøjet i h og m voksentøj i små str hvilket jeg bestemt ikke brød mig om. På det tidspunkt skulle man have fat i mærketøj for at fnde noget der var designet til børn og som de kan bevæge sig i. Det er helt klart det der gør jeg stadig køber det, det er blødt, det er til at bevæge sig i.

Maria

Anmeld

12. september 2008

lonemus

Jeg er totalt ligeglad med, hvad de andre børn i vuggestuen har på af tøj - jeg syntes ikke de bliver mere lækre eller nuttede, hvis der står Molo i nakken på dem. Jeg tænker faktisk mere på, at deres forældre er nogle mærkedyr!! Jeg køber meget tøj fra H&M til mine børn - og til mig selv og min mand. Syntes det er godt tøj, god kvalitet til gode priser. Og så holder altså til mange vaske. Jeg syntes absolut ikke altid pris og kvalitet hænger sammen. Jeg har aldrig købt Molo til ungerne, for jeg syntes det er direkte grimt - jeg krummer sgu næsten tæer, når jeg ser et barn i Molo 8(, men det er jo så bare min mening. Jeg har købt en enkelt Småfolk bluse, men efter 2 vaske er den allerede blevet grim. Katvig køber jeg kun striberne, men kun fordi jeg får så meget rabat hos vores venner, ellers syntes jeg det er for dyrt. Jeg køber det tøj jeg syntes er pænt, til rimelig penge, og så er jeg faktisk ligeglad med hvad mærke det er. Jeg nægter bare at give 400-500 kr for en bluse, som enten kan blive ødelagt i vuggestuen, eller de kun kan have den på 5 gange og så er de vokset ud af den. Jeg kunne aldrig finde på at give mine børn genbrugstøj på, det ville jeg heller ikke selv have på. Da jeg fik mit første barn blev jeg tilbudt af flere, at jeg måtte arve deres børns babytøj, hvilket jeg med det samme sagde nej tak til......det bryder jeg mig bare slet ikke om. Mht sko så køber jeg aldrig sko til ungerne i bilka, kvickly osv., men altid kun i en rigtig skoforretning. Jeg vil helst have de får ecco - ikke fordi jeg syntes de er de flotteste sko altid, men fordi jeg altid selv har døjet meget med mine fødder og altid måtte købe ecco - og stadig gør. Ecco's sko har mere plads til fødderne, hvilket jeg går meget op i, så ikke deres små fødder bliver ødelagte. (kender en dreng på 6 år, som har fået ødelagt sine fødder, fordi han altid har haft for små sko på). Nå, det var så bare lige min mening om alt det mærke-halløj. Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.