Er det prisen værd? (Tv2)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

sonja1

smillaluna skriver:

Hmm om det er prisen værd.... Den er sku svær.

Men jeg forstår godt de vil afsted. Det er det de er uddannet til og det de tror på.

Har en mand som flere gange har været udsendt og jeg forstår godt han ville afsted. Jeg var ikke tosset med det, men det var hans job og det han havde valgt. Så ville jeg da være et skarn at bebrejde ham for det. Da jeg mødte min mand vidste jeg at det var hans arbejde og hvad jeg gik ind til, og hvis jeg skulle sidde herhjemme og være ked af det konstant og græde når vi snakkede i telefon sammen, så ville det påvirke ham og hans arbejde dernede. Det ville jeg da ikke kunne leve med. Tænk hvis der skete ham noget og jeg lige havde grædt til ham i telefonen.... Nej så hellere lade ham udføre sit arbejde og få ham hjem i et stykke.

Men om det er det værd??? Det er der vel ingen krig der er. Men så længe den her verden består vil der være krig. Ufreden vil ALDRIG kunne løses via kommunikation så længe der findes fanatikere!

Skal DK deltage? Ja det tror jeg faktisk at jeg synes vi skal.

Helt enig :O)

Vi skal bidrage med hjælp til andre lande.

Har selv en mand der tit er i krig

Kh Sonja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Sees

jannebjerre skriver:

nej altså man vælger jo ikk helt selv, for har du job i forsvaret, så er det jo dit job at blive udsendt, det er jo det du træner til

Vælger du dog alligevel, at takke nej til udsendelse skal der være en forbandet god grund. 

Enten bliver du forflyttet eller fyret.

Det er kun et spørgsmål om tid, før du bliver udsendt. For udsendt det bliver du.

fra Janne, som er forlovet med en soldat..

Hvis du er forlovet med en soldat, hvad vil du så med Simon Talbot??

Altså, nu forstod jeg spørgsmålet sådan, om man selv kunne vælge, efter værnepligten, og det kan man jo godt, man kan bare lade være med at skrive kontrakt med forsvaret!

Anmeld

7. januar 2011

slettet_7530

Så længe vi har de fantastiske soldater som selv har valgt at gøre tjeneste, så mener jeg ja at det er det værd.

Der er selvfølgelig intet retfærdigt i at familier mister deres far, sønner, brødre onkler osv osv.

Men det er prisen

Anmeld

7. januar 2011

Frøken Sørensen

Jeg synes den er rigtig svær... For det er jo det værd, da der bliver gjort en forskel. Men det er frygteligt de liv der går tabt.

Jeg har selv en forlovede som er premier løjnant i forsvaret. Og han har været udsendt før og skal igen. Jeg har rigtig svært ved at acceptere at han skal afsted igen da han bare efterlader mig med vores søn, vores hjem og vores fælles forpligtelser, men samtidig forstår jeg ham! Det er hans arbejde og det er det han brænder for! Hvis han siger nej, bliver han fyret eller forflyttet. Men vil så gerne ud og gøre en forskel og det gør mig selvfølgelig meget stolt. Og jeg vil støtte ham til hver en tid.

til de kvinder og mænd som tager afsted!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.