Er det prisen værd? (Tv2)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
43 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Sees

Ja, nu sidder jeg og ser debatter på Tv2, ang. krigen i Afghanistan, og bliver nysgerrig - Hvad er jeres mening?
Er det prisen værd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Moar2011

Sees. skriver:

Ja, nu sidder jeg og ser debatter på Tv2, ang. krigen i Afghanistan, og bliver nysgerrig - Hvad er jeres mening?
Er det prisen værd?

min mening er at jeg ikke kan se hvordan det kan være prisen værd at gå i krig. men det har nok os meget at gør med min kæreste selv skal afsted til august, og er ikke vild med det. :s men støtter ham..

Anmeld

6. januar 2011

Mullebergen

N E J 

Intet kan retfærdiggøre den krig og Danmarks indblanden! 

Anmeld

6. januar 2011

sne190810

Offtopic:

Vælger man egentlig selv (altså frivilligt) om man vil udsendes?

Eller er det noget man SKAL, hvordan og hvorledes hænger det sammen?

Anmeld

6. januar 2011

Sees

sne190810 skriver:

Offtopic:

Så vidt jeg ved så vælger man det selv - Men man vælger vidst ikke hvor til.
Jeg mistede en kammerat i Irak, og han valgte selv om han ville afsted, ihvertfald.

Anmeld

6. januar 2011

Stumpen

Jeg har ikke set div. programmer på tv2 i aften, men min tanke er at trækker vi os ud nu, så er de liv der er gået tabt været forgæves...

om det er det værd?? Det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke ved hvor stor eller lille en forskel de danske soldater (og andre soldater) har gjort dernede...

Anmeld

6. januar 2011

Ox.

Offtopic: Når man er færdig med sin værnepligt (3 mdr?) så vælger man selv - vil man fortsætte skriver man kontrakt ...

Topic: Synes jeg det er det værd? Nej det synes jeg bestemt ikke, at de så sidder og siger, at det havde været meget værre for os hvis ikke vi havde blandet os - det er jeg slet ikke enig i, synes tingene er dybt forværrede efter vi gik med ..

Anmeld

6. januar 2011

Faith

Hmm om det er prisen værd.... Den er sku svær.

Men jeg forstår godt de vil afsted. Det er det de er uddannet til og det de tror på.

Har en mand som flere gange har været udsendt og jeg forstår godt han ville afsted. Jeg var ikke tosset med det, men det var hans job og det han havde valgt. Så ville jeg da være et skarn at bebrejde ham for det. Da jeg mødte min mand vidste jeg at det var hans arbejde og hvad jeg gik ind til, og hvis jeg skulle sidde herhjemme og være ked af det konstant og græde når vi snakkede i telefon sammen, så ville det påvirke ham og hans arbejde dernede. Det ville jeg da ikke kunne leve med. Tænk hvis der skete ham noget og jeg lige havde grædt til ham i telefonen.... Nej så hellere lade ham udføre sit arbejde og få ham hjem i et stykke.

Men om det er det værd??? Det er der vel ingen krig der er. Men så længe den her verden består vil der være krig. Ufreden vil ALDRIG kunne løses via kommunikation så længe der findes fanatikere!

Skal DK deltage? Ja det tror jeg faktisk at jeg synes vi skal.

Anmeld

6. januar 2011

Moar2011

sne190810 skriver:

Offtopic:

man har selv valgt og vil udsendes når man tager en uddannelse i militæret, det er en del af uddannelsen ..

Anmeld

6. januar 2011

Sees

Stumpen skriver:

Jeg har ikke set div. programmer på tv2 i aften, men min tanke er at trækker vi os ud nu, så er de liv der er gået tabt været forgæves...

om det er det værd?? Det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke ved hvor stor eller lille en forskel de danske soldater (og andre soldater) har gjort dernede...

Men hellere at det er 38 (eller hvor mange det nu er) soldaters liv forgæves, end at det er 50 soldaters liv forgæves, ikk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.