Er det prisen værd? (Tv2)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

wamse

Er det det værd..............jeg synes jo al alt tab af menneskeliv er uden mening, men at trække sig ud ville give endnu mindre mening. Jeg synes at vi har et ansvar overfor civilbefolkningen, at vi bliver og forsøger at hjælpe landet til en bedre fremtid.

Ud over det, så har vores egne soldater selv valgt at tage afsted.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Sees

Stumpen skriver:

Selvfølgelig ønsker jeg ikke at flere dør dernede, men samtidig som der også skrives flere steder, dem der tager derned ved at risikoen for at komme hjem i en kiste er der, de melder sig (heldigvis) frivilligt..

Men jo 38 er bedre end 50, men synes stadig at det er 38 for meget, hvis vi trækker os ud for tidligt...

38 er alt for mange - 1 er alt for mange!
Men vi trækker os på et tidspunkt, og jeg vile hellere at vi gjorde det nu, og ikke når vi er rundet de 50 døde soldater!

Jeg vil forslå at I ser denne film, som blev lavet om Henrik, inden han tog afsted til Irak.
Det kan måske sætte jer ind i de unge knægters tankegang.

http://www1.jp.dk/indland/flash/paavejtilirak/

Anmeld

6. januar 2011

Moar2011

smillaluna skriver:

Jamen jeg tror han har helt ret!

Den film er jo sat meget på spidsen, og alle de voldsomme ting bliver jo virkelig fremhævet. Udelukkende for at skabe debat!

Lige præcis. selvom det er meget tanke vækkende...

Anmeld

6. januar 2011

Moar2011

Sees. skriver:

Men vi trækker os på et tidspunkt, og jeg vile hellere at vi gjorde det nu, og ikke når vi er rundet de 50 døde soldater!

Jeg vil forslå at I ser denne film, som blev lavet om Henrik, inden han tog afsted til Irak.

er rimelig enig..

Anmeld

6. januar 2011

ekzunz

Ja, jeg synes det er prisen værd. Jeg er ikke super udi argumentation, men invasionen i Afghanistan blev iværksat efter terrorangrebet i USA. Da det er et angreb på et NATO land er Danmark rent faktisk forpligtiget til at hjælpe. 

Og vi bliver nødt til at deltage i krigen mod terror hvis vi vil bo i et frit demokratisk samfund.

Anmeld

6. januar 2011

Faith

LotteN skriver:

Jeg ved ikke om jeg vil sige det er prisen værd, men vil sige man gør en forskel og hjælper et sted hvor der er brug for det.

Jeg selv har været udsendt til Irak i 2005/2006 og var der da muhammedtegningerne kom hvor det hele rigtig begyndte...
Da jeg kom hjem og årene efter hvor der døde så mange, der syens jeg det begyndte at blive lidt for voldsomt og der var andre lande der burde tager over i der hårde områder..

Men tænk hvis vi selv stod i sådan en situation n dag, så ville vi nok sætte pris på andre ville hjælpe os....

Min mand var i Irak på hold 4.

Anmeld

6. januar 2011

LotteN

smillaluna skriver:

Min mand var i Irak på hold 4.

Jeg var på hold 6, så ikke samtidig

Anmeld

6. januar 2011

Moar2011

Sees. skriver:

Øhh jow, man kan så godt nok .

og det skete jo så også

Anmeld

6. januar 2011

Faith

LotteN skriver:

Jeg var på hold 6, så ikke samtidig

Nej dog ikke

Anmeld

6. januar 2011

Sees

Babyklar skriver:

Øhh jow, man kan så godt nok .

og det skete jo så også

Er lidt forvirret - Hvad hentyder du til?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.