Er det prisen værd? (Tv2)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Moar2011

Sees. skriver:

Er lidt forvirret - Hvad hentyder du til?

det link du lagde ind..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Sees

Babyklar skriver:

det link du lagde ind..

Ja, Henrik - Den tosse
Dejlig dreng, med alt for meget mod på livet!

Anmeld

6. januar 2011

Sees

Babyklar skriver:

det link du lagde ind..

Nå, men jeg kan da lige komme med min egen mening ..

Først: Jeg har stor respekt for de danske soldater!
- MEN, om det bliver ved med at være prisen værd? .. NEJ!
Det er dyrt - Både økonomisk, menneskeliv, og alle dem der kommer hjem med grimme grimme ar på psyken.
Det vi gør det nytter måske noget - M en det nytter ikke NOK, til at jeg synes det er det værd!

Anmeld

6. januar 2011

Bb3031

godt nok sir min kæreste at det vi så idag på tv2 med de stykker der blev skudt på engang af soldaterne og de stykker der blev skudt af fjenderne, det er 4film der er klippet sammen, og at det sleeet ikke er så voldsomt dernede, som det vi så idag, og som filmen i det hele taget er lavet på. Han sir også at jeg skal huske på, at dem vi så idag er dem der er i spidsen af alle. (hvis du forstår) ..

prøøøver virkelig at tænke positivt..

Jeg citere dig lige:

"Han sir også at jeg skal huske på, at dem vi så idag er dem der er i spidsen af alle." - Det har han ret i og det skal du huske på og minde dig selv om, når han er udsendt.

Nu ved jeg ikke, i hvilken stilling din partner skal udsendes. Men min kæreste er lige nu pt. udstationeret i Afghanistan. Han er flyvende og er ikke som sådan udsat. Jeg må faktisk indrøm, at jeg ikke har været særligt bekymret for, at der skulle ske ham noget. Jeg tror faktisk mere, det var ham selv, som inden afreje var bange for ikke at komme hjem igen. Han har tidligere været udsendt i 14 mdr fordelt på to udsendelser, men tidligere havde han hverken mig eller vores søn. Det var hårdt at høre ham sige men tåre trillende; "Tænk hvis jeg ikke kommer hjem igen". Og da han stod med vores søn i sine arme ved afrejse - Det ramte mig lige i hjertet. Men hvis jeg fylder mit hovede med urolige tanker, bekymre mig og lader hans udsendelse gå mig på, så får jeg det slet ikke godt. Så bliver jeg ked af det og trives ikke - intet godt vil komme ud af det. Så jeg tænker ikke på det. Hvis han kan mærke på mig, at jeg ikke har det godt, så bliver han ked af det, fordi han sidder dernede og ikke kan trøste mig. Nu har min kæreste gode muligheder for at ringe og maile til mig - Det håber jeg også din partner kommer til at have. Det hjælper rigtig meget på det savn, som man føler, at man lige kan snakke sammen og høre hinandens stemmer. Og husk - hvis han kan høre glæde i din stemme, selvom at du savner ham, så bliver han også rigtig glad, da han ved, at du har det godt.

Og lige en sidste ting - Den glæde man føler ved at se hinanden igen efter adskiidelse er så fantastisk, så glæde dig til den i sted for at være ked af, at han er afsted.

Mange hilsner Kathrine

Anmeld

6. januar 2011

Sees

Er der ikke flere meninger? Pleeeease

Anmeld

7. januar 2011

Moar2011

Peiner skriver:

Jeg citere dig lige:

"Han sir også at jeg skal huske på, at dem vi så idag er dem der er i spidsen af alle." - Det har han ret i og det skal du huske på og minde dig selv om, når han er udsendt.

Nu ved jeg ikke, i hvilken stilling din partner skal udsendes. Men min kæreste er lige nu pt. udstationeret i Afghanistan. Han er flyvende og er ikke som sådan udsat. Jeg må faktisk indrøm, at jeg ikke har været særligt bekymret for, at der skulle ske ham noget. Jeg tror faktisk mere, det var ham selv, som inden afreje var bange for ikke at komme hjem igen. Han har tidligere været udsendt i 14 mdr fordelt på to udsendelser, men tidligere havde han hverken mig eller vores søn. Det var hårdt at høre ham sige men tåre trillende; "Tænk hvis jeg ikke kommer hjem igen". Og da han stod med vores søn i sine arme ved afrejse - Det ramte mig lige i hjertet. Men hvis jeg fylder mit hovede med urolige tanker, bekymre mig og lader hans udsendelse gå mig på, så får jeg det slet ikke godt. Så bliver jeg ked af det og trives ikke - intet godt vil komme ud af det. Så jeg tænker ikke på det. Hvis han kan mærke på mig, at jeg ikke har det godt, så bliver han ked af det, fordi han sidder dernede og ikke kan trøste mig. Nu har min kæreste gode muligheder for at ringe og maile til mig - Det håber jeg også din partner kommer til at have. Det hjælper rigtig meget på det savn, som man føler, at man lige kan snakke sammen og høre hinandens stemmer. Og husk - hvis han kan høre glæde i din stemme, selvom at du savner ham, så bliver han også rigtig glad, da han ved, at du har det godt.

Og lige en sidste ting - Den glæde man føler ved at se hinanden igen efter adskiidelse er så fantastisk, så glæde dig til den i sted for at være ked af, at han er afsted.

Mange hilsner Kathrine

- Taak for dit svar gid jeg var ligeså skærk som alle i andre som har mænd/kærester afsted.

jeg har bare møg svært ved det !!

- jeg blev spurgt af en dame herinde om det ikke havde en konsikvens for min kæreste at han sq udsendes lige efter han er bleven far. jeg spurgte kæresten og han undersøgte det.

det er så endt med at det har det, så nu vælger manden at glemme alt om at tag med til scanninger og barsel. fødselsen er endnu ikk bestemt endnu. men af den grund for at stille sig stærkere overfor cheferne, da han har et minus ved at skal være far nu, og derfor kan blive valgt fra.  og det gør mig simpelthen så ked af det, at jeg også blir valgt fra der.

Anmeld

7. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Sees. skriver:

Ja, nu sidder jeg og ser debatter på Tv2, ang. krigen i Afghanistan, og bliver nysgerrig - Hvad er jeres mening?
Er det prisen værd?

Det er aldrig rart når nogen mennesker dør. men jeg tror ikke man kan stille det sådan op, om det er det værd.

Vi ved alle sammen at taliban er skingrende skøre og at hvis ikke krigen foregår i Afganistan så skal vi bare slås mod dem i vesten. Hvor vil I gerne slås mod taliban????? Afganistan eller Korsør Jeg ved godt hvor mit valg ligger henne.

Herfra skal der lyde et Stort respekt til dem som tør at tage kampen op mod Taliban, for at passe på civilbefolkningen i Afganistan og alle os i Danmark, det er bare synd at de ikke har mere beskyttelse mod de vejsidebomber.

Anmeld

7. januar 2011

jannebjerre

Sees. skriver:

Så vidt jeg ved så vælger man det selv - Men man vælger vidst ikke hvor til.
Jeg mistede en kammerat i Irak, og han valgte selv om han ville afsted, ihvertfald.

nej altså man vælger jo ikk helt selv, for har du job i forsvaret, så er det jo dit job at blive udsendt, det er jo det du træner til

Vælger du dog alligevel, at takke nej til udsendelse skal der være en forbandet god grund. 

Enten bliver du forflyttet eller fyret.

Det er kun et spørgsmål om tid, før du bliver udsendt. For udsendt det bliver du.

fra Janne, som er forlovet med en soldat..

Anmeld

7. januar 2011

Svei

Det må det jo være for dem der vælger det...for mig ville det ikke være det men det er måske også bare fordi jeg er superegoist...

Anmeld

7. januar 2011

Bb3031

- Taak for dit svar gid jeg var ligeså skærk som alle i andre som har mænd/kærester afsted.

jeg har bare møg svært ved det !!

- jeg blev spurgt af en dame herinde om det ikke havde en konsikvens for min kæreste at han sq udsendes lige efter han er bleven far. jeg spurgte kæresten og han undersøgte det.

det er så endt med at det har det, så nu vælger manden at glemme alt om at tag med til scanninger og barsel. fødselsen er endnu ikk bestemt endnu. men af den grund for at stille sig stærkere overfor cheferne, da han har et minus ved at skal være far nu, og derfor kan blive valgt fra.  og det gør mig simpelthen så ked af det, at jeg også blir valgt fra der.

Jamen dog, der må jeg også sige, at jeg syntes din kæreste er meget ufølsom og ikke hensynsmæssig over for dig og Jeres kommende barn. Det virker på det du fortæller, at han slet ikke tager hensyn til dine tanker og følelser. Altså hvis det havde været mig, så havde jeg ikke ville finde mig i den behandling.

Min kæreste stod til at skulle have været på en rigtig vigtig øvelse, som sluttede lige ved min termin, men der var både ham selv og jeg enige om, at hvis han skulle med på den, så skulle han hjem før end den sluttede i tids nok til fødslen - det var hans arbejdsplads faktisk utroligt forstående over for og han kom hjem to/ tre uger unden termin (hvor vores søn faktisk blev født). Min kæreste var med til scanninger, han var med til fødslen og han holdt sin barsel samt noget ferie og han blev stadig udsendt. Min kæreste havde ikke noget valg om at skulle afsted eller ej, men hans arbejdsplads har altid taget meget hensyn til at han skulle være far og derfor blev hans udsendelses tidspunkt flyttet.

Måske er det fordi din kæreste på den måde så ikke binder sig så meget til barnet og følelsesmæssigt ikke bliver så påvirket af at skulle være væk fra den lille ny. Jeg vil i hvert fald håbe for din skyld, at det er derfor han vælger alt fra. Men at jeg forstår ham, det gør jeg slet ikke. At han overhovedet overvejer ikke at ville med til fødslen - Jamen jeg bliver faktisk helt gal og sur på din kæreste.

Er det ham selv, som vil afsted..? Har han fortalt sin arbejdsgiver, at han skal være far..?

Jeg kan kun sige, at hvis jeg var i dit sted, så havde jeg slet ikke fundet mig i den behandling. Det er meget egoistisk tænkt af din kæreste. Godt nok har vi valgt vores mænd vel vidende, at de er i Forsvaret, men det betyder altså ikke, at vi skal finde os i alt.

Jeg føler virkelig med dig og håber du kan få snakket din kæreste til fornuft. Om ikke andet så burde han tage med til scanninger, være med til fødslen og holde sin barsel. Jeg tror ikke at hans arbejdsgivere ville være særligt imponeret af ham, hvis de vidste, at han vil vælge alt det fra bare for en udsendelses skyld. Selvom man er i Forvsaret kan man altså godt være et familiemenneske, som sætter sin kone og børn højest. Det tror jeg også hans chefer gør og hvis det var deres kone, som skulle født, ville de så ikke selv være en del af graviditeten og fødslen.

Kan se i begge er unge af alder - Din kæreste skal nok nå at få en udsendelse tilbudt senere, hvis han nu ikke skulle kommer med på denne.

Jeg var blevet tosset, hvis jeg var blevet behandlet sådan af den mand, som jeg elsker og hvis barn jeg er mor til.

Du får lige en stor krammer

Du kan altid skrive til mig, hvis du vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.