Anonym skriver:
Jeg synes også bare det lyder så hyggeligt. Elsker børn og det ville bare være super hyggeligt at lege med dem, tage dem med på tur i zoo osv. Der er så mange muligheder for ting man kan lave med dem. Ved du hvordan det sådan rent praktisk foregår? Altså sådan med hvordan man bliver godkendt?
Du skal sorge for at finde et barn. I Københavns kommune hjemmesiden kan du finde også masser af info. Du går ind på "pasning og skole" og så på dagpleje. Der inde finder du også privatdagpleje og du finder alle de regler. Hvis du ikke kender nogle børn, der skal passes, du går ind på "opslagstavlen" og der er rigtig mange der søger pasning (I hver fald i Kbh, hvor jeg søgte). Jeg kikkede derinde og kontaktede de forældre, som jeg gerne vil snakke med (du vælge selv, hvad du helst vil have, jeg tænkte mest på at de boede i nærheden og at de kunne være mere eller mindre flexible mht børne sygdom eller noget lignende fra fores side og der var slet ikke noget problem). Når I har snakket og aftalt noget, så sender du ansøgning. Du få så info, for du skal på kursus, men så lang har jeg slet ikke nåede, for så fik drengen plads. Jeg ville tage det som en del af min hver dag og jeg ville bare, at mit barn og så en til ville have det rigtigt godt og udnytte, at jeg var hjemme, der er ikke så mange, som er så heldige!
Jeg ville så finde en rengørings dame til at komme hver dag en time eller to (100kr om timen) om morgenen, måske allerede kl07, så jeg ikke skulle stresse mig med rengøring og oprydning. Den penge var jeg klar til at ofre så jeg kunne bare hygge og hygge og mere hygge med to små banditter. Og også hvis de havde en dag, hvor de var ekstra pyldret eller trætte eller halv syge eller sådan noget og jeg var mega træt til sidst ville jeg bare slappe af om aftenen og ikke tænke på at vaske gulvet og badeværelset og rydde op efter legekaos... Men som sagt, det blev ikke til noget. Jeg har tænkt, at hvis jeg ikke kan finde noget job inden sommer, så gør jeg sku det til næste efterår med to andre børn mens mine er i institutionen. De forældre jeg snakkede med, var også ok med at jeg kunne tage de små med til vuggestuen og hente storebror lidt tidligt en gang i mellem så de kunne legesammen og også lege lidt mens vi hentede. De var faktisk meget glade for alle mine store planner! 

Anmeld