Privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Altså nu har min svigermor været en af dem der "førte kontrol" med dagplejemødre, og det er sgi ikke for tit det fik besøg i den kommune i hvert fald.

En privat dagplejer skal, da også godkendes af kommunen, have en ren børneattest og opfylde nogle krav som alle andre.
Og jeg tror altså ikke man kan leve at kun at have et barn udover sit eget.

Men jeg ved da, at der er mange der gerne vil have privat dagpleje her hvor jeg bor.

Jeg mener også at der bliver holdt øje med en privat dagplejer ligesom de kommunale.
I Københavns kommune er der den ordning hvor man kan passe sit eget barn + et andet barn eller sine egne 2 børn under 3 år. Det er den ordning jeg tænker på og der ville vi godt kunne leve af det. Vi kan sagtens få det til at løbe rundt med mine dagpenge nu som er blevet strakt ud til maks antal uger, så det ville ikke være meget jeg skulle tjene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg starter som privat dagpleje her den 15. (17) januar.

private skal godkendes af de samme som godkender de kommunelle, og der bliver ført tilsyn med os, lige som med de andre.

vi er 4 private her i byen, og jeg har lavet ordning med 2 private om at vi kan bruge hinanden som gæstedagpleje.

både min mand og jeg skal aflevere straffe attest, og jeg skal derudover ha en børneattest.

det kræver lidt mere at blive privat, da du selv skal sørge for alt. men jeg glæder mig utroligt meget til at starte, og kan kun anbefale dig at prøve, hvis det er noget du har mod på.

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg går og overvejer at blive privat dagplejer, så jeg kan passe mit datter hjemme + et barn mere. Men tænker lidt om der overhoved er nogen der vil have deres børn i privat dagpleje. Hvad siger I?

Der er rigtigt mange steder især i de små byer og landdistrikter, hvor man efterhånden har skåret så meget ned på den kommunale dagpleje, at rigtigt mange af dem går over til privat dagpleje.
Så jeg synes da, at du skal stikke fingeren i jorden og forhøre dig i dit eget lokalområde.
I Stenlille på Sjælland har kommunen et fint samarbejde med gamle kommunale dagplejere, som nu er private, og henviser endda til dem.
Så prøv at henvende dig til din egen kommune eller dit lokale borgerservice kontor og få en snak med dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. januar 2011

Kay

Tulle28 skriver:

Bor du i Københavns kommune? For så er der helt sikkert! Aj, jeg har lige oprettet en tråd om pasning, vi har nemlig lidt problemer. Og jeg tror godt vi ville overveje en privat, hvis vi ikke har andre muligheder.

jeg sad den anden dag og kiggede på at blive privat dagplejer i kbh... men vores lejlighed er ikke stor nok

Anmeld

6. januar 2011

Tulle28

Anonym skriver:

Ja, jeg læste godt dit indlæg. Jeg bor også i Københavns kommune og frygter også lidt at der går lang tid før min datter får en plads når vi engang når dertil og hvis det bliver aktuelt at hun skal passes. Vil frygteligt gerne være hjemmegående, men det kan vores økonomi desværre ikke holde til.

Nu ved jeg ikke hvor du bor i København, og hvornår du evt. vil være dagplejer fra, men hvis det bliver aktuelt, så må du da gerne tænke på mig?

Anmeld

6. januar 2011

twinboys

lollandpigen skriver:

Vil da lige komme med min mening.... Jeg ville ikke vælge en privat dagpleje..... Jeg kan føler mig tryg ved at den kommunale dagpleje får opsyn af tilsyns pedægogen, er ansat og godkendt til at passe børn ( ikke at der derfor ikke kan ske noget ) I ferie og ved sygdom får man en anden dagpleje stillet til rådighed, men er min mening sikkert andre der har gode erfaringer med det....

>:<

Dagplejeren er altså også ansat gennem dagplejen og bliver også tilset af pædagog...

Hilsen en dagplejer der IKKE er privat

Anmeld

6. januar 2011

TbCp

lollandpigen skriver:

Vil da lige komme med min mening.... Jeg ville ikke vælge en privat dagpleje..... Jeg kan føler mig tryg ved at den kommunale dagpleje får opsyn af tilsyns pedægogen, er ansat og godkendt til at passe børn ( ikke at der derfor ikke kan ske noget ) I ferie og ved sygdom får man en anden dagpleje stillet til rådighed, men er min mening sikkert andre der har gode erfaringer med det....

>:<

Jeg er privat dagplejer og vi skal også godkendes inden vi får lov at starte + der er et eller flere uanmeldt/e besøg hvert år... så vi bliver også "holdt øje med"

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

jeg sad den anden dag og kiggede på at blive privat dagplejer i kbh... men vores lejlighed er ikke stor nok

Okay, det vidste jeg så ikke at de også tjekker. Hvor stor er jeres lejlighed da?

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor i København, og hvornår du evt. vil være dagplejer fra, men hvis det bliver aktuelt, så må du da gerne tænke på mig?

Jeg bor på amager og det vil først være til juni da min barsel udløber der. Hvornår har du brug for pasning?

Anmeld

6. januar 2011

Tulle28

Anonym skriver:

Jeg bor på amager og det vil først være til juni da min barsel udløber der. Hvornår har du brug for pasning?

Det gør jeg også Vi har brug for pasning fra april, men kan muligvis trække den til maj...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.