Privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.851 visninger
46 svar
0 synes godt om
6. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Jeg går og overvejer at blive privat dagplejer, så jeg kan passe mit datter hjemme + et barn mere. Men tænker lidt om der overhoved er nogen der vil have deres børn i privat dagpleje. Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

klmf

Det kræver nok lidt oplysninger om hvor du bor. Tror at her på landet (Ringe, midtfyn) ville det nok ikke være så svært at få kunder, men ved ikke hvordan det er i storbyerne. Kan du få det til at løbe rundt med kun 1 barn? Tror ikke jeg selv ville synes det var fedt at der kun var 1 barn udover dit eget, den plads ville jeg ikke vælge hvis jeg havde et andet valg.

Anmeld

6. januar 2011

lollandpigen

Vil da lige komme med min mening.... Jeg ville ikke vælge en privat dagpleje..... Jeg kan føler mig tryg ved at den kommunale dagpleje får opsyn af tilsyns pedægogen, er ansat og godkendt til at passe børn ( ikke at der derfor ikke kan ske noget ) I ferie og ved sygdom får man en anden dagpleje stillet til rådighed, men er min mening sikkert andre der har gode erfaringer med det....

>:<

Anmeld

6. januar 2011

liwsmor

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg går og overvejer at blive privat dagplejer, så jeg kan passe mit datter hjemme + et barn mere. Men tænker lidt om der overhoved er nogen der vil have deres børn i privat dagpleje. Hvad siger I?

jeg ville rigtigt gerne have mit barn i privat dagpleje men der lægge ikk nogen hvor jeg bor. jeg ville gerne da det er billigere og de ikke sp meget styr af regler fra kommunen

Anmeld

6. januar 2011

Tulle28

Bor du i Københavns kommune? For så er der helt sikkert! Aj, jeg har lige oprettet en tråd om pasning, vi har nemlig lidt problemer. Og jeg tror godt vi ville overveje en privat, hvis vi ikke har andre muligheder.

Anmeld

6. januar 2011

B&J

Ja det ville jeg hvis hun/han var lige så sød som mit barns dagpleje mor bare mit barn har det godt og han har det godt og føler sig tryk så er alt godt

Anmeld

6. januar 2011

Louise mortil4

vi sværger til private dper og børnehaver, alle vores unger bliver passet i privat, vi har ikke gode erfaringer med de kommunale DPer så vi er rigtig glade for at vi kan få et alternativ til det kommunale. De private vi har brugt er så godt nok haft det sådan at kommunen også kom på uanmeldte tjek for at se hvordan det gik, men det er fordi de er godkendt af kommunen også kan forældrene stadig få tilskud til pasningen af kommunen.

Jeg vil så sige at jeg heller ikke er tilhænger af at DPeren har sit eget barn i pasning, også er det for mig vigtigt at DPeren har større børn, så hun faktisk har erfaring med børn der er større end mit barn er. Derud over skal der være flere end 2 børn, det er vigtigt at børn lærer at være sammen med andre og da de er i DP meget af tiden er det mest der de lærer det, især hvis der ikke er søskende der hjemme. Hvis ikke de kriterier er opfyldt ville jeg takke nej til at ha mit barn der.

Derefter er det også et stort + hvis det er på landet og der er dyr ungerne kan få lov til at ha med at gøre (på forsvarlig vis selvfølgelig)  og rigtig gerne hund. Vores største datters DPer boede på en gård da hendes mand er selvstændig landmand og ungerne var med over og kigge til kattene, kalvene og kørene der ovre der ud over havde de en hund som ungerne også lærte at omgåes og lege med, de fik også lov til at stifte bekendskab med de hamstre DPerens egne børn havde. Vores nværende DPer har nogle geder og marsvin og en lille hund, hun bor lige ved en gård så ungerne er med ude og kigge på kørene om sommeren når de går på græs.

Anmeld

6. januar 2011

TinaPina

Altså nu har min svigermor været en af dem der "førte kontrol" med dagplejemødre, og det er sgi ikke for tit det fik besøg i den kommune i hvert fald.

En privat dagplejer skal, da også godkendes af kommunen, have en ren børneattest og opfylde nogle krav som alle andre.
Og jeg tror altså ikke man kan leve at kun at have et barn udover sit eget.

Men jeg ved da, at der er mange der gerne vil have privat dagpleje her hvor jeg bor.

Anmeld

6. januar 2011

9510

Jeg sværger også ved privat dagpleje, har den dejligste dp til min søn,

Er så glad for det, vi ved hvornår hun holder ferie helt frem til han skal i børnehave,, selvfølgelig er der et minus, hvis hun eller hendes egne børn bliver syge, men er bare glad for hende og hendes mand,,

Og der bliver holdt opsyn med de private også,, min startede 1. august og hun har haft 3 besøg af kommunen allerede 

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Bor du i Københavns kommune? For så er der helt sikkert! Aj, jeg har lige oprettet en tråd om pasning, vi har nemlig lidt problemer. Og jeg tror godt vi ville overveje en privat, hvis vi ikke har andre muligheder.

Ja, jeg læste godt dit indlæg. Jeg bor også i Københavns kommune og frygter også lidt at der går lang tid før min datter får en plads når vi engang når dertil og hvis det bliver aktuelt at hun skal passes. Vil frygteligt gerne være hjemmegående, men det kan vores økonomi desværre ikke holde til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.