vi sværger til private dper og børnehaver, alle vores unger bliver passet i privat, vi har ikke gode erfaringer med de kommunale DPer så vi er rigtig glade for at vi kan få et alternativ til det kommunale. De private vi har brugt er så godt nok haft det sådan at kommunen også kom på uanmeldte tjek for at se hvordan det gik, men det er fordi de er godkendt af kommunen også kan forældrene stadig få tilskud til pasningen af kommunen.
Jeg vil så sige at jeg heller ikke er tilhænger af at DPeren har sit eget barn i pasning, også er det for mig vigtigt at DPeren har større børn, så hun faktisk har erfaring med børn der er større end mit barn er. Derud over skal der være flere end 2 børn, det er vigtigt at børn lærer at være sammen med andre og da de er i DP meget af tiden er det mest der de lærer det, især hvis der ikke er søskende der hjemme. Hvis ikke de kriterier er opfyldt ville jeg takke nej til at ha mit barn der.
Derefter er det også et stort + hvis det er på landet og der er dyr ungerne kan få lov til at ha med at gøre (på forsvarlig vis selvfølgelig) og rigtig gerne hund. Vores største datters DPer boede på en gård da hendes mand er selvstændig landmand og ungerne var med over og kigge til kattene, kalvene og kørene der ovre der ud over havde de en hund som ungerne også lærte at omgåes og lege med, de fik også lov til at stifte bekendskab med de hamstre DPerens egne børn havde. Vores nværende DPer har nogle geder og marsvin og en lille hund, hun bor lige ved en gård så ungerne er med ude og kigge på kørene om sommeren når de går på græs.
Anmeld