Privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

ønskebørn74

lollandpigen skriver:

Vil da lige komme med min mening.... Jeg ville ikke vælge en privat dagpleje..... Jeg kan føler mig tryg ved at den kommunale dagpleje får opsyn af tilsyns pedægogen, er ansat og godkendt til at passe børn ( ikke at der derfor ikke kan ske noget ) I ferie og ved sygdom får man en anden dagpleje stillet til rådighed, men er min mening sikkert andre der har gode erfaringer med det....

>:<

Private dagplejere er idag underlagt samme kontrol og uddannelse som de offentlige... Min venninde er privat dagplejemor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

ønskebørn74

Tulle28 skriver:

Bor du i Københavns kommune? For så er der helt sikkert! Aj, jeg har lige oprettet en tråd om pasning, vi har nemlig lidt problemer. Og jeg tror godt vi ville overveje en privat, hvis vi ikke har andre muligheder.

Private dagplejere er idag underlagt samme kontrol og uddannelse som de offentlige... Min venninde er privat dagplejemor..

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Fisenberg skriver:

jeg kan læse mig frem til at du bor i kbh kommune

jeg har været børnepasser derinde for 2 år siden og jeg mødte rigtige mange private DP og jeg fik det indtryk at der var mange børn som manglede plads

har du prøvet www.opslagstavle.kk.dk

denne side er utrolig nyttig og har hjulpet mig rigtig meget

hvis du så bliver Privat dp så husk de gode sider om hvad i kan lave og alle de dejlige legestuer

sjovforborn.dk bornibyen.dk

held og lykke

Ja, jeg tror også der er mange der mangler pladser. Har godt set den side og ville da også bruge den hvis jeg bliver godkendt hvis der da ikke er nogen herfra der kunne tænke sig, at benytte mig. Mit indlæg var kun for at se hvad andres holdning til privat dp er. Jeg synes jo selv det er en genial ide, da jeg synes det er meget tidligt at skulle sende min guldklump ud i den store verden når hun kun lige er blevet 1 år.

Anmeld

6. januar 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Det var også min plan, for jeg ikke kunne se, at der ville ske noget med hans plads. Og så snart jeg gik i gang fik jeg straks tilbagmelding. Det plejer at være nogle, som også venter på plads. Det betyder ikke, at du skal passe det samme barn indtil de er 3 og skal til børnehave. Det er kun i nogle måneder inden de få plads i deres ønsket institution. Der er mange som er ved at gå i panik for de skal tilbage på arbejde eller skole og de ikke kan få plads med det samme, especielt i Kbh område. Jeg personlig synes, at det er fedt. Det er en god måde at bruge dagen på. Min plan var at bruge en del af pengene på at finde en rengørings kone, som kunne komme hver morgen og gør det hele klar til børnene. Og så skulle vi hygge i STOR stil. Der er mange legestuer til dagplejerne og jeg ville også bruge en del på tur, når vejret ville være godt. Jeg ville finde en god rytme til begge to og lege med dejlig børnemusik og spise noget sjovt og spændende hver dag. Men så pludseligt skete, at han fik plads    jeg var næsten ked af det, for den anden plan var faktisk alt for godt!  Men man siger nej tak til pladsen lige nu i Kbh, der er nogle kæmpe ventelister. Så måtte jeg sige det til forældrene (jeg havde ikke valgt endu, hvilke barn jeg skulle arbejde sammen med) og de blev faktisk noget kede af det. Jeg tror, at de kunne mærke, hvor meget lyst jeg havde til at arbejde sammen med børn og hygge og have det sjovt med dem...  Det er ligesom med komunale dagpleje: der er nogle som jeg ALDRIG ville ønske til mine børn og der er mange søde og gode...

Jeg synes også bare det lyder så hyggeligt. Elsker børn og det ville bare være super hyggeligt at lege med dem, tage dem med på tur i zoo osv. Der er så mange muligheder for ting man kan lave med dem. Ved du hvordan det sådan rent praktisk foregår? Altså sådan med hvordan man bliver godkendt?

Anmeld

7. januar 2011

CS

Anonym skriver:

Min stopper og i midten af juni, så det ville jo godt kunne lade sig gøre hvis det var.

super, så hav mig gerne i dine tanker

Anmeld

7. januar 2011

Tulle28

Anonym skriver:

Ja, det er selvfølgelig klart. Vi skulle selvfølgelig også mødes inden, så I kan se om det er det rigtige for jeres guldklump. Anonymiteten var kun lige for at stikke en finger i jorden også fordi jeg jo egentligt har et arbejde som jeg skal tilbage til, hvis ikke jeg finder ud af noget andet, og man ved jo aldrig hvem der kigger med herinde.

Nej det er rigtigt. Jamen send mig en PB, hvis du finder ud af noget mere

Anmeld

7. januar 2011

Charlotte Wberg

Privat daplejer... Ja det er der da ikke noget galt i...

At der er 2 eller 3 børn ser jeg ikke som et problem, heller ikke selv om den ene er DP´s egen.

Jeg gik selv i DP (i 80´erne) hvor DP´s søn og jeg var de eneste faste børn og vi var rigtig gode venner og jeg kom da også på besøg efter skolestart... og vi var modbydelige med gæstebørnene hehe... Hun var så ikke privat, men almindelig off. DP. men tiden var sikkert en anden, for gik der indtil mit 6. år... og så afsted i skole  

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Nej det er rigtigt. Jamen send mig en PB, hvis du finder ud af noget mere

Det vil jeg gøre. Tak for det :-)

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

Charlotte Wberg skriver:

Privat daplejer... Ja det er der da ikke noget galt i...

At der er 2 eller 3 børn ser jeg ikke som et problem, heller ikke selv om den ene er DP´s egen.

Jeg gik selv i DP (i 80´erne) hvor DP´s søn og jeg var de eneste faste børn og vi var rigtig gode venner og jeg kom da også på besøg efter skolestart... og vi var modbydelige med gæstebørnene hehe... Hun var så ikke privat, men almindelig off. DP. men tiden var sikkert en anden, for gik der indtil mit 6. år... og så afsted i skole  

Hehe det lyder hyggeligt. Kan lige forstille mig hvordan sådan to små krutugler kan være mod et gæstebarn.

Jeg må indrømme jeg er en af dem der synes man skulle have lov til at gå hjemme med sit barn til 2-3 års alderen. Jeg synes det er så tidligt at de skal ud i den store verden. Der kan man så sige, at dp ikke er så voldsom en omvæltning for de små. Min datter er også skrevet op til dp, men ville så gerne passe hende selv hvis det kunne lade sig gøre også synes jeg faktisk det kunne være rigtig rigtig hyggeligt at passe et andet barn også, så der er en legekammerat og de måske kan få et venskab som du beskriver.

Anmeld

7. januar 2011

Anonym trådstarter

ChristinaS skriver:

super, så hav mig gerne i dine tanker

Det vil jeg helt sikker huske ;-) Uh er helt spændt på det. Må se snart at få undersøgt mulighederne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.