Hjælp! :'( Mareridt 10-12 uger :( (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Trolde_mor

SussieThyssen skriver:

Nååh ok

Tænkte på.. Kan det hjælpe at give ham hue på om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

SussieThyssen

Cris skriver:

Ja! Ører og tænker kan forstyrre deres søvn... Vores den store fik den første tand lige den dag han blev 4 måneder, så kunne vi forstå, hvorfor har han været så surt de dage før

Ja, tænder kan gøre djævelens ondt helt op i ørerne. Led selv ganske forfærdeligt af ondt i ørerne da jeg skulle have både kindtænder og visdomtænder
Så hvordan kan det ikke gøre på en lille tulle.
Uf da.

Anmeld

4. januar 2011

Bondepigen

Har ikke læst hele tråden, men har du overvejet om det kan være et trin i hans udvikling.... de såkaldte tigerspring... Hvis du har lyst, kan du tilmelde dig e-springvækkeuret som det hedder, så får du mails om, hvornår Kian tager et spring. http://www.vidunderligeuger.dk/e-springvaekkeur

Emma havde osse en periode deromkring, hvor hun skreg i søvne. Jeg blev meget skræmt, men fandt senere ud af, at det var et step i udviklingen, hvilket kan få børn til at græde, blive urolige og ændre adfærd, mens det står på... og det hele er altså meget lettere, når bare man ved hvad det er...

Ved ikke om det er det, men ville bare sige at det måske kunne være en mulig årsag...

Anmeld

4. januar 2011

SussieThyssen

Trolde_mor skriver:

Jeg ved godt at diverse kloge hoveder siger at det ikke gør nogen forskel, men min erfaring siger, at hvis man har et barn med sarte ører, så skal man holde dem varme, og en lille bomuldshue luner også om natten.
Det har mine fået på hvis de har haft noget med ørerne, og det forekom mig at det nedsatte chancen for ørepine væsentligt.
Man tager jo også et halstørklæde på hvis man har ondt i halsen.
For mig er det logik, men det er jo så min mening.

Mine ungers far sagde engang, at han ville ønske at hans mor havde ladet ham have hue på, for det hjalp virkeligt også inden døre, når han havde ondt i ørerne. Men det måtte han ikke for sin mor.

Anmeld

4. januar 2011

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Har ikke læst hele tråden, men har du overvejet om det kan være et trin i hans udvikling.... de såkaldte tigerspring... Hvis du har lyst, kan du tilmelde dig e-springvækkeuret som det hedder, så får du mails om, hvornår Kian tager et spring. http://www.vidunderligeuger.dk/e-springvaekkeur

Emma havde osse en periode deromkring, hvor hun skreg i søvne. Jeg blev meget skræmt, men fandt senere ud af, at det var et step i udviklingen, hvilket kan få børn til at græde, blive urolige og ændre adfærd, mens det står på... og det hele er altså meget lettere, når bare man ved hvad det er...

Ved ikke om det er det, men ville bare sige at det måske kunne være en mulig årsag...

Så har jeg tilmeldt mig - tak

Har bogen vidunderlige uger, og ifølge den skulle han have en, med en varighed  da han var 10 eller 11 uger. Men vi har ikke haft en dag eller uge hvor det har været galt, vi har haft fra 3 uger i morgen.. fra 10-13 uger

Hvornår i søvne skreg hun? Og var det hver gang hun sov eller?

Anmeld

4. januar 2011

Trolde_mor

SussieThyssen skriver:

Jeg ved godt at diverse kloge hoveder siger at det ikke gør nogen forskel, men min erfaring siger, at hvis man har et barn med sarte ører, så skal man holde dem varme, og en lille bomuldshue luner også om natten.
Det har mine fået på hvis de har haft noget med ørerne, og det forekom mig at det nedsatte chancen for ørepine væsentligt.
Man tager jo også et halstørklæde på hvis man har ondt i halsen.
For mig er det logik, men det er jo så min mening.

Mine ungers far sagde engang, at han ville ønske at hans mor havde ladet ham have hue på, for det hjalp virkeligt også inden døre, når han havde ondt i ørerne. Men det måtte han ikke for sin mor.

Tænker nemlig også at lidt varme på ørene og beskyttelse i form af en hue måske kunne hjælpe. Så det får han på når han kommer op i seng

Tak for det gode svar

Anmeld

4. januar 2011

SussieThyssen

Trolde_mor skriver:

Tænker nemlig også at lidt varme på ørene og beskyttelse i form af en hue måske kunne hjælpe. Så det får han på når han kommer op i seng

Tak for det gode svar

Det var så lidt

Anmeld

4. januar 2011

Bondepigen

Trolde_mor skriver:

Så har jeg tilmeldt mig - tak

Har bogen vidunderlige uger, og ifølge den skulle han have en, med en varighed  da han var 10 eller 11 uger. Men vi har ikke haft en dag eller uge hvor det har været galt, vi har haft fra 3 uger i morgen.. fra 10-13 uger

Hvornår i søvne skreg hun? Og var det hver gang hun sov eller?

Åååh jamen jeg husker det ikke helt præcist, men mener faktisk at hun havde en længere periode omk. den alder, og der skulle helst heller ikke ske for meget, så blev det værre...Vi blev vækket af at hun skreg i søvne, og det kunne hun gøre flere gange om natten, men det var værst, hvis der var sket for meget for hende i dagens løb...Vi fik først sådan rimelig ro på, da hun var ca. 4 mdr... Men det var altså ikke lige slemt hele tiden...Måske skal der ikke så meget til før Kian bliver "stresset", altså før han har oplevet for meget??? Emma havde i hvert fald brug for meget ro i den periode, så gik det bedst...

Anmeld

4. januar 2011

Bondepigen

Trolde_mor skriver:

Tak for det gode svar

Bare pas på med snore...

Anmeld

5. januar 2011

Trolde_mor

bondepigen skriver:

Åååh jamen jeg husker det ikke helt præcist, men mener faktisk at hun havde en længere periode omk. den alder, og der skulle helst heller ikke ske for meget, så blev det værre...Vi blev vækket af at hun skreg i søvne, og det kunne hun gøre flere gange om natten, men det var værst, hvis der var sket for meget for hende i dagens løb...Vi fik først sådan rimelig ro på, da hun var ca. 4 mdr... Men det var altså ikke lige slemt hele tiden...Måske skal der ikke så meget til før Kian bliver "stresset", altså før han har oplevet for meget??? Emma havde i hvert fald brug for meget ro i den periode, så gik det bedst...

Så vi kan forvente det måske fortsætter 3 uger endnu?

Ved børn er forskellige... men tigerspring passer jo på dem alle, mon det her også gør det?

Det er ikke hele natten han skriger, "kun" de første 2-3 timer når han er lagt. Og så sover han ellers igennem hele natten. Om dagen oplever han intet overhovedet udenfor hjemmet. Og vi har ikke haft gæster. Sidst der skete noget var den 26-27 dec. og siden der har vi bare været hjemme, for netop at få stimuli på et minimum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.