Trolde_mor skriver:
Kian har 2½-3 timer hver aften hvor han har mareridt
Og vi ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op.
Så nu håber jeg at I skønne kvinder kan hjælpe.
Han er altid en glad lille dreng, og har førhen sovet så let som ingenting, efter natritualet.
Vi er nu begyndt at give ham et lavendelbad inden sengetid, som han er helt vild med, og det skulle berolige, oveni får han noget sprøjtet på den nusseklud der ligger ved siden af hans hoved. Begge naturprodukter. Så får han ellers erstatning til han ikke kan få mere ned og bliver godt mæt (vågner først ved en 7 tiden igen, for at få mad) og så bliver han langt i vuggen, ind imellem halvt sovende, hvor jeg så fortæller ham at det er aften og at han skal sove, og så får han sin bamse. Så synger jeg/vi for ham ind til han næsten er faldet i søvn. Hvisker godnat og giver ham et kys og så plejede han ellers at sove.
Men nu sover han i 10 min. og vågner grædende op, og så sover han igen (vi er oppe ved ham, tager ham ikke op, med putter dynen om ham og giver ham sutten igen og går når han igen er faldet til ro) så går der 5 min. så vågner han grædende op igen og til sidst er han næsten helt grædefærdig. 2 gange har jeg måtte tage ham med os ned, og putte ham i mine arme, ind til han udmattet efter et par timer falder til ro.
Han har tårer i øjene og man kan virkelig bare se hans angst/frygt i hans øjne 
Han er 12½ uge nu og det startede da han var 10 uger. Vi har kun oplevet noget 4 gange i forb. med jul. 1 juleforkost d. 19 (hvor vi kun var 8 mennesker og det var meget roligt og vi tog hjem efter 4 timer, jul hjemme d. 24 (hvor han sov fint), en enkelt overnatning d. 26, der så ikke gik så godt, han kunne ikke falde i søvn til natten, men var derudover glad og sov fint, i løbet af den eftermiddag og efterfølgende formiddag vi var der, og så ellers nytår, hvor vi bare var selv herhjemme, af hensyn til ham, og der havde han ikke mareridt, og lod sig slet ikke mærke af fyrværkeriet...
Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham? Selv da han var i mine arme i går, fik han mareridt. Vi har prøvet med musik nu her, men han har stadig mareridt 
Please hjælp mig til at hjælpe min dejlige søn..
Jeg tror, at han er for lille til maredigt og night terror og alt det der... Jeg tror, at han er begyndt at være mere opmærksom på verden og han kan mærke, at du er væk. Hvis han var mit barn, ville jeg så bare tager ham op og vugge ham i mine arme eller et eller andet. Så mange gange han har brug for det. Og så ville jeg flytte ham over til vores seng, så jeg ikke skal oppe så mange gange (det har jeg prøvet før
) Babier mellem 3 og 4 måneder bliver pludseligt mere levende, de vil have meget tryghed og de vil opleve verden, de bliver utrykke og overtrætte. Så du gør alt for at han kan falde til ro igen (jeg har ammet mine og vugget dem meget, i den tid sov de i liften, jeg har haft den på sofan, så de kunne høre den kedelige fjernsynet og jeg har givet dem en tur, hvis der var uro. Ellers så har jeg bare ammet dem)
Du skal ikke være bekymret for "dårlig" vanne, at de skal lære at sove for sig selv og alt det der krap forældre bliver bomberdere med. Det er bedre, at de lærer, at der er tryghed og så kan I forsætte med alt det der med at de skal sove selv, når I nå så lang. Babier de ændrer sig hele tiden og det, hvad der virker i dag, virker det måske slet ikke i morgen...