Hjælp maaaaiiiiiigg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

AnneBJ

Tjuhl skriver:

ved du egentlig hvad forskellen på frugtfarve og pastafarve er? altså...er der noget uhauhagøgl med pastafarve??

Umiddelbart har jeg opfattet at forskellen er koncentrationen (og dermed prisen!) af farve... men er ikke så klog på området (og det var heller ikke mig du spurgte ved jeg godt )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

oo

AnneBJ skriver:

Umiddelbart har jeg opfattet at forskellen er koncentrationen (og dermed prisen!) af farve... men er ikke så klog på området (og det var heller ikke mig du spurgte ved jeg godt )

okay, okay, så det kan man sagtens bruge uden at få dårlige nerver - det er mere det

Anmeld

1. januar 2011

Manakauapo

Tjuhl skriver:

ved du egentlig hvad forskellen på frugtfarve og pastafarve er? altså...er der noget uhauhagøgl med pastafarve??

Forskellen på frugtfarve og pastefarve ligger i at:

• Frugtfarve er noget tyndt vandbaseret farve, der ikke farver ret kraftigt. Det er dumt at bruge, syntes jeg. På grund af vandprocenten i det, fortynder det alting meget kraftigt.
  • Pastafarver er nogle tykke gelefarver, der ikke gør massen du arbejder vandet. Det farver som sagt ret kraftigt, da det er meget koncentreret.

Altså misforstå mig ikke! Vandfarver er fine nok, men hvis du have en ordentlig farve, syntes jeg du skal bruge pastafarver.

Jeg forstår ikke rigtig de folk, der siger det er dyrt! 26 kr for en bøtte, der måske holder ET HELT ÅR, fordi du skal bruge så utroligt lidt af det. Og her snakker vi også for en kagenørd, der laver rigtig mange kager om året. I forhold til en vandfarve til 15 kr, hvor du bruger over halvdelen af bøtten, på at farve ÈN kagedej pæn med. Håber du forstår pointen i det

Anmeld

1. januar 2011

Dot D

Kageteenageren skriver:

Forskellen på frugtfarve og pastefarve ligger i at:

• Frugtfarve er noget tyndt vandbaseret farve, der ikke farver ret kraftigt. Det er dumt at bruge, syntes jeg. På grund af vandprocenten i det, fortynder det alting meget kraftigt.
  • Pastafarver er nogle tykke gelefarver, der ikke gør massen du arbejder vandet. Det farver som sagt ret kraftigt, da det er meget koncentreret.

Altså misforstå mig ikke! Vandfarver er fine nok, men hvis du have en ordentlig farve, syntes jeg du skal bruge pastafarver.

Jeg forstår ikke rigtig de folk, der siger det er dyrt! 26 kr for en bøtte, der måske holder ET HELT ÅR, fordi du skal bruge så utroligt lidt af det. Og her snakker vi også for en kagenørd, der laver rigtig mange kager om året. I forhold til en vandfarve til 15 kr, hvor du bruger over halvdelen af bøtten, på at farve ÈN kagedej pæn med. Håber du forstår pointen i det

Anmeld

1. januar 2011

ekzunz

Kageteenageren skriver:

Hmm.. Det burde du ikke kunne, da det allerede tilbage i 2008 blev sat på Fødevarestyrelsens liste over forbudte madvarer og tilsætningsstoffer. Det indeholder et stof, der vist havde noget med hyperaktivitet at gøre, og blev derfor taget af hylderne...

Man kan altså også købe gul frugtfarve hos Specialkøbmanden

Anmeld

2. januar 2011

Manakauapo

Znuzke skriver:

Man kan altså også købe gul frugtfarve hos Specialkøbmanden

Det ved jeg godt man kan. Og der er ikke det skadelige stof i. Men det er Dr. Oetkers jeg snakker om..

Anmeld

2. januar 2011

Kaufie

Jeg har lavet regnbuekagen og brugte gurkemeje til den gule - det farver fint og smager ikke af noget. Med lidt rødt frugtfarve i den gule masse har man den orange :-)

Anmeld

2. januar 2011

oo

Kaufie skriver:

Jeg har lavet regnbuekagen og brugte gurkemeje til den gule - det farver fint og smager ikke af noget. Med lidt rødt frugtfarve i den gule masse har man den orange :-)

hvilken kagedej brugte du??

Anmeld

2. januar 2011

Pige2009

bondepigen skriver:

Der kan man bare se... Der var du heldig.. ;0)

Jeps

Anmeld

2. januar 2011

Pige2009

Tjuhl skriver:

jamen jeg har også blå, grøn og rød herhjemme i frugtfarve, men jeg har aldrig kunnet få nallerne i en gul. men jeg tror jeg prøver noget af det der pastafarve, for jeg skal jo have lavet en kage der er ligesom en solopgang, du ved, så hele farvespektret fra lys gul til mørkerød skulle gerne være repræsenteret. og så skulle vi lige tale økonomi angående festen for nogle timer siden, og der siger Søren så at han regner med så og så mange penge...ca 4000 kr MERE end jeg havde forestillet mig, så nu har jeg bare klappet gællerne i og taget spenderbukserne på

Smiler... Så er det nok heller ikke en pastafarve til en rund 50'er der vælter budgettet Jeg tror faktisk kun, at Lauras dåb kostede 5000 kr. inkl. lokale, mad udefra, drikkevarer, kage fra Anasmor osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.