smillaluna skriver:
Jeg deler din holdning. Jeg ville normalt heller aldrig lade mine drenge have en beskidt ble på. Men lige præcis i denne situation var der flere ting der spillede ind på den beslutning jeg tog.
Vores drenge er for tidligt fødte og ekstremt følsomme overfor nye oplevelser. De reagerer ved at blive voldsomt ulykkelige ved sengetid og bare græde og græde indtil de nærmest overgiver sig af udmattelse. Sådan en aften havde vi haft med Mikkel, og det skærer mig i hjertet at opleve ham sådan. Så jeg stod lidt og måtte vælge mellem pest eller kolera: Lade ham sove med en beskidt ble eller endnu engang måtte kæmpe med en bundulykkelig dreng som var faldet i søvn af udmattelse 2 timer tidligere. Jeg valgte det første. Ingen af delene er optimale, men der måtte træffes et valg.
Har selv en ekstremt for tidlig født pige som lider meget under sin meget for tidlig fødsel, og dømmer dig bestemt ikke på dit valg men fortæller dig hvad jeg vil ha gjordt, og det vil jeg ha gjordt uanset hvad, og ikke mindt så vil jeg da ihvertfald ha kigget...
Men må give dig ret det er hårdt når ens børn nærmest reger som om de er bange for at falde i søvn og kæmper alt hvad de kan for ikke at nå dertil, der er ikke noget værre, men desværre så må vi hjælpe dem til at vise at det er det bedste for dem, på den mest omsorgsfulde måde.
Anmeld