Hvad ville i have gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.947 visninger
70 svar
0 synes godt om
29. december 2010

Faith

Jeg var i nat oppe og fodre den ene af vores drenge. Han gav lyd fra sig, men var egentlig ikke vågen. Klokken var her 2 om natten.

Da jeg tager ham op kan jeg lugte at han højst sandsynligt har lavet i bleen. Jeg ved af bitter erfaring at hvis jeg begynder at rode med hans ble, så vågner han og er UMULIG at få til at sove igen!

Jeg vælger at lade ham sove videre med en eventuel beskidt ble. Jeg ved at han vågner kl 6, så det drejer sig om 4 timer.

Det viste sig så at han ikke havde lavet i bleen da jeg skiftede ham om morgenen, så det må have været en ret så heftig prut

Hvad ville i have gjort? Ladet ham sove videre eller skifte hans ble og risikere en nat uden mere søvn for både ham og mig???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

smillaluna skriver:

Jeg var i nat oppe og fodre den ene af vores drenge. Han gav lyd fra sig, men var egentlig ikke vågen. Klokken var her 2 om natten.

Da jeg tager ham op kan jeg lugte at han højst sandsynligt har lavet i bleen. Jeg ved af bitter erfaring at hvis jeg begynder at rode med hans ble, så vågner han og er UMULIG at få til at sove igen!

Jeg vælger at lade ham sove videre med en eventuel beskidt ble. Jeg ved at han vågner kl 6, så det drejer sig om 4 timer.

Det viste sig så at han ikke havde lavet i bleen da jeg skiftede ham om morgenen, så det må have været en ret så heftig prut

Hvad ville i have gjort? Ladet ham sove videre eller skifte hans ble og risikere en nat uden mere søvn for både ham og mig???

Jeg havde skiftet Frederikke, men hun sover også nemt videre bagefter... Der er ikke noget brokkeri overhovedet. Men hvis jeg havde et barn der absolut IKKE ville sove videre bagefter, ja så ville jeg nok også lade barnet ligge med bleen til om morgenen, så begge parter kunne få noget søvn. Men jeg undrer mig lidt over, at han "acceperer" det, og ikke gerne vil have den af hvis der er lavet stort i den?!

Anmeld

29. december 2010

SussieThyssen

smillaluna skriver:

Ville have skiftet barnet, for 4 timer med sidt i bleen kan blive meget smertefuldt, og vi andre ville da heller ikke bryde os om at ligge med det.
Men det er så min holdning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. december 2010

klmf

Forstår dit dilemma, har selv en dreng der ikke sover så godt. Men Olivers hud bliver rød og væskende i løbet af nul komma fem hvis ikke afføring bliver fjernet med det samme, så her havde det givet sig selv; ud med lortebleen og betal prisen:/

Anmeld

29. december 2010

Faith

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg havde skiftet Frederikke, men hun sover også nemt videre bagefter... Der er ikke noget brokkeri overhovedet. Men hvis jeg havde et barn der absolut IKKE ville sove videre bagefter, ja så ville jeg nok også lade barnet ligge med bleen til om morgenen, så begge parter kunne få noget søvn. Men jeg undrer mig lidt over, at han "acceperer" det, og ikke gerne vil have den af hvis der er lavet stort i den?!

Det vil han osse normalt. Men om natten når vi fodrer ham så vågner han faktisk ikke. Han vågner først når vi pakker ham ud af hans dyne og begynder at rode med ham. Men nu havde han jo så heller ikke en beskidt ble, så ved ikke om han ville have vågnet hvis han rent faktisk havde skidt i bleen. Han er i hvert fald god til at give lyd fra sig om dagen når bleen trænger til at blive skiftet

Anmeld

29. december 2010

FruEllingsen

smillaluna skriver:

Puu ha. den er svær.

Det kommer meget an på situationen. 

Men i jeres situation kan jeg godt forstå at du venter. det er jo ikke rart for nogle af jer at han vågner op og er mega ulykkelig i flere timer. Så kan godt forstå dit valg.

Se på det på den her måde.

Havde han nu lavet i bleen en nat hvor du ikke har været inde ved ham, ville han jo heller ikke få skiftet bleen før til morgen

Så du skal i hvert fald ikke have dårlig samvittighed

Anmeld

29. december 2010

Dot D

Uha, kender det dér. Vi måtte skifte med lyset slukket eller et minimum af lys for at vores ikke vågnede. Skiftede altid hvis der var afføring, men må indrømme, at vi godt kunne finde på at springe over, hvis det kun var tissebleer, når vi trængte til en nat med søvn

Anmeld

29. december 2010

Faith

SussieThyssen skriver:

Ville have skiftet barnet, for 4 timer med sidt i bleen kan blive meget smertefuldt, og vi andre ville da heller ikke bryde os om at ligge med det.
Men det er så min holdning.

Kærligst
Sussie

Jeg lader normalt heller aldrig vores drenge have en beskidt ble på, men vi havde været ude hos nogle venner hele aftenen og ved hvor meget de har brug for deres søvn efter en masse nye indtryk. Så der var mange overvejelser at gøre sig der i nattens mulm og mørke

Anmeld

29. december 2010

oo

jeg tror bare jeg ville ha tjekket hans ble  altså lige åbnet så jeg ku se om der var noget i den eller hvad. jeg ville aldrig lade Sol sove videre i en lorteble, men hun får ikke skiftet ble hele natten hvis det "bare" er tis

Anmeld

29. december 2010

Faith

Drømmer skriver:

Puu ha. den er svær.

Det kommer meget an på situationen. 

Men i jeres situation kan jeg godt forstå at du venter. det er jo ikke rart for nogle af jer at han vågner op og er mega ulykkelig i flere timer. Så kan godt forstå dit valg.

Se på det på den her måde.

Havde han nu lavet i bleen en nat hvor du ikke har været inde ved ham, ville han jo heller ikke få skiftet bleen før til morgen

Så du skal i hvert fald ikke have dårlig samvittighed

Sådan havde jeg slet ikke tænkt på det! Det har du da ret i.

Det lettede min samvittighed en del. Der skal ingenting til før man føler sig som verdens dårligste mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.