Puha - lugten af røg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Anonym trådstarter

DianaBaastrup skriver:

det er jeg helt enig i, deres hjem deres regler. Men jeg synes bare at folk er blevet smålige, jeg ryger self heller ikke andres børn lige op i hovedet. Nu vil jeg gerne selv stoppe med at ryge, men jeg synes bare at folk går rimlig meget op i det med at ryge? Når man sådan går og høre folk snakke er det lige før at rygning er mere tabu end stoffer og alkohol. For mig er alle 3 ting farlige. Det er min last jeg er ryger og Ja jeg ved godt det lugter ? Der er en by i usa hvor man ikke må ryge inde i ens eget hus med mindre der er 7 meter over til naboen, man må ikke ryge i bilen medmindre man kører på motor vejen? Her det jeg så hvor er det fri valg?  

Jeg synes det er værre, de steder hvor man finder fx brugte kanyler der ligger og flyder på et fortov - det kan jo være direkte farligt at stikke sig på sådan en - det er værre end at ryge!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

SD21

Hvordan citerer man?

Nej, jeg er helt enig i at man skal have lov til selv at vælge inde for egne fire vægge ! Og ja, der er utroligt meget hetz på rygere, hvilket jeg synes er helt unødvendigt. Jeg synes ikke at rygere skal hetzes på fordi de ryger - mange rygere står jo nærmest og gemmer deres cigaretter efterhånden, fordi at folk ser ned på dem ! -Overdrivelse fremmer forståelsen, de fleste skammer sig ihvertfald over at være rygere! De fleste har en eller anden last og sådan er vi jo så forskellige.

Anmeld

28. december 2010

TinaPina

Jeg hader bare røg, og heldigvis er jeg ikke bange for at holde mig væk fra det.

Her efter jeg er blevet gravid kommer vi ikke længere i rygerhjem. Det kvæler min baby, og det er ikke den slags mor jeg er

Der bliver ikke røget i mit hjem, og jeg har faktisk en særskilt knagerække til rygernes jakker når de kommer hos mig. Det er SÅ klamt, og heldigvis er der kun 3 rygere der kommer i mit hjem, som gerne går udenfor for at ryge.

Anmeld

29. december 2010

Diana...

KittyGirl skriver:

jeg har selv røget i 11 år, og stoppede da jeg blev gravid - dog kan jeg stadig finde på at tage en hyggesmøg indimellem til hyggelige lejligheder..

Jeg må jo nok indrømme, at jeg synes det er begyndt at blive for fanatisk og jeg synes det er SÅ SYND for de rygere som skal have sendt øjne, som ikke må ryge i deres egne hjem fordi overboen ikke kan holde det ud... jeg synes vi generelt er blevet for sarte....

Dertil mener jeg dog at rygere også skal vise respekt til ikke rygere.. f.eks. så ryger min moster og min mormor (lasses oldemor) under emhætten eller inde i min mormors kontor hvor der er udluftning.. min mormor har KOL, dårligt hjerte, dårligt gående og jeg vil IKKE bede hende om at gå udenfor for at få hendes smøg, for hun skal også være her de sidste år hun lever!!!

Og det er altså vigtigt at vi ikke pakker os ind i en lille bobbel inkl. vores børn, de skal lære at være modstandsdygtige overfor ALTING... Inkl. lidt røg... ikke at jeg mener man skal sidde og ryge de små lige op i hovedet ABSOLUT ikke..

Men det jeg mener er at VIS NU LIDT GENSTRIDIG RESPEKT...

De har deres laster, vi har vores... og kan man bare ikke holde rygning ud og er ved at dø i nærheden af det.. så lad være med at besøge de mennesker..

Min mand har selv astma og synes absolut ikke det er sjovt at besøge min mormors hjem, da røgen hænger i alt... Men hun er et individ som også skal tages hensyn til og som kommer fra en anden generation...

Gad vide hvor "fanatiske" vi er om 15 år

Jeg støder sikkert en masse med mit indlæg, men jeg synes bare det er ved at være for meget "AAAAADDDD... "- indlæg....

Ja det lugter.. Hurra for vaskemaskinen og sæbe....

Lige så meget som i har ret til at ryge og ryge i jeres eget hjem osv, har vi vel også ret til at synes at det virkelig lugter klamt. Jeg ser ikke nogen skrive at det ikke er ok at ryge men kun at man synes det lugter dårligt. 

Min mand er selv ryger og har røget meget mere end han gør nu her efter vi har fået børn, han ryger ikke inde nogen steder heller ikke i ryger hjem for han synes det er klamt han kan ikke fordrage lugten af et ryger hjem og den måde det sætter sig i alt tøj og møbler vægge der bliver gule osv osv. Så ryger kan altså nu engang også synes det er klamt. 

Jeg er selv mega anti ryger og kan ikke holde det ud jeg bliver skidt af det. og derfor sover vi ikke i et ryger hjem vi kommer selvfølgelig og besøger dem men det er kun i kort tid om vinteren hvor vi sidder inde. 

Så lige så meget som vi skal respektere ryger skal ryger nu engang også respektere at nogen bare ikke kan have det!

Anmeld

29. december 2010

Peanut

Jeg er en af dem der også hader lugten af røg...

Men desværre ryger min mor + hendes kæreste, og min svigermor og svigerfar..

Og jeg føler bare jeg bliver kvalt når de sidder der 2+ og pumper på deres cigaretter.. 

(Bare julegaven de sendte pr post, stank af røg, og jeg kunne ikke lade være med at sige Puuuha! - Men det gad min mand ikke høre på..)

Men IIIIH jeg hader lugten af røg indenfor..

Udenfor er det ikke så slemt..

Anmeld

29. december 2010

Ryberg

Diana... skriver:

Lige så meget som i har ret til at ryge og ryge i jeres eget hjem osv, har vi vel også ret til at synes at det virkelig lugter klamt. Jeg ser ikke nogen skrive at det ikke er ok at ryge men kun at man synes det lugter dårligt. 

Min mand er selv ryger og har røget meget mere end han gør nu her efter vi har fået børn, han ryger ikke inde nogen steder heller ikke i ryger hjem for han synes det er klamt han kan ikke fordrage lugten af et ryger hjem og den måde det sætter sig i alt tøj og møbler vægge der bliver gule osv osv. Så ryger kan altså nu engang også synes det er klamt. 

Jeg er selv mega anti ryger og kan ikke holde det ud jeg bliver skidt af det. og derfor sover vi ikke i et ryger hjem vi kommer selvfølgelig og besøger dem men det er kun i kort tid om vinteren hvor vi sidder inde. 

Så lige så meget som vi skal respektere ryger skal ryger nu engang også respektere at nogen bare ikke kan have det!

Nej men det er i orden at have en mening - altid!

Men det er noget andet hvordan man udtrykker den!!

Det der AAADDD.. og det er bare MEGA klamt... det er lidt børnehaveniveau efter min mening...

Jeg siger heller ikke ADDDD og MEGA klamt om mad jeg ikke kan lide eller lugten af anderledes mad....

Min pointe er, at de rygere folk hænger ud med ADDD og MEGA klamt.. det er MENNESKER.... har i nogen sinde tænkt over at de kan blive såret over alle de ord? I forvejen er de snøret inde med alle de regler og anti rygere og fanatikere.. men så skal de også lige mindes om hvor KLAMME OG ULÆKRE de er...

Det synes jeg er SYND!

Rygere skal respektere ikke-rygere og OMVENDT.. og røg lugter ikke særlig godt...

Anmeld

29. december 2010

Enayia

KittyGirl skriver:

Nej men det er i orden at have en mening - altid!

Men det er noget andet hvordan man udtrykker den!!

Det der AAADDD.. og det er bare MEGA klamt... det er lidt børnehaveniveau efter min mening...

Jeg siger heller ikke ADDDD og MEGA klamt om mad jeg ikke kan lide eller lugten af anderledes mad....

Min pointe er, at de rygere folk hænger ud med ADDD og MEGA klamt.. det er MENNESKER.... har i nogen sinde tænkt over at de kan blive såret over alle de ord? I forvejen er de snøret inde med alle de regler og anti rygere og fanatikere.. men så skal de også lige mindes om hvor KLAMME OG ULÆKRE de er...

Det synes jeg er SYND!

Rygere skal respektere ikke-rygere og OMVENDT.. og røg lugter ikke særlig godt...

Det der var sgu egentlig ret godt sagt! Juleknus herfra

Anmeld

29. december 2010

blomst84

Jeg ryger ikke selv ( har gjort) men husk på at der dør flere mennesker af fedme på verdensplan end af rygning

Anmeld

29. december 2010

maria_wlt

blomst84 skriver:

Jeg ryger ikke selv ( har gjort) men husk på at der dør flere mennesker af fedme på verdensplan end af rygning

Måske, måske ikke... Synes mere man skal tænke på at være her så længe som muligt og ikke tage andre med i faldet...

Anmeld

29. december 2010

Pena

SD21 skriver:

Hvordan citerer man?

Nej, jeg er helt enig i at man skal have lov til selv at vælge inde for egne fire vægge ! Og ja, der er utroligt meget hetz på rygere, hvilket jeg synes er helt unødvendigt. Jeg synes ikke at rygere skal hetzes på fordi de ryger - mange rygere står jo nærmest og gemmer deres cigaretter efterhånden, fordi at folk ser ned på dem ! -Overdrivelse fremmer forståelsen, de fleste skammer sig ihvertfald over at være rygere! De fleste har en eller anden last og sådan er vi jo så forskellige.

Mht at køre hetz, så prøvede min kammerat at stå udenfor sit arbejde og ryge. Nogle skolebørn gik forbi på fortovet (måske 20 m væk) og råbte rygersvin til ham. Seriøst DET er virkelig for langt ude.

Jeg blev så harm på hans vegne. Tænk at børn mener de har lov til at tilsvine et andet (voksent) menneske pga rygning.

Puha, verden er da vist ved at gå af lave.

ps. du citerer ved at trykke "citer indlæg" øverst til højre på det indlæg du vil citere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.