Puha - lugten af røg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Ryberg

jeg har selv røget i 11 år, og stoppede da jeg blev gravid - dog kan jeg stadig finde på at tage en hyggesmøg indimellem til hyggelige lejligheder..

Jeg må jo nok indrømme, at jeg synes det er begyndt at blive for fanatisk og jeg synes det er SÅ SYND for de rygere som skal have sendt øjne, som ikke må ryge i deres egne hjem fordi overboen ikke kan holde det ud... jeg synes vi generelt er blevet for sarte....

Dertil mener jeg dog at rygere også skal vise respekt til ikke rygere.. f.eks. så ryger min moster og min mormor (lasses oldemor) under emhætten eller inde i min mormors kontor hvor der er udluftning.. min mormor har KOL, dårligt hjerte, dårligt gående og jeg vil IKKE bede hende om at gå udenfor for at få hendes smøg, for hun skal også være her de sidste år hun lever!!!

Og det er altså vigtigt at vi ikke pakker os ind i en lille bobbel inkl. vores børn, de skal lære at være modstandsdygtige overfor ALTING... Inkl. lidt røg... ikke at jeg mener man skal sidde og ryge de små lige op i hovedet ABSOLUT ikke..

Men det jeg mener er at VIS NU LIDT GENSTRIDIG RESPEKT...

De har deres laster, vi har vores... og kan man bare ikke holde rygning ud og er ved at dø i nærheden af det.. så lad være med at besøge de mennesker..

Min mand har selv astma og synes absolut ikke det er sjovt at besøge min mormors hjem, da røgen hænger i alt... Men hun er et individ som også skal tages hensyn til og som kommer fra en anden generation...

Gad vide hvor "fanatiske" vi er om 15 år

Jeg støder sikkert en masse med mit indlæg, men jeg synes bare det er ved at være for meget "AAAAADDDD... "- indlæg....

Ja det lugter.. Hurra for vaskemaskinen og sæbe....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Diana2013

Anonym skriver:

Vi har lige været til noget familie-halløj ved min søn's oldemor - og føj, vores tøj STINKER bare af røg nu... Alle gæsterne er utrolig flinke til at gå udenfor og ryge, men de ryger selv inde til hverdag... Så nu ligger det i vaskemaskinen, vi måtte alle skifte fra inderst til yderst  

mon det er derfor min mand ikke er så vild med at komme dernede bl.a.???

jeg er ryger, og tænker lidt-- hvad vil du med dette indlæg? du ved at nogle bliver fornærmet over det. For år tilbage røg alle, og i andre lande gør de det stadig. Synes medierne har gjort lidt for meget ud af det det er så farligt at ryge. Ja det er det også. Men tror altså ikke der er flere der dør af det end så før. Det er ikke min mening at gøre det okay at ryge, jeg synes bare at folk bruger det for at skabe drama. Jeg sad et sted en dag og hvor sætte sig en ved siden af mig puu du lugter af røg, og jeg tænkte bare sæt dig dog et andet sted. Vi går jo ikke og siger til folk, hvis de lugter af hvidløg, eller sved? 

Anmeld

28. december 2010

Diana2013

DianaBaastrup skriver:

jeg er ryger, og tænker lidt-- hvad vil du med dette indlæg? du ved at nogle bliver fornærmet over det. For år tilbage røg alle, og i andre lande gør de det stadig. Synes medierne har gjort lidt for meget ud af det det er så farligt at ryge. Ja det er det også. Men tror altså ikke der er flere der dør af det end så før. Det er ikke min mening at gøre det okay at ryge, jeg synes bare at folk bruger det for at skabe drama. Jeg sad et sted en dag og hvor sætte sig en ved siden af mig puu du lugter af røg, og jeg tænkte bare sæt dig dog et andet sted. Vi går jo ikke og siger til folk, hvis de lugter af hvidløg, eller sved? 

Og jeg er ikke sur eller noget Bare lii for at høre?

Anmeld

28. december 2010

Diana2013

KittyGirl skriver:

jeg har selv røget i 11 år, og stoppede da jeg blev gravid - dog kan jeg stadig finde på at tage en hyggesmøg indimellem til hyggelige lejligheder..

Jeg må jo nok indrømme, at jeg synes det er begyndt at blive for fanatisk og jeg synes det er SÅ SYND for de rygere som skal have sendt øjne, som ikke må ryge i deres egne hjem fordi overboen ikke kan holde det ud... jeg synes vi generelt er blevet for sarte....

Dertil mener jeg dog at rygere også skal vise respekt til ikke rygere.. f.eks. så ryger min moster og min mormor (lasses oldemor) under emhætten eller inde i min mormors kontor hvor der er udluftning.. min mormor har KOL, dårligt hjerte, dårligt gående og jeg vil IKKE bede hende om at gå udenfor for at få hendes smøg, for hun skal også være her de sidste år hun lever!!!

Og det er altså vigtigt at vi ikke pakker os ind i en lille bobbel inkl. vores børn, de skal lære at være modstandsdygtige overfor ALTING... Inkl. lidt røg... ikke at jeg mener man skal sidde og ryge de små lige op i hovedet ABSOLUT ikke..

De har deres laster, vi har vores... og kan man bare ikke holde rygning ud og er ved at dø i nærheden af det.. så lad være med at besøge de mennesker..

Min mand har selv astma og synes absolut ikke det er sjovt at besøge min mormors hjem, da røgen hænger i alt... Men hun er et individ som også skal tages hensyn til og som kommer fra en anden generation...

Jeg støder sikkert en masse med mit indlæg, men jeg synes bare det er ved at være for meget "AAAAADDDD... "- indlæg....

Er så enig Flot beskrivet !

Anmeld

28. december 2010

Diana2013

DianaBaastrup skriver:

Er så enig Flot beskrivet !

/beskrevet

Anmeld

28. december 2010

Na-Wi

KittyGirl skriver:

Enig

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg har ikke oprettet dette for at "gå imod" rygerne, eller fornærme dem på nogen måde!!! Jeg vil prøve at forklare lidt nedenunder her...

Det er så absolut ikke for at fornærme nogle... Ville da bare lige høre om der var andre, der måske havde en mening, eller gode råd til hvad man kunne gøre... Og så måske fordi at manden faktisk ikke har lyst til at vi skal derned, og det måske er grunden til at vi er dernede én gang eller 2 om året...  Men jeg skulle nok have skrevet at det var lige så meget for at få gode råd til at få røglugten væk - og hvad andre gjorde i den situation, om de blev væk eller hvad de gjorde... For ja, der er mange der ryger, og jeg har absolut ingenting imod dem der gør det - det er jo mit eget valg at være sammen med de mennesker!!!

Igen vil jeg ikke støde nogen: Jeg synes bare absolut det er modstridende at man klager over man ikke kan trække vejret, må øge sin astma-medicin til det dobbelte, men ikke vil trappe ned på sin rygning, klager over at man ikke får besøg, trods det at min mand har givet udtryk for hvorfor - og så ikke accepterer når man kommer til et ikke-ryger hjem (vores) at man absolut ikke ryger indenfor... Dvs. i mine øjne så tænder man heller ikke sin cigaret indenfor, fordi det regner udenfor - synes da det er pænt  træls at man så får sit ellers rene, næsten tørre tøj røget til, fordi man ryger for åben dør fordi man ikke gider blive våd...

Jeg tager til mig hvad andre siger - ellers kan man ikke vurdere om man har nogle tanker man skal overveje / tænke nærmere over - det kan jo også nogle gange være en selv, der skal revurdere ens opfattelse af en situation??...

Anmeld

28. december 2010

SD21

Jeg ryger også :s Men jeg synes også det lugter og mit nytårsfortsæt er at stoppe ! :b Hver gang der kommer små børn i mit hjem, står jeg udenfor og ryger ! Jeg synes det er almindelig høflighed og omtanke (i min verden ) at tage hensyn til de små, som altså ikke selv kan vælge. Jeg vil heller ikke selv ryge når jeg engang bliver gravid og jeg vil heller ikke være nogle steder med mit barn, hvor der bliver røget indenfor! Og kommer man til et hjem hvor der ikke bliver røget, så går man pænt UDENFOR og ryger - også for at tænde sin cigaret, selvom det regner! Og ja, gu kan det da være træls, men det er alm. respekt for andre menneskers hjem og meninger!

Anmeld

28. december 2010

Hvem?

Jeg er så helt udenfor kategori her, jeg elsssssssker lugten af røg (røg i 10 år, men har holdt nu hvor jeg blev gravid igen - røg med min førstefødte).

Min mand ryger, men ikke indenfor - min far ryger hjemme ved dem, men kun i køknet og det generer ingen, man kan slet ikke lugte der blir røget, måske fordi de lufter ud konstant, Men jeg må erkende at jeg elsker lugten af røgen og savner smøgerne...

Anmeld

28. december 2010

Diana2013

SD21 skriver:

Jeg ryger også :s Men jeg synes også det lugter og mit nytårsfortsæt er at stoppe ! :b Hver gang der kommer små børn i mit hjem, står jeg udenfor og ryger ! Jeg synes det er almindelig høflighed og omtanke (i min verden ) at tage hensyn til de små, som altså ikke selv kan vælge. Jeg vil heller ikke selv ryge når jeg engang bliver gravid og jeg vil heller ikke være nogle steder med mit barn, hvor der bliver røget indenfor! Og kommer man til et hjem hvor der ikke bliver røget, så går man pænt UDENFOR og ryger - også for at tænde sin cigaret, selvom det regner! Og ja, gu kan det da være træls, men det er alm. respekt for andre menneskers hjem og meninger!

det er jeg helt enig i, deres hjem deres regler. Men jeg synes bare at folk er blevet smålige, jeg ryger self heller ikke andres børn lige op i hovedet. Nu vil jeg gerne selv stoppe med at ryge, men jeg synes bare at folk går rimlig meget op i det med at ryge? Når man sådan går og høre folk snakke er det lige før at rygning er mere tabu end stoffer og alkohol. For mig er alle 3 ting farlige. Det er min last jeg er ryger og Ja jeg ved godt det lugter ? Der er en by i usa hvor man ikke må ryge inde i ens eget hus med mindre der er 7 meter over til naboen, man må ikke ryge i bilen medmindre man kører på motor vejen? Her det jeg så hvor er det fri valg?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.