Puha - lugten af røg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

eElak

Det kan da meget vel være at din kæreste ikke har lyst til at besøge dem, hvis røglugten er så grum, som du beskriver.. 

Min søns far ryger ude på sin lukkede altan/terasse... 

Men desværre så hænger det også i hans stue og tøj, så når knægten har været på overnatning/weekend hos ham, så lugter alt knægtens tøj + taske af røg.... Selv det rene tøj...
Når han afleverer knægten hos dagplejen efter en weekend er hun nødt til at stille knægtens taske udenfor, ellers lugter det i det halve af huset...  

Så jeg har en special "far-bunke" af tøj, som er tøj, som er rent, men lugter af røg... Det ligger helt seperat fra hans andet tøj.. ligesom jeg vælger at give det "mindre pæne" tøj med når han er hos sin far.

Men det er jo rygernes eget valg at ryge ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Lady Marion <3

KaLee skriver:

Det kan da meget vel være at din kæreste ikke har lyst til at besøge dem, hvis røglugten er så grum, som du beskriver.. 

Min søns far ryger ude på sin lukkede altan/terasse... 

Men desværre så hænger det også i hans stue og tøj, så når knægten har været på overnatning/weekend hos ham, så lugter alt knægtens tøj + taske af røg.... Selv det rene tøj...
Når han afleverer knægten hos dagplejen efter en weekend er hun nødt til at stille knægtens taske udenfor, ellers lugter det i det halve af huset...  

Så jeg har en special "far-bunke" af tøj, som er tøj, som er rent, men lugter af røg... Det ligger helt seperat fra hans andet tøj.. ligesom jeg vælger at give det "mindre pæne" tøj med når han er hos sin far.

Men det er jo rygernes eget valg at ryge ;-)

Det vile jeg godt nok have svært ved at acceptere , når knægten lugter af røg er han også udsat for passiv rygning   Forfærdeligt for drengen at han lugter så meget at hans taske ikke kan komme med indenfor

Anmeld

28. december 2010

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Sådan er det jo, når man kommer i rygerhjem.
Og det må man leve med eller lade være med at besøge dem.
Der bliver også røget i mit hjem, og sådan er det, men det gør ikke folk til dårligere mennesker.
Nogle ryger, andre gør ikke og sådan er det.

Kærligst
Sussie

Ja fair nok  folk bestemmer selv om de vil ryge i deres hjem ,men så må de også gå ud fra at de vælger noget fra ,,,   Mit barn har feks endnu ikke overnattet hos bedsteforældrene pga rygning ,, men sådan er det .. Hva vil du gøre hvis du får børnebørn på besøg ?? Ryger i indenfor når i får besøg af de små poder ??? 

Anmeld

28. december 2010

eElak

Muffi :o=) skriver:

Det vile jeg godt nok have svært ved at acceptere , når knægten lugter af røg er han også udsat for passiv rygning   Forfærdeligt for drengen at han lugter så meget at hans taske ikke kan komme med indenfor

Jeg er enig med dig... 

For jeg har sagt til faren flere gange at vores søn skal beskyttes mod røg.. Og når han siger at han ikke ryger indenfor, så må jeg jo tro ham... jeg kan dog se en forbedring i forhold til tidligere.... 

Men jeg er ikke begejstret for at knægten bliver udsat for passiv rygning på den måde - slet ikke når han har været mistænkt for AB.... Men jeg hverken kan eller vil nægte faren samvær pga. det... Så ville jeg først skabe problemer....  

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

Ja fair nok  folk bestemmer selv om de vil ryge i deres hjem ,men så må de også gå ud fra at de vælger noget fra ,,,   Mit barn har feks endnu ikke overnattet hos bedsteforældrene pga rygning ,, men sådan er det .. Hva vil du gøre hvis du får børnebørn på besøg ?? Ryger i indenfor når i får besøg af de små poder ??? 

Jeg ryger i køkkenet, men ikke andre stder, så på den måde kan vi alle sammen være her.

Anmeld

28. december 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Sådan er det jo, når man kommer i rygerhjem.
Og det må man leve med eller lade være med at besøge dem.
Der bliver også røget i mit hjem, og sådan er det, men det gør ikke folk til dårligere mennesker.
Nogle ryger, andre gør ikke og sådan er det.

Kærligst
Sussie

Det er såmænd heller ikke fordi jeg ikke kan acceptere de ryger - det er trods alt deres hjem vi besøger! Altså er det vores eget valg, om vi vil udsættes for de gener røg umiddelbart vil medføre, og vores valg er så, at så er vi der bare ikke så tit... Oldemor synes heller ikke det er sjovt at skal ud at ryge her hos os, og vælger derfor at stå i døren og ryge - hvilket så både min mand, svigerinde og svigermor har påtalt over for hende, da vores hjem er absolut ikke-ryger hjem... Hun er én gang blevet så sur at hun er kørt hjem, men det er jo så hendes valg...

Jeg synes da absolut også det er flot at oldemor ryger udenfor når vi er der - i princippet kunne hun jo være ligeglad...

Anmeld

28. december 2010

Lady Marion <3

KaLee skriver:

Jeg er enig med dig... 

For jeg har sagt til faren flere gange at vores søn skal beskyttes mod røg.. Og når han siger at han ikke ryger indenfor, så må jeg jo tro ham... jeg kan dog se en forbedring i forhold til tidligere.... 

Men jeg er ikke begejstret for at knægten bliver udsat for passiv rygning på den måde - slet ikke når han har været mistænkt for AB.... Men jeg hverken kan eller vil nægte faren samvær pga. det... Så ville jeg først skabe problemer....  

Kan godt se det ikke er en nem situation at stå i

Anmeld

28. december 2010

Diana...

Det var faktisk i mener det var tv avisen for lidt siden af der var 600000 på verdens plan om året der døde af passiv rygning, det synes jeg godt nok er rigtig skræmmende. 

Ah hvor irriterende jeg ikke lige kan huske hvor jeg så det men mener det var i nyhederne. 

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

Diana... skriver:

Det var faktisk i mener det var tv avisen for lidt siden af der var 600000 på verdens plan om året der døde af passiv rygning, det synes jeg godt nok er rigtig skræmmende. 

Ah hvor irriterende jeg ikke lige kan huske hvor jeg så det men mener det var i nyhederne. 

Man kan jo tænke lidt over at de lægevenner jeg har, siger at passiv rygning ikke er det der slår folk ihjel men forurening.
Blot en tanke.
Men hellige køer skal der jo være og også korstog at føre.
Jeg plejer at sige at den dag alkohol bliver forbudt på samme måde, så holder jeg også op med at ryge, for alkohol slår flere mennesker ihjel på verdensplan end rygning nogensinde har gjort eller vil gøre.

Anmeld

28. december 2010

MoarTil4

kender det godt selv, da stort set alle i vores familie ryger.

det eneste der er at gøre er, at lægge alt tøjet ud til luftning, og evt. tage et bad eller ihvertfald vaske håret inden man lægger sig i sin seng. Ellers lugter man "askebæger" hele natten - og det er bestemt ikke særlig rart, hvis man er ikke-ryger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.