Hm er jeg virkelig en dårlig mor pga. det? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

LilleMor10

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hej piger! Havde et mindre "skænderi" med en gammel veninde som også er blevet mor - og vi snakkede hvad børnene havde fået i julegave, skide hyggeligt, lige netop jeg nævner at Benjamin har fået en gåstol fra Basson som spiller musik og alt muligt - så brød fanden løs! "Hvordan fanden jeg kunne finde på at sætte ham i den, den skadede mere end gjorde gavn!" sagde så til hende at jeg synes nu det har okay, da Benjamin synes den er noget så morsom og han kun sidder der ca. ti minutter af gangen.. Jeg synes det er synd at tage den fra ham nr han hygger sig så godt med den :/Hun slutter så af med at sige: "Stakkels barn, at havde sådan en dårlig mor - og jeg aldrig skulle ha haft et barn!!!" Puha, overvejer at fjerne den, men vil ikke gøre det fordi hun siger det, men hædet rigtig dårligt lige nu for fanden det er jo bare en gåstol?!Knus Sabrina, som måske er en dårlig mor

Jamen så må jeg jo også være en dårlig mor, for viktor fik også en gå stol fra Basson i julegave. hmm. jeg har snakket med min sp om det, og hun siger dog de fraråder at begynde på at bruge den, pga at de så ville have svære ved at lære at gå, men at det ville ikke på nogen måde skade barnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Mumto3

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg har en moster der arbejder med børn med motoriske vanskeligheder. Da vores første barn skulle døbes ønskede vi os en gå stol, og så skal jeg ellers lige love for at der gik ikke mange nano-sekunder før jeg havde min moster i røret. I halvanden time snakkede hun uafbrudt om hvad en gåstol gør ved et normalt fungerende barn. Hun brugte meget gå-stole, da det var et super godt reskab til motoriske svage børn, men hun gjorde det virkelig klart for mig, at et normaltfungerende barn på igen måde bør plaseres i en gåstol. Hun sammenligende det med krykker. Det er super godt, hvis man har brækket benet og ikke må støtte på det, men at det giver ingen meningen hvis normalt fungerende pludselig begyndt at gå med krykker. Selvfølgelig er der en tidsfaktor med i billedet!!! Hvis det er 10 min om ugen, ja, så har jeg også svært ved at se problemet i det, men hvis det er noget der forgår dagligt, så kan jeg måske godt se det kan være problematisk.

-og derudover må jeg selvfølgelig tilslutte mig koret om at det er meget ufint af din veninde at kalde dig en dårlig mor på den baggrund!!!!

Anmeld

28. december 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Der er mange der allerede har svaret,men jeg må altså også lige give mit besyv med.

Alexander havde også en gåstol,som han brugte kort tid af gangen.Han gad simpelthen ikke særlig længe af gangen,og da han begyndte at kravle,gad han slet ikke gåstolen mere.Han har ikke taget skade!

Godt nytår til en fantastisk mor(med en knap så fantastisk veninde!)

Anmeld

28. december 2010

Silvermist

Så er jeg skam også en dårlig mor, ifølge din veninde. Min ældste datter havde også en gå-vogn og den forgudede hun også. Hun sad også meget begrænset i den og tog ihvertfald ingen skade. Hun gik da hun var 10 måneder gammel.

Ej altså, sikke dog noget at fyre af, bliver da helt paf. Yderst ubetænksom kommentar fra din veninde i følge min mening.

Du får lige et stort cyber  fra mig. Du er bestemt ingen dårlig mor, basta.

Anmeld

28. december 2010

Maria Sascha

Hej, min søn på 3 måneder har lige fået en såå fin gå stol i julegave, og har både læst og hørt kritik af gå stolen. Mener dog selv at hvis man benytter den med måde, kan der så absolut ikke være noget galt med det.

Så snart min søn er stor nok skal han bestemt have lov at prøve den, og bliver han glad for den har jeg det ganske fint med det.

Arbejder selv i en vuggestue, og har endnu aldrig set et barn som ikke har lært at gå , så tag det ganske roligt og stol på at de beslutninger du træffer i forhold til dit barn er de rigtige for jer...

Hvad veninden angår er det jo hendes holdning, og hun føler at det er det rigtige, men alle er jo ikke ens...

Anmeld

28. december 2010

tinasmor

Lad være at lade dig gå på hvad andres synes. Jeg synes, at hun går over stregen ved sådan en udtalelse. Det havde jeg ikke accepteret før jeg havde fået en undskyldning.

Vi har alle sammen forskellige holdninger til alt lige fra det mad man servere til sine børn til det tøj man lader dem gå i. Men en dårlig mor bliver man i mine øjne hverken af f.eks at lade sit barn være i en gåstol i 10 min om dagen, eller at de ikke får økologisk mad, til billige tøj til ....... En dårlig mor er i mine øjne en der ikke giver sit barn kærlighed, som misrygter det på den ene eller anden måde osv.

Anmeld

28. december 2010

dorthemus

Thalia skriver:

Ret skal være ret. Gåvognene er skadelige for børnene af flere forskellige årsager. Ligesom hopegyngen og Bumbostolen også gør mere skade end gavn.

Det ændrer ikke på at man ikke er en dårlig mor bare fordi man lader sine børn bruge den slags. SÅ længe man husker at begrænse det til 10 minutter ad gangen 1-2 gange om dagen, sådan som du også skriver i gør

Man er til gengæld en røv dårlig veninde hvis man mener man kan tillade sig at komme med den slags beskyldninger, for jeg kender ingen forældre i hele verden som ikke på et eller andet tidspunkt har valgt den nemme/sjove løsning frem for det der var sundest for barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.