Hm er jeg virkelig en dårlig mor pga. det? :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Laulund87

Nu har min datter lige fået en og hun er et år. Hun har fået den fordi hun er bagud motorisk, og har indtil for nylig nægtet at støtte på benene og ville slet ikke flytte på dem!

Jeg tænkte at den kunne sætte lidt gang i motorikken og nej hun skal ikke "bo" i den

Da hun havde prøvet den et par gange over to dage, fandt hun ud af hvad benene kan! Nu går hun derud af med mig i hænderne og nogle gange i én hånd På to dage!!

Så den kan bestemt være brugbar, men selvfølgelig med måde

Måske du skulle bede hende om at lukke popo'en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

eElak

Laulund87 skriver:

Nu har min datter lige fået en og hun er et år. Hun har fået den fordi hun er bagud motorisk, og har indtil for nylig nægtet at støtte på benene og ville slet ikke flytte på dem!

Jeg tænkte at den kunne sætte lidt gang i motorikken og nej hun skal ikke "bo" i den

Da hun havde prøvet den et par gange over to dage, fandt hun ud af hvad benene kan! Nu går hun derud af med mig i hænderne og nogle gange i én hånd På to dage!!

Så den kan bestemt være brugbar, men selvfølgelig med måde

Måske du skulle bede hende om at lukke popo'en

Det samme har jeg også hørt fra en veninde. 

De fandt ud af at hendes søn er hypermobil, så han begyndte at gå da han var ca 18 måneder. Men der har gåstolen været til hjælp i tiden optil, da han har lært at bruge benene... 

Anmeld

28. december 2010

Laulund87

KaLee skriver:

Det samme har jeg også hørt fra en veninde. 

De fandt ud af at hendes søn er hypermobil, så han begyndte at gå da han var ca 18 måneder. Men der har gåstolen været til hjælp i tiden optil, da han har lært at bruge benene... 

Okay hvor dejligt at han fik det lært

Jeg er i hvert fald glad for at jeg fik den idé!

Anmeld

28. december 2010

mamalicious

Thalia skriver:

Ret skal være ret. Gåvognene er skadelige for børnene af flere forskellige årsager. Ligesom hopegyngen og Bumbostolen også gør mere skade end gavn.

Det ændrer ikke på at man ikke er en dårlig mor bare fordi man lader sine børn bruge den slags. SÅ længe man husker at begrænse det til 10 minutter ad gangen 1-2 gange om dagen, sådan som du også skriver i gør

Man er til gengæld en røv dårlig veninde hvis man mener man kan tillade sig at komme med den slags beskyldninger, for jeg kender ingen forældre i hele verden som ikke på et eller andet tidspunkt har valgt den nemme/sjove løsning frem for det der var sundest for barnet.

Det samme !!

Anmeld

28. december 2010

S.Maria

Ej sikke en veninde......sådan siger man da ikke. Havde hun nu hørt at den var dårlig for barnet kunne hun jo bare sige det på en pæn måde, da ikke at du er en dårlig mor for det er du da bestemt ikke at den grund.

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hej piger! Havde et mindre "skænderi" med en gammel veninde som også er blevet mor - og vi snakkede hvad børnene havde fået i julegave, skide hyggeligt, lige netop jeg nævner at Benjamin har fået en gåstol fra Basson som spiller musik og alt muligt - så brød fanden løs! "Hvordan fanden jeg kunne finde på at sætte ham i den, den skadede mere end gjorde gavn!" sagde så til hende at jeg synes nu det har okay, da Benjamin synes den er noget så morsom og han kun sidder der ca. ti minutter af gangen.. Jeg synes det er synd at tage den fra ham nr han hygger sig så godt med den :/Hun slutter så af med at sige: "Stakkels barn, at havde sådan en dårlig mor - og jeg aldrig skulle ha haft et barn!!!" Puha, overvejer at fjerne den, men vil ikke gøre det fordi hun siger det, men hædet rigtig dårligt lige nu for fanden det er jo bare en gåstol?!Knus Sabrina, som måske er en dårlig mor

Jeg kan nu ikke se, der skulle være nogen problemer. Måske hentyder hun til at nogle drenge ikke har godt af det pga. trykken på kønsdelene.

Anmeld

28. december 2010

mariamiss6

Hej piger! Havde et mindre "skænderi" med en gammel veninde som også er blevet mor - og vi snakkede hvad børnene havde fået i julegave, skide hyggeligt, lige netop jeg nævner at Benjamin har fået en gåstol fra Basson som spiller musik og alt muligt - så brød fanden løs! "Hvordan fanden jeg kunne finde på at sætte ham i den, den skadede mere end gjorde gavn!" sagde så til hende at jeg synes nu det har okay, da Benjamin synes den er noget så morsom og han kun sidder der ca. ti minutter af gangen.. Jeg synes det er synd at tage den fra ham nr han hygger sig så godt med den :/Hun slutter så af med at sige: "Stakkels barn, at havde sådan en dårlig mor - og jeg aldrig skulle ha haft et barn!!!" Puha, overvejer at fjerne den, men vil ikke gøre det fordi hun siger det, men hædet rigtig dårligt lige nu for fanden det er jo bare en gåstol?!Knus Sabrina, som måske er en dårlig mor

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor fordi din søn bruger en gåstol...

MEN der er ting man skal være opmærksom på....

For eksempel skal han sidde så langt ned i den, at hans ben er bukkede, så hvis han vil gå rigtigt med den, skal han selv "rejse" sig og gå på benene, og altså selv bære sin vægt...

Det er ikke sundt for børn at hænge i sådan en pose sag, som sædet jo er. ligesom med hoppegynger....

Men det er fint så længe han kun sidder de der 10 minutter af gangen....

din SP vil helt sikkert fraråde det. så er du advaret

Hold da kæft en emsig veninde dér, hvis hun virkelig har talt sådan til dig....

Anmeld

28. december 2010

Skouboe

Vi fik direkte tilrådet gå-vognen til vores datter af vores SP, fordi hun havde refluks og derfor ikke måtte ligge vandret. Så var gå-vognen en kærkommen afveksling fra at sidde i skråstolen eller på gulvet.

og så er bumbostolen altså væsentligt bedre end sit rygte...

http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/5035-fra-baeresele-til-bumbo-stol-hvad-kan-babys-ryg-klare?Udvikling=

Anmeld

28. december 2010

Kay

på pædagog seminariet blev jeg under vist i at fraråde forældre at bruge gå stol og andre ting... da det simpelt hend vender børnene til at bruge benene på en helt forkert måde i forhold til når de skal lære at gå... og overdrevet brug kan give motoriske vanskelighedder og forkert kropsholdning...

men vores underviser gjorde det også klart at børn selvfølgelig skal havde lov at lege og havde det sjovt... og at så længe der var sammenlagt under 30 min. om dagen gør det ikke skade!

så jeg ville ikke stoppe hvis jeg var dig... lige som vi sidder i nogle gange "forkerte" sidestillinger, så er den jo rigtig for os på det tidspunkt, indtil vi rykker os og sidder andreledes fordi kroppen selv giver tegn til at den vil side anderledes... med de små skal vi bare hjælpe dem med at give dem en anden sidde stilling en gang i mellem

håber det gav mening, og at du skrotter veninden... for hun er ikke en veninde når hun kan få dig til at føle sådan

Anmeld

28. december 2010

Heidisbebs

Min søn er 4 år og han havde altså også en, og har ikke taget skade..jeg har gemt den på loftet så den næste som kommer i det nye år, skal den da også bruges til ham-hende, alt med måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.