Hindeløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Mor1012

Rockertand skriver:

Nej, det er ikke korrekt - du har ikke fået en hindeløsning, de har taget vandet på dig med strikke-pind-dimsen.

Når man får løsnet hinder, foregår det som oftest i jordemoderkonsultationen, og hun stikker et par fingre op og kører rundet langs kanten og løsner dermed hinderne (som selv gør det senere ellers) - det hjælper nogle, andre får bare mange flere plukveer og får mange smerter i 1-2 uger bagefter.

1/3 får god gavn af det og går efter timer eller 1-2 døgn i aktiv fødsel.

1/3 får mange flere plukveer og flere smerter, det hjælper dem ikke.

1/3 oplever intet, hverken værre eller bedre.

Uh, glemte lige - jeg blev undersøgt før termin, om jeg skulle have hindeløsning, men jeg var ca. 1 cm åben og med 1 cm livmoderhals, og det er altså ikke nok til at få gavn af det, så vi fravalgte det begge to...........at jeg så fødte på knap 3 timer 15 timer senere havde intet med det at gøre, det var gået stærkt alligevel.

nej, de brugte en "STRIKKEPIND"  DIMS TIL VANDET OG HINNER.... jeg fik det gjort på sygehuset da jeg skulle sættes igang! jordmoderen kunne ikke få fat i hinnerne med fingrne

jeg tror nu nok jeg ved hvad de gjorde og hvad de brugte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Rockertand

Emilie2010 skriver:

nej, de brugte en "STRIKKEPIND"  DIMS TIL VANDET OG HINNER.... jeg fik det gjort på sygehuset da jeg skulle sættes igang! jordmoderen kunne ikke få fat i hinnerne med fingrne

jeg tror nu nok jeg ved hvad de gjorde og hvad de brugte

Jeg tror, at vi er enige, men hindeløsning er ikke en igangsættelse i medicinsk forstand, det er en måde at fremskynde/modne fødselsforholdene. Når vandet bliver taget med "strikkepind", så er det igangsættelse. 

Anmeld

28. december 2010

mortilnoahogmelina

Emilie2010 skriver:

de to vandet og løsnede hinner og der efter gik vandet 2timer efter og 12 timer senere var emilie ude

Okay , det var ret hurtigt må man sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.