Pottetræning hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Findusinde

LotteN skriver:

uha godt spørgsmål, ufatteligt så hurtigt jeg glemmer

Tror jeg fandt potten frem da hun var 18 måneder, men den stod der bare og så kom hun på den når hun havde lyst.

Pludselig en dag kom interessen og hun tissede hver gang hun blev sat på den. Da hun var 2 år og 4 måneder smed hun bleen og 2 år og 6 måneder smed hun natbleen

Dygtig pige!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

BinaMor

Findusinde skriver:

Kort og godt.. Hvornår begyndte i at pottetræne??

jeg har ikke trænet men for 2 uger siden tog jeg bleen af hende (2 år og 7 måneder-meget bange for potte/toilet) og sagde hvis hun ku tisse på potten fik hun et stykke chokolade. og så var potte pludselig ikke uhyggelig mere.

jeps dårlig forældre her. jeg bestak mit barn med slik  men hun havde kun uheld de første par dage og nu går hun allerede på det store toilet (og får ikke chokolade for det)

Anmeld

28. december 2010

Findusinde

BinaMor skriver:

jeg har ikke trænet men for 2 uger siden tog jeg bleen af hende (2 år og 7 måneder-meget bange for potte/toilet) og sagde hvis hun ku tisse på potten fik hun et stykke chokolade. og så var potte pludselig ikke uhyggelig mere.

jeps dårlig forældre her. jeg bestak mit barn med slik  men hun havde kun uheld de første par dage og nu går hun allerede på det store toilet (og får ikke chokolade for det)

Hehe, tror vi alle kan være "dårlige" forældre på et eller andet tidspunkt!! Dygtig pige!!

Anmeld

28. december 2010

Thalia

Herhjemme kunne vi ikke drømme om at pottetræne børn. Det er et udviklingstrin som kommer helt af sig selv og som under ingen omstændigheder må presses frem.

Og jeg ville aldrig drømme om at opfordre barnet til at prøve toilettet før 3 års alderen. De hormoner der gør barnet i stand til ikke bare at registrere når der tisses, men også at kunne holde på vandet indtil man kommer til toilettet er nemlig typisk først dannet ved den alder, og at fjerne bleen før barnet rent fysisk er klar til det kan i min verden slet ikke retfærdiggøres.

Det kan umuligt gøre noget godt for et barns selvtillid hvis det at blive blefri betyder at man tisser i bukserne jævnligt i flere måneder.

Anmeld

28. december 2010

Thalia

twinboys skriver:

Nej men man sætter heller ikke sit barn på en potte før det selv er KLAR til det... Dvs. har styr på sin affør. og sit tis... Dvs. begynder selv at sige jeg skal tisse... Eller nu tisser jeg...

Det er det nyeste fra sundhedsplej.

Majbritt

Jeg er sådan i store træk enig, dog er det ikke nok at kunne sige at man tisser, for det at man er klar over at det sker, er ikke det samme som at man kan registrere det på forhånd - eller holde på vandet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.