Pottetræning hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

JustAnotherName

Min datter på 1½  år viser interesse for potten. Men ikke sådan at det giver noget. Det er bare sjov. Og vi pottetræner hende ikke....

Hendes "interesse" udspringer nok primært ved, at hendes 3-årige storesøster, i øjeblikket er igang med at øve sig i, at blive renlig. Hun bruger wc'et med børne-toiletsæde. Men er pt. ikke helt tryg ved at "give slip" på wc'et.
Så faktisk lige præcis idag sad hun lidt på potten, da den ikke føles så farlig.
Jeg ville dog gerne springe det trin over nu. Men jeg følger hendes tempo, så der ikke bliver presset for hårdt på - det giver bare bagslag!

Vores 3-årige kan holde sig tør, og gå hele dagen uden ble på. Men hun sover med ble på .....og bruger bleen, fordi hun hellere vil tisse/lave stort i den, end på toilettet.

Men det kommer, når DE er klar!!

Der langt fra interessen viser sig til de reelt ER renlige - ihvertfald hos os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Momster89

Noah begyndte da han var 10 ½ måned, da det var noget DP gjorde meget i. Det har været en rigtig godt herhjemme, og vi skifter nu kun 3 bleer om dagen plus minus

Anmeld

27. december 2010

twinboys

Findusinde skriver:

Nu er det jo ikke fordi jeg har planer om at binde hende til et bordben på potten indtil hun har lavet derpå...

Tror ordet pottetræning har vidt forskellige betydninger åbenbart....

Nej men man sætter heller ikke sit barn på en potte før det selv er KLAR til det... Dvs. har styr på sin affør. og sit tis... Dvs. begynder selv at sige jeg skal tisse... Eller nu tisser jeg...

Det er det nyeste fra sundhedsplej.

Majbritt

Anmeld

27. december 2010

tinasmor

Her købte vi en potte. Hun synes det var ok sjovt at sidde med tøj på og så heller ikke mere. Hun gik direkte til toiletet. Dvs vi købte sådan en pude til wcét så hun kunne side godt. Det gik rigtig godt, men så pludselig har hun fået et "tilbage gang" hvor hun begyndte at tisse i bukserne hele tiden igen. Det var her til vinter hvor hun ikke kunne nå at få flyverdragten osv af, og så har det bare gjort at hun gør det hele tiden (tisser i bukserne) så nu har vi taget et skridt tilbage og givet hende ble på igen til hun igen føler sig klar til at prøve uden.

(hun bliver 3 til april)

Anmeld

27. december 2010

LotteN

uha godt spørgsmål, ufatteligt så hurtigt jeg glemmer

Tror jeg fandt potten frem da hun var 18 måneder, men den stod der bare og så kom hun på den når hun havde lyst.

Pludselig en dag kom interessen og hun tissede hver gang hun blev sat på den. Da hun var 2 år og 4 måneder smed hun bleen og 2 år og 6 måneder smed hun natbleen

Anmeld

27. december 2010

LotteN

twinboys skriver:

Nej men man sætter heller ikke sit barn på en potte før det selv er KLAR til det... Dvs. har styr på sin affør. og sit tis... Dvs. begynder selv at sige jeg skal tisse... Eller nu tisser jeg...

Majbritt

så kan jeg jo så kun sige børn er forskellige

Lærke har ikke sagt dette, men er da blefri idag

Anmeld

27. december 2010

Tina2

twinboys skriver:

Majbritt

Anmeld

27. december 2010

nilletøz

Hmm hvis man ikke pottetræner sine børn hvad gør man så???
Måske jeg misforstår noget?

Anmeld

28. december 2010

Findusinde

Solveig89 skriver:

Noah begyndte da han var 10 ½ måned, da det var noget DP gjorde meget i. Det har været en rigtig godt herhjemme, og vi skifter nu kun 3 bleer om dagen plus minus

Synes også det er rigtig fint at vores dp har vist Laura hvad en potte er for noget..

Anmeld

28. december 2010

Findusinde

twinboys skriver:

Majbritt

Man må vel gerne forsøge at forklare hende hvad en potte er og hvad man bruger den til.. Og så hjælpe hende hvis hun begynder at vise interesse, uden at hun direkte kommer og fortæller at hun skal tisse eller at nu tisser hun??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.