jeg kan huske da jeg var yngre og skulle holde jul sammen med min fars daværende kæreste og hendes to drenge, hvor jeg bare have en miliard gaver og de fik et par stykker.. det var rigtig svært for mig at jeg skulle have alle de gaver og de ikke skulle have så mange, så jeg aftalte med min far at jeg enten åbnede nogle af dem hjemme hos os selv og kun tog dem med fra de nærmeste, også bare så jeg ikke skulle sidde og pakke en miliard gaver op foran mine papbrødre.. det fungerede rigtig fint..
man kan jo ikke bestemme over at folk vil give en gaver, og jeg kan godt se at det er synd for din søn at han fik færre gaver. jeg ville nok have det på samme måde... men igen er det jo bare gaver... og en åndssvag tradition... evt. så må man lave en løsning til næste år hvor du så siger til dine søskende at det vil du ikke have sker igen eller at du så ikke vil holde jul med dem hvis du syntes det er synd for din dreng at han ikke får lige så mange gaver som de andre børn. selvom det måske er svært at få sagt... men det er jo op til dig selv.
(jeg boede i plejefamilie og fik lige en masse ekstra julegaver hvert år som så skulle transporteres mellem plejefamilien og hjem hvert år, meget bøvlet)
Anmeld