kan man tillade sig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.024 visninger
67 svar
0 synes godt om
25. december 2010

Anonym trådstarter

at være skuffet på min søns vejne?

min søn er 4 år og vi holdte igår jul med meget af familien, 3 af min søstre déres kærster og déres børn og min mor,

børnene glædede sig helt vild til gaverne og de blev delt ud, så har de 3 andre børn 10+ gaver og min søn sidder med 4 gaver 2 af dem fra mig 1 fra min mor og 1 fra mine 3 søstre deres 3 kærester og deres 3 børn så¨9 om en gave og gaven kostet 80 kr. er såmænd ligeglad med prisen men pointen, og det er ikke fordi de ike har råd til gaver, de har alle sammen fed arbejde med gode tjente penge osv. og så får min søn én gave og han blev så ked over at se de andre med deres MANGE gaver,

og han gik pænt hen og spurgte dem om han måtte lege sammen med dem da de havde fine gaver, men det måtte han ikke for deres forældre 

så fik han så lov til at åbne de par gaver jeg havde, men det var jo ikke et indhold han syntes var sjovt,

kan jeg tillade mig at være skuffet eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

tinasmor

Ja personligt lyder det da lidt mærkeligt i mine øjne at de dine søskende og dine forældre kun havde købt 1 fælles gave til 80 kr.Det var noget andet, hvis I havde en aftale i mellem jer af hvert barn får 1 gave og de så måske havde slået sig sammen til en lidt større gave, men det lyder ikke som tilfælde.

Jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke bare havde købt flere forskellige ting fra f.eks Tigerbutikken eller lign, hvis det var fordi de ikke havde så mange penge.

Og jeg kan endnu mindre forstå, hvorfor han ikke må være med til at lege med sine fætres ting. Det er da en vigtig lektie at lære sine børn: At man kan finde ud af at lege og dele sine legetøj med dem som er på besøg.

Næste år må I måske så selv købe flere små gaver til jeres søn så han også har noget at pakke op. I kan evt. bruge lopppemarkederne om sommeren. Der kan man ofte få ting til ingen penge som ser ud som næsten nye. Det gjorde jeg i hvertfald til min pige i år (men hun er også et par år yngre)

Håber I trods jeres skuffelse alligevel havde en hyggelig aften.

Anmeld

25. december 2010

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Ja personligt lyder det da lidt mærkeligt i mine øjne at de dine søskende og dine forældre kun havde købt 1 fælles gave til 80 kr.Det var noget andet, hvis I havde en aftale i mellem jer af hvert barn får 1 gave og de så måske havde slået sig sammen til en lidt større gave, men det lyder ikke som tilfælde.

Jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke bare havde købt flere forskellige ting fra f.eks Tigerbutikken eller lign, hvis det var fordi de ikke havde så mange penge.

Og jeg kan endnu mindre forstå, hvorfor han ikke må være med til at lege med sine fætres ting. Det er da en vigtig lektie at lære sine børn: At man kan finde ud af at lege og dele sine legetøj med dem som er på besøg.

Næste år må I måske så selv købe flere små gaver til jeres søn så han også har noget at pakke op. I kan evt. bruge lopppemarkederne om sommeren. Der kan man ofte få ting til ingen penge som ser ud som næsten nye. Det gjorde jeg i hvertfald til min pige i år (men hun er også et par år yngre)

Håber I trods jeres skuffelse alligevel havde en hyggelig aften.

altså min mor havde selv købt en til min søn men mine søstre + vedhæng havde købt den ene gave,  han får heldivis en gave af en anden søster idag men han sad jo bare der igår med 4 ! gaver, og kan godt være dem fra mig var dyre men tænker børn jo ikke rigtig på, man kunne se han var skuffet, og det gjorde mig virkelig ked af det, han var så ked af det at han bad om at komme i seng og klokke var kun 5:30

der har været en del uenighed i familien fordi jeg ikke vil snakke med min far som er alkoholiker og han har kørt mig helt ned i kulkælderen. og de kan ikk forstå jeg kan gøre som jeg gør, de mener at man ikk bare kan afskrive sin far på den måde, men jeg har gjort det så jeg kan koncentrer mig om at være mor

Anmeld

25. december 2010

Jyden

Jeg ville helt sikkert også være skuffet, hvis det var mig. Synes det er småligt at dine søskede.

Personligt er jeg også lidt skuffet i år, men ved godt at det er lidt snotforkælet at være skuffet, men min svigerfar (som har rigeligt med finanser) plejer altid at give børnene gave for omkring 500kr hver, altså en ret god/stor gave. I efteråret fik vi barn nr4 og det har åbentbart betydet, at han har skåret kraftigt ned. Ungerne har fået for max 200kr hver og så er det endda noget mindre kønt tøj som blot skal byttes  Det skal lige siges, at han har ikke andre børnebørn, så det er ikke fordi han skal punge ud til en hel masse.

Men ja, det er vel altid lidt næsvist at føle sig skuffet over sådan noget, men det er jeg altså

Anmeld

25. december 2010

Anonym trådstarter

Jyden skriver:

Jeg ville helt sikkert også være skuffet, hvis det var mig. Synes det er småligt at dine søskede.

Personligt er jeg også lidt skuffet i år, men ved godt at det er lidt snotforkælet at være skuffet, men min svigerfar (som har rigeligt med finanser) plejer altid at give børnene gave for omkring 500kr hver, altså en ret god/stor gave. I efteråret fik vi barn nr4 og det har åbentbart betydet, at han har skåret kraftigt ned. Ungerne har fået for max 200kr hver og så er det endda noget mindre kønt tøj som blot skal byttes  Det skal lige siges, at han har ikke andre børnebørn, så det er ikke fordi han skal punge ud til en hel masse.

Men ja, det er vel altid lidt næsvist at føle sig skuffet over sådan noget, men det er jeg altså

kan faktisk godt forstå dig,

og ja syntes det er småligt at mine søstre, de har rigelig af penge, og min søn så bare deres børns mange mange mange gaver, og så fik han 3 små biler og an rangle som kan sige booot man altså drengen er 4 snart 5 år og så ligefrem give ham en rangle! jeg har helt dårlig samvittighed over jeg gav ham to store gaver istedet for mange små, arg altså

Anmeld

25. december 2010

ESV

Ej ej ej jeg bliver helt forarget...

Syntes det er småligt af dine søstre at lade jeres uenigheder ud over din søn.. Nej det kommer selvfølgelig ikke an på hvad ting har kostet men man kunne have tænkt så langt at pakke tingene ind hver for sig så der var 4 gaver i stedet for en (selvom vi alle gerne vil opdrage vores børn til det ikke er det der tæller, er der altså nogle år hvor de går rigtig meget op i hvor mange gaver de får). kan godt forstå hvis du er sur/skuffet, det var jeg også blevet.

Håber han fik nogle rigtig gode og brugbare ting af dig så han har fået nogle rigtig gode ting han kan lege med!!

Anmeld

25. december 2010

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Ej ej ej jeg bliver helt forarget...

Syntes det er småligt af dine søstre at lade jeres uenigheder ud over din søn.. Nej det kommer selvfølgelig ikke an på hvad ting har kostet men man kunne have tænkt så langt at pakke tingene ind hver for sig så der var 4 gaver i stedet for en (selvom vi alle gerne vil opdrage vores børn til det ikke er det der tæller, er der altså nogle år hvor de går rigtig meget op i hvor mange gaver de får). kan godt forstå hvis du er sur/skuffet, det var jeg også blevet.

Håber han fik nogle rigtig gode og brugbare ting af dig så han har fået nogle rigtig gode ting han kan lege med!!

ja kunne de godt have gjort, men så langt tænker de ikk, jo syntes han fik relative gode gaver,

ville også gerne opdrae ham til det ikk kommer an på gaver men det er svært i den alder

men det er den første "jul" han husker for sidste år lagde han på sygehuset og da han var 2 husker han ikk rigtig noget fra, så havd håbet på en god jul, men de ville diskoter hele tiden og gad jeg ikk så de blev meget mobset,

men han får en mere gave idag fra en anden søster håber det kan hjælpe lidt

Anmeld

25. december 2010

Stumpen

Herhjemme er i dag egentlig "hellig", men har været inde og lurer et par gange, men denne her må jeg lige svare på, for hvor skære den mig dybt i hjertet...

Min ældste datter er 4 og efter 4 gaver var hun ikke "mættet" igår, så nøj hvor må din lille dreng have været dybt skuffet... Ej, kan slet ikke klare det lige nu, synes virkleig det er en barsk verden vi lever i, når vi i den grad lader ueingheder gå ud over børnene..

Jeg håber virkelig at du og dine søstre får talt ud om det der foregår, for mange afskriver deres familier pga misbrugsproblemer af den ene eller anden slags..

Ej det er bare for egoistisk altså... Sorry har ikke noget konstruktivt at skrive, men håber sådan at din dreng ikke blev alt for berørt af dette, for det blev jeg da godt nok...

Anmeld

25. december 2010

Nattøs

Anonym skriver:

altså min mor havde selv købt en til min søn men mine søstre + vedhæng havde købt den ene gave,  han får heldivis en gave af en anden søster idag men han sad jo bare der igår med 4 ! gaver, og kan godt være dem fra mig var dyre men tænker børn jo ikke rigtig på, man kunne se han var skuffet, og det gjorde mig virkelig ked af det, han var så ked af det at han bad om at komme i seng og klokke var kun 5:30

der har været en del uenighed i familien fordi jeg ikke vil snakke med min far som er alkoholiker og han har kørt mig helt ned i kulkælderen. og de kan ikk forstå jeg kan gøre som jeg gør, de mener at man ikk bare kan afskrive sin far på den måde, men jeg har gjort det så jeg kan koncentrer mig om at være mor

Fuck hvor ville jeg blive sur på familien, hvis det var mig

Jeg har gjort alt i min fantasi her i familien, for at min dejlig stedsøn, kunne få en masse gaver. Jeg har stået for pakkegavespil, hans gaver og fra min mor. Han er 6 år gammel og han var mæt af gaverne, men jeg følte mig godt til pas.

Jeg synes helt klart, at det er for dårligt af din familie, min mor og stedfar gav for 100kr til min stedsøn, som de ikke engang har mødt, kun talt i telefon med.

Anmeld

25. december 2010

Plysbjørnen

Jeg sidder og er ved at give mig til at græde på din søns vejne nøj hvor det synd for ham at han sådan nogle nærige mostre.

Jeg er ked af at sige det, men jeg havde nok givet dem alle et regulært møgfald og var taget hjem stik på stedet. og havde jeg ikke kunnet tage hjem, ja så havde jeg i hvert fald for ladt "festen" sammen med min søn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.