Det er godt nok nogle små tynde nogen de fleste af jer har 
Min søns mål de første 3 år har været:
1 år: 80 cm. og 11,7 kilo
2 år: 87 cm. og 14 kilo
3 år: 100 cm. og 16,5 kilo
Min søn målte ved fødslen 54 cm. og vejede 3700 g....så en rimelig gennemsnitlig dreng på det tidspunkt.
Han har altid haft en stor appetit og efterhånden som han er blevet ældre, har han ikke rigtig den der stopklods, der fortæller ham at han er mæt. han kan spise og spise i et væk, indtil han simpelthen bare bliver dårlig. Så her handler det om for mig, at øse en portion op til ham, svarende til den mængde han har brug for og ikke mere end det. Det er mit ansvar som forælder, at sørge for at han ikke bliver overvægtig. Synes bestemt også det er hårdt, når man har et barn, der bare ikke kan stoppe med at spise. Vi har haft mange diskussioner omkring spisningen, fordi han ikke måtte få mere, og han stadig følte sult. de diskussioner er fuldstændig udmattende i længden. Jeg begyndte så efterfølgende at koge rigtig mange grøntsager, og så får han lov til at spise alt det han vil af det, før han får andet mad. Det har gjort at han har fået en større mæthedsfornemmelse.
Btw. han er 10½ år nu, måler 148 cm. og vejer ca. 45 kilo. Lidt i overkanten med vægten, men vi arbejder med det. Lige nu handler det om at han holder vægten mens han vokser 
Anmeld