Dit barns vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

MomseJulia

Mor til Frederic skriver:

hej. 

Tak... Det er vildt frustrerende og peder hårdt. Heldigvis er han aldrig syg som sådan, han aner ikke hvad de forskelige børne sygdomme - lunge/øre/ hals betændelse - skoldkopper - omgangs syge - influenza mm er.

Han har været små forkølet 5-6 gange i hans liv, intet andet. Så vi har ikke brugt barnet's 1 sygedag endnu eller fået ham ringet hjem fra dp.

Hvilket de kloge hoveder slet ikke kan forstå.

Lidt tal; fødsel 52 cm og 3200g. 1 år 82 cm og 9,9 kg. 2 år 87 cm og 9,9 kg. Nu snart 2,4 år 90 cm og 9,6 kg.

Hans max vægt har været 10,8 kg for derefter næste mdr sige 9,7 kg.

Jeg tænkte på om i har prøvet og kontakte nogle der har forstand på små børn og spiseforstyrelser eller et privat hospital hvis de offenlig ikke skal vågner op!! De kan ødelægge Frederic udvikler som stor.. Har han fåer taget røgten af hans håndled ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

MomseJulia skriver:

Jeg tænkte på om i har prøvet og kontakte nogle der har forstand på små børn og spiseforstyrelser eller et privat hospital hvis de offenlig ikke skal vågner op!! De kan ødelægge Frederic udvikler som stor.. Har han fåer taget røgten af hans håndled ?

I kolding har de jo et 'spise team', men de er ikke kunnet hjælpe.

Vi har en zone halløj tilknyttet arbejdet, som er kanon til små børn -  teenagere mm. Så vil helt klart tage fat i hende, bare for at gøre et eller andet.

Det er ikke holdbart det som system'et gør og hidtil har gjort for frederic. De mere obs på små pige baby/børns vægt, da det kan skade dem til senere pubertet og lign.

Han er aldrig blevet røngten eller scannet.

Anmeld

1. januar 2011

Carina1977

Det er godt nok nogle små tynde nogen de fleste af jer har

Min søns mål de første 3 år har været:

1 år: 80 cm. og 11,7 kilo

2 år: 87 cm. og 14 kilo

3 år: 100 cm. og 16,5 kilo

Min søn målte ved fødslen 54 cm. og vejede 3700 g....så en rimelig gennemsnitlig dreng på det tidspunkt.

Han har altid haft en stor appetit og efterhånden som han er blevet ældre, har han ikke rigtig den der stopklods, der fortæller ham at han er mæt. han kan spise og spise i et væk, indtil han simpelthen bare bliver dårlig. Så her handler det om for mig, at øse en portion op til ham, svarende til den mængde han har brug for og ikke mere end det. Det er mit ansvar som forælder, at sørge for at han ikke bliver overvægtig. Synes bestemt også det er hårdt, når man har et barn, der bare ikke kan stoppe med at spise. Vi har haft mange diskussioner omkring spisningen, fordi han ikke måtte få mere, og han stadig følte sult. de diskussioner er fuldstændig udmattende i længden. Jeg begyndte så efterfølgende at koge rigtig mange grøntsager, og så får han lov til at spise alt det han vil af det, før han får andet mad. Det har gjort at han har fået en større mæthedsfornemmelse.

Btw. han er 10½ år nu, måler 148 cm. og vejer ca. 45 kilo. Lidt i overkanten med vægten, men vi arbejder med det. Lige nu handler det om at han holder vægten mens han vokser

Anmeld

1. januar 2011

MomseJulia

Vi har en zone halløj tilknyttet arbejdet, som er kanon til små børn -  teenagere mm. Så vil helt klart tage fat i hende, bare for at gøre et eller andet.

Det er ikke holdbart det som system'et gør og hidtil har gjort for frederic. De mere obs på små pige baby/børns vægt, da det kan skade dem til senere pubertet og lign.

Jeg ved i kæmper meget. Men næste gang i kommer til undersøgelse så sig hvis i ikke hjælper os nu så entet tru med og gå til pressen eller privat hospital. Og forlang en røgten af hans håndled så man kan se om det er en dvægvækst der er skyld i han ikke vokser.. Nolge gange lægerne bare trælse. Vi kæmpede også med vores pige, men alle sagde det kommer det kommer !! Vi kæmer pt med at lægerne vil hjælpe vores pige med hendes allergi og forkølelsår hun har hele tiden..

Anmeld

9. januar 2011

anne2009

MomseJulia skriver:

Tak. Vi har fået taget nogle blodprøver, men har fået ingen svar, men har fået tilsendt en tid til en diætist. Tror nok at hun skal give os svarene, er spændt på hvad hun vil gøre ved det...

Anmeld

9. januar 2011

anne2009

Hej, synes det er super at I kommer med Jeres gode kommentar, det er altid godt at nogle forstår en, skriv endelig...

Som sagt, har vi fået taget blodprøver, men svarende er ikke kommet endnu, vi er nu fået en tid til en diætist.

Lægen har givet mig en recept på nogle protein drik, som hun skal drikke til næste kontrol for at se om hun tager på af det, synes bare ikke at hun har taget på af det... efter en snak med apoteket ass. fik jeg afvide at der ikke var så meget fedt o.l. indhold i, som der var i de andre mærker og det måske var det. Hmmm...

lad se hvad diætisten siger....

Synes bare det er stressende, hvorfor kan hun bare ikke spise nok

Anmeld

9. januar 2011

anne2009 skriver:

Hej, synes det er super at I kommer med Jeres gode kommentar, det er altid godt at nogle forstår en, skriv endelig...

Som sagt, har vi fået taget blodprøver, men svarende er ikke kommet endnu, vi er nu fået en tid til en diætist.

Lægen har givet mig en recept på nogle protein drik, som hun skal drikke til næste kontrol for at se om hun tager på af det, synes bare ikke at hun har taget på af det... efter en snak med apoteket ass. fik jeg afvide at der ikke var så meget fedt o.l. indhold i, som der var i de andre mærker og det måske var det. Hmmm...

lad se hvad diætisten siger....

Synes bare det er stressende, hvorfor kan hun bare ikke spise nok

Det er jo heller ikke fedt indhold alene hun skal tage på af, men hele sammen sætningen deri... kcal - protein mm.

Men det er da ikke meget hun mangler at tage på og de gør en stor indsats for at hjælp jer.

Frederic burde veje 14 - 15 kg til hans højde, men vejer 9,6.

Så kender alt til de tanker mm. det giver at have sådan et barn.

Men nu ved jeg heller ikk hvor lan din pige er...

Anmeld

12. januar 2011

anne2009

Det er jo heller ikke fedt indhold alene hun skal tage på af, men hele sammen sætningen deri... kcal - protein mm.

Men det er da ikke meget hun mangler at tage på og de gør en stor indsats for at hjælp jer.

Frederic burde veje 14 - 15 kg til hans højde, men vejer 9,6.

Så kender alt til de tanker mm. det giver at have sådan et barn.

Men nu ved jeg heller ikk hvor lan din pige er...

Hejsa.

De målte ikke højden sidst, men jeg mener de målte den ca. 74 cm forrig gang.

Anmeld

13. januar 2011

anne2009 skriver:

Hejsa.

De målte ikke højden sidst, men jeg mener de målte den ca. 74 cm forrig gang.

De kan da umuligt sige hun er undervægtig, når de ikke engang tager højden med...?

Hvis hun idag er 74-76 cm og vejer 8,6 kg er hun da ikke som sådan undervægtig, men en lang slank pige... 

At du har så megen fokus på mad - spisning - obs - følelser - frustrationer osv. kan hun sagtens mærke og føle. 

Frederic var 78 cm og 8 kg, vi fik at vide at han blot var en lang slank dreng - i trivsel.

Hvis hun følger sin egen kurve fra fødsel og ikke de der standart norm de har regnet sig frem til - sover fint - udvikles fint osv. Syntes jeg det er forkert at kalde hende for undervægtig.

At hun sider og leger med maden, skal hun have lov til. Hellere 5 pasta skruer med fingerne, end ingen - fordi i tvinger hende til at bruge gaffel og lign.

Anmeld

13. januar 2011

anne2009

De kan da umuligt sige hun er undervægtig, når de ikke engang tager højden med...?

Hvis hun idag er 74-76 cm og vejer 8,6 kg er hun da ikke som sådan undervægtig, men en lang slank pige... 

At du har så megen fokus på mad - spisning - obs - følelser - frustrationer osv. kan hun sagtens mærke og føle. 

Frederic var 78 cm og 8 kg, vi fik at vide at han blot var en lang slank dreng - i trivsel.

Hvis hun følger sin egen kurve fra fødsel og ikke de der standart norm de har regnet sig frem til - sover fint - udvikles fint osv. Syntes jeg det er forkert at kalde hende for undervægtig.

At hun sider og leger med maden, skal hun have lov til. Hellere 5 pasta skruer med fingerne, end ingen - fordi i tvinger hende til at bruge gaffel og lign.

Tak... Lægen spurgte efter hende fødsels vægt, og målte efter den kurv. Hendes fødselsvægt var på 3,5 kg derfra skulle hun fælge kurven på ca. 10 kg. Hun vejer 1,5 kg for lidt. Hun er virkelig tund, man kan tælle hendes riben, de bukser jeg køber til hende er løse og for store i taljen, kjoler tør jeg næsten ikke at give hende på, da de tynde ben kommer mere frem under kjolen.

Alle dem jeg møder, kan ikke lad være med at sige, hvor hun dog tynd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.