Dit barns vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

anne2009

MariaE skriver:

min  datter har været undervægtig siden hun kom ud næsten.Men uanset hvad vi gjorde tog hun ikke på. Stoppede hende med fedt i laaaang tid og måtte stoppe med at amme fordi hun simpelthne var for tynd, hendes ribben var så tydelige og hun var meget skramlet at røre ved. Hun har dog altid været fuld af liv, og til sidst gav lægen op og sagde at hun nok abre altid ville være en lille fin tynd en.

Og de sidste 5 mdr har hun ædt mere end min store dreng på 3,5 år. Hun skovler tit madne ind og vi nyder det abre så meget, efter at have tvunget fedt og mad i hende er hun bare vendt på en tallerken:-)

Og det har resulteret i en flot vægtforøgelse vi ikke havde regnet med. HERLIGT.

Hun vejede 7,5 kg til 1 års undersøgelsen. Nu vejer hun dælme 9,6 eller lige deromkring, så SÅ fedt at se vægten stige helt af sig selvDet er 2 kg på 1 år, det er MEGET for hende.

Og nu er hendes ribben ikke så tydelige mere og hun ser sundere ud, stadig lidt en lille fis, vil skyde på hun kommer til at ligge på 10 kg til hendes 2 års undersøgelse når vi når dertil.

Hej, Jeg har brug for at få nogle gode råd fra nogle der har prøvet det samme.

Jeg er så bekymret for om hun fejler noget, hendes ribben er så tydelige og hun er meget skramlet at røre ved. Som du også beskriver det. Vi har fået taget nogle blodprøver og bliver kontaktet af en diætist i det nye år. Er meget spændt på, hvad hun vil gøre ved det.

Har du nogle gode erfaringer, som du vil dele, hvad gjorde du, for at hun skal tage på feks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

anne2009

Mor til Frederic skriver:

Her er det vi fik med fra børne afd efter 5 dages indlæggelse.

Det har vi levet efter siden han begyndte på grød, for at se om det var os forældre der gjorde noget forkert. Men spise pædagog siger vi gør alle ting rigtige. 

Vi fik et stykke A4 papir med hjem fra spise team, hun synte vi skulle have den med hjem. Så vi kunne give det videre til bedste forældre - give det til andre der kunne bruge det...

Så her kommer det:

Vejledning - en fridk start på spisning.
Du og dit barn har behov for en frisk start på spisning. I har nogle gammle vaner, der skal ændres. Her er nogle råd der kan være en hjælp for jer processen.

Det vigtigste er;
- vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget.
- tro på at det nok skal spise det, det har behov for.
- giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning.
- undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.

Måltidet;
- lad dit barn spise i fred og ro
- respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult.
- vær diskret rollemodel.
- undlad ris/ros, belønning/ straf.

Rammerne;
- skab en rolig atmosfære
- sluk tv, dvd, video, radio
- undlad legetøj på bordet
- placer jer, så barnet kan se dig spise
- sørg for så få forstyrrelser som muligt.

Maden;
- sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide.
- lad dit barn selv øse op.
- sørg for at barnet har eget bestik.
- ingen kommentarer om mad eller spisning.
- ingen krav om at smage eller spise op.

Sansning;
- lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage)
- lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)

Omgivelserne;
- bed gæster/ bedsteforældre respektere jeres nye madkultur.
- bed daginstiutionen hjælpe med til at indføre den nye mad kultur..

Hej. Tak for dine gode råd, den liste vil jeg se nærmere på

Det er der lidt alarmerende er at hun vejer det samme de sidste måneder. Nogle dage spiser hun meget lidt, og nogle gange spiser hun normalt, det er slet ikke nok til at hun tager bare lille smule på.

Vi har fået taget blodprøver, venter spændt på svarende, er lidt bange for hendes helbred

Anmeld

30. december 2010

anne2009

anne2009 skriver:

Jeg har desværre problemer med min lille på 15 mdr. der er undervægtig...hun har ingen appetit, spiser meget lidt leger meget med maden.

Er der mon andre, der har samme problem? kunne godt tænke mig vide, hvordan I har det mht. vægt

ER DER NOGLE ER JER DER GÅR TIL EN DIÆTIST???

Vi er har fået en henvisning, tænker på om det virkelig vil hjælpe, har I haft gavn af det???

Anmeld

30. december 2010

4kløver

Min spiser heller ikke. men i dag fik vi hende til at spise havergrød meget tyndt. et stykke rugbrød en banan og øllebrød til aften 

Men andre dage spiser hun heller ikke noget hun spiser ca 3 gange om dagen og vis jeg tilbyder hende mere mad kommer det op igen.

Hun lå på ca 8kg 72cm da hun var 1år

Anmeld

31. december 2010

Mor til Frederic og Freya

anne2009 skriver:

Hej. Tak for dine gode råd, den liste vil jeg se nærmere på

Det er der lidt alarmerende er at hun vejer det samme de sidste måneder. Nogle dage spiser hun meget lidt, og nogle gange spiser hun normalt, det er slet ikke nok til at hun tager bare lille smule på.

Vi har fået taget blodprøver, venter spændt på svarende, er lidt bange for hendes helbred

Det var også derfor vi fik den med hjem, så vi kunne give dem videre til andre.

De må gerne stå stille i et stykke tid. Det ses ofte ved nye omvæltende ting. Så bliver de så fyldte med indtryk mm. at de 'glemmer' at vokse. Det kan ses ved bl.a opstart i vu -dp - bh.

De må lovligt falde en kurv på linjen. Frederic er gået fra at ligge på den øverste streg i højde, til nu at ligge under normal. Hans vægt er gået er meget vandret, med udsving både op og ned.

Så kender alt til det med at have tynd dreng. Frederic har altid været en knoglet dreng at røre ved. Hans skulderblade - ryghvirvlerne - kraveben - ribben - hofter og knæ'er har altid været fremstående.

De har tjekket ham for alt, både blod - urin - aff - priktest mm.

Anmeld

31. december 2010

MomseJulia

Jeg forstår godt at du er bekymret.. Vi har selv haft en barn, der vejede 3 kg da hun blev født, og var fin med i vægt, til hun begyndte og gå, hun tog ingen ting på, vejede 10,3 kg  og 83 cm da hun begyndte i Børnehave, hun ville ingen ting spise. Feta og rejer.. Det var hård og se ens barn være skin og ben, ikke vokse, var mindre en alle de andre børn i børnehaven. Da hun begyndte i skole var hun 104 og vejede 14 kg, 4 kg på 3 år var ikke særlig meget. Hun var så meget mindre end de andre. Men heldigvis var hun sjælden syg og var meget aktiv, lægerne blev ved med og sige, det kommer, hun skal nok voske. Hun forsat med og spise ingen ting og være meget mindre end andre børn. Bryster fik hun også senere end andre, mens senere.. Men nu i en alder 16 år er hun 157 og vejer lige knap 50 kg. Stadige mindre end andre, men kanp så tynd. Hin fik konstater astma for 1 år siden, og hun blev ørebafrn i en alder af 10 og lider stadige af det.. Men forståer godt jeres bekymringer, og især jeres Frederic mor, når frederic ofte næsten altid er skidt,  ffor jer !

Anmeld

31. december 2010

Mor til Frederic og Freya

MomseJulia skriver:

Jeg forstår godt at du er bekymret.. Vi har selv haft en barn, der vejede 3 kg da hun blev født, og var fin med i vægt, til hun begyndte og gå, hun tog ingen ting på, vejede 10,3 kg  og 83 cm da hun begyndte i Børnehave, hun ville ingen ting spise. Feta og rejer.. Det var hård og se ens barn være skin og ben, ikke vokse, var mindre en alle de andre børn i børnehaven. Da hun begyndte i skole var hun 104 og vejede 14 kg, 4 kg på 3 år var ikke særlig meget. Hun var så meget mindre end de andre. Men heldigvis var hun sjælden syg og var meget aktiv, lægerne blev ved med og sige, det kommer, hun skal nok voske. Hun forsat med og spise ingen ting og være meget mindre end andre børn. Bryster fik hun også senere end andre, mens senere.. Men nu i en alder 16 år er hun 157 og vejer lige knap 50 kg. Stadige mindre end andre, men kanp så tynd. Hin fik konstater astma for 1 år siden, og hun blev ørebafrn i en alder af 10 og lider stadige af det.. Men forståer godt jeres bekymringer, og især jeres Frederic mor, når frederic ofte næsten altid er skidt,  ffor jer !

hej. 

Tak... Det er vildt frustrerende og peder hårdt. Heldigvis er han aldrig syg som sådan, han aner ikke hvad de forskelige børne sygdomme - lunge/øre/ hals betændelse - skoldkopper - omgangs syge - influenza mm er.

Han har været små forkølet 5-6 gange i hans liv, intet andet. Så vi har ikke brugt barnet's 1 sygedag endnu eller fået ham ringet hjem fra dp.

Hvilket de kloge hoveder slet ikke kan forstå.

Lidt tal; fødsel 52 cm og 3200g. 1 år 82 cm og 9,9 kg. 2 år 87 cm og 9,9 kg. Nu snart 2,4 år 90 cm og 9,6 kg.

Hans max vægt har været 10,8 kg for derefter næste mdr sige 9,7 kg.

Anmeld

31. december 2010

oerbaek

Min yngste søn han har også altid været en lille fyr, han vejede ved fødslen 3900 og var 53 cm men han tabte sig rigtig meget efter fødslen... jeg kan ikke præcis huske hans vægt ved 1 og 2 års undersøgelserne men ved 3 år var han 91 cm og vejede 12 kg hvilket er en del under "normalen" men han følger sin egen kurve så lægen sagde at vi ikke skulle være bekymret for ham

Anmeld

31. december 2010

millesofie

jeg tror tinke følger kurven men har ikke tjekket det

hun er 12mdr og vejer 10,5kg er ca 83cm hun er ikke tynd men hun er slank og der er ikke meget jeg kan gøre ved det

hun spiser heller ikke meget mad og vil også helst bare lege med den, jeg er nu begyndt at sætte grænser for hvor meget hun må lege med den, så nu spiser vi og hun må selv spise med fingerne eller ske men ikke lege kaste osv med maden så fjerner jeg den , så håber det hjælper

men jeg giver hende vælling om aftenen

lavet på hirsegryn/mel, havregryn/mel eller boghvede

en tynd grød som jeg hælder gennem en si

jeg laver den nogle gange på lidt fløde og nogle gange på vand med smør i

jeg tilsætter altid vanilie så den smager sødt for så glider den ned hver aften men man kan også blande den med æblemos

held og lykke og godt nytår

Anmeld

31. december 2010

zakariasen19

Min lille/store dreng på knap 3 måender vejer 8,7 kg... kæmpe basse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.