Dit barns vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2010

Brams

anne2009 skriver:

Jeg har desværre problemer med min lille på 15 mdr. der er undervægtig...hun har ingen appetit, spiser meget lidt leger meget med maden.

Er der mon andre, der har samme problem? kunne godt tænke mig vide, hvordan I har det mht. vægt

Min datter er 14 mdr. og vejer 8 kg. og er 70 cm. lang. Vi har fået af vide fra lægen at hun vejer for lidt, hun har altid været lille, men hun har knap taget på siden juli måned.

Vi er blevet henvist til en børnelæge, så vi venter lidt på at se hvad hun siger.

Lærke har dog været en del syg, mellemøresbetændelse, 2 x dræn i begge ører og falsk strubehoste, så jeg tror også at det har indflydelse på hende appetit, men er jo stadig bekymret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2010

Zafir

dorthemus skriver:

Hvor sjovt der er sådan en forskel...hvor meget vejer Frigg nu og hvilken str. og længde er hun? Måske jeg har noget tøj jeg kan tage med nytårsaften

Jeg ved faktisk ikke pt liiiige hvor´meget hun vejer Men rigelig hehe...

Hun er ved at vokse ud af 62 nu.

Til sammeligning brugte Idun str 74 til sin 1 års fødselsdag...

Anmeld

25. december 2010

Mor til Frederic og Freya

Her er det vi fik med fra børne afd efter 5 dages indlæggelse.

Det har vi levet efter siden han begyndte på grød, for at se om det var os forældre der gjorde noget forkert. Men spise pædagog siger vi gør alle ting rigtige. 

Vi fik et stykke A4 papir med hjem fra spise team, hun synte vi skulle have den med hjem. Så vi kunne give det videre til bedste forældre - give det til andre der kunne bruge det...

Så her kommer det:

Vejledning - en fridk start på spisning.
Du og dit barn har behov for en frisk start på spisning. I har nogle gammle vaner, der skal ændres. Her er nogle råd der kan være en hjælp for jer processen.

Det vigtigste er;
- vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget.
- tro på at det nok skal spise det, det har behov for.
- giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning.
- undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.

Måltidet;
- lad dit barn spise i fred og ro
- respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult.
- vær diskret rollemodel.
- undlad ris/ros, belønning/ straf.

Rammerne;
- skab en rolig atmosfære
- sluk tv, dvd, video, radio
- undlad legetøj på bordet
- placer jer, så barnet kan se dig spise
- sørg for så få forstyrrelser som muligt.

Maden;
- sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide.
- lad dit barn selv øse op.
- sørg for at barnet har eget bestik.
- ingen kommentarer om mad eller spisning.
- ingen krav om at smage eller spise op.

Sansning;
- lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage)
- lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)

Omgivelserne;
- bed gæster/ bedsteforældre respektere jeres nye madkultur.
- bed daginstiutionen hjælpe med til at indføre den nye mad kultur..

Anmeld

25. december 2010

Pige2009

anne2009 skriver:

Jeg har desværre problemer med min lille på 15 mdr. der er undervægtig...hun har ingen appetit, spiser meget lidt leger meget med maden.

Er der mon andre, der har samme problem? kunne godt tænke mig vide, hvordan I har det mht. vægt

Hvor står er hun? Laura ligger i den lave ende af kurven med sine 14 mdr. og 9,5 kg. men ikke noget alarmerende

Anmeld

25. december 2010

lauras*mor*

jeg har svaret andet for jeg ved min datter bliver betegnet som slank... men nu har jeg kigget på en kurve for højde og vægt, og vægt og alder, og der ligger hun på den nederste streg, hun følger sin egen kurve, så må du selv bedømme om hun er undervægtig eller ej..
Hun er 84 cm og vejer 9,5 kg og er 20 mdr.

Men husk at dit barn nok skal tag  det hun har brug for... Selvom det er svært at tænke sådan, så er det faktisk løsningen... Jeg var mange mdr om at lære det, men da det endelig kom, begyndte hun at tage på og nu er hun trods alt på den nederste og bliver ikke betegnet som andet end alm slank og altså ikke tynd mere..så det er dejligt..

Anmeld

25. december 2010

merle2010

ja, jeg er så i den helt anden ende af skalaen.. for min datter er 7 mdr og vejer næsten 12 kg hun mangler bestemt ikke noget.. men har de sidste par dage ikke ville spise ret meget... hun har aldrig været glad for grød, frugtmos eller kartofler.. men kan da tvinges til et par bidder...

Anmeld

26. december 2010

Nybagt mor

Min dreng er knap 14 måneder og vejer 12 kg og måler 82 cm i længden.

Han var dog også ret stor (4560 g) fra fødslen af - og har haft en god appetit.

Mvh

Anmeld

29. december 2010

anne2009

KaLee skriver:

hvad for en kurve følger du?

gennemsnitsstørrelse for alder eller vægt i forhold til højde?

RImelig vigtig ting at have på plads. 

Min søn er lille af hans størrelse, og det har han været siden han var ca 1 år.

så i forhold til alder, så ja, men i forhold til højden, så er han lige som han skal være. 

han er 21 måneder 

Hejsa. Min datter bliver mest fuldt efter vægt kurven. De siger at hun burde at veje ca. 10 kg, men hun vejer kun 8,6.

Anmeld

29. december 2010

eElak

anne2009 skriver:

Hejsa. Min datter bliver mest fuldt efter vægt kurven. De siger at hun burde at veje ca. 10 kg, men hun vejer kun 8,6.

Dvs. i forhold til hendes alder ik? 

Altså jeg fik lige kigget efter i går - og min søn ligger på den nederste, på grænsen til ikke at være på kurven.. og han er da stadig i live...

Tager din datter på?

Jeg må lige læse startindlægget igen, for kan ikke huske hvor gammel din datter er....

Men jeg har først fået tudet ørene fulde med at jeg skulle passe på at han ikke tog for meget på for hurtigt, og nu er han sq for lille.... Men han er bare en lille lort, så det har jeg accepteret..  

Anmeld

29. december 2010

eElak

Så fik jeg tjekke din datters alder.... 

Synes mor til frederic er inde på noget helt rigtigt i forhold til hvordan man kan gøre med måltidet.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.