Dit barns vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: SVAR GERNE FOR FLERE HVIS I HAR FLERE SMÅBØRN Min lille pige er en del undervægtig, hun har meget lidt appetit, har prøvet alt og mange mange gode råd, men hun tager ikke på...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.048 visninger
44 svar
0 synes godt om
24. december 2010

anne2009

Jeg har desværre problemer med min lille på 15 mdr. der er undervægtig...hun har ingen appetit, spiser meget lidt leger meget med maden.

Er der mon andre, der har samme problem? kunne godt tænke mig vide, hvordan I har det mht. vægt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2010

Mor til Frederic og Freya

anne2009 skriver:

Jeg har desværre problemer med min lille på 15 mdr. der er undervægtig...hun har ingen appetit, spiser meget lidt leger meget med maden.

Er der mon andre, der har samme problem? kunne godt tænke mig vide, hvordan I har det mht. vægt

Det er jo okay de er undervægtig blot de følger deres egen kurve.

Nogle er født småt spisende, nogle grov ædere og andre normalt spisende.

Frederic har haft spise problemer fra dag 1. og har bl.a på 19 mdr blot taget 600 g på. Det er 300 g mindre end ved både 1 og 2 års undersøgelsen....

Han er blevet tjekket for stort set alt. Fulgt med kontrol - prøver - test's hver 2 mdr i over 1 år. Men hans vægt kurve ligger vandret mens han vokser meget meget langsom i højde - pga hans altid lave mad indtag. Dertil drikker han 4-500 ml for lidt i døgnet.

Anmeld

25. december 2010

Low

anne2009 skriver:

Min drengs vægt stod stille i en hel uge fra han var 2 uger gammel til han var 3. Så tog han så normalt på indtog kan prøvede grød da han var 4½ måned gammel. Så blev han vejede her den første december og der vejede han ikke som han skulle, altså for lidt, men lægen sagde at jeg slet ikke skulle bekymre mig og at det nok bare var fordi han skulle vænne sig til grøden men jeg skulle bare holde lidt øje med ham. Han var 5 mdr gammel den 1 december 2010 og han var 71 cm lang og vejede 7,3kg. Min læge sagde at han var lang og slank og han roste ham til skyerne. Så prøvede jeg at tilbyde ham mere mad selv om lægen ikke havde bedt mig om det men så kastede han bare op.  

Anmeld

25. december 2010

eElak

hvad for en kurve følger du?

gennemsnitsstørrelse for alder eller vægt i forhold til højde?

RImelig vigtig ting at have på plads. 

Min søn er lille af hans størrelse, og det har han været siden han var ca 1 år.

så i forhold til alder, så ja, men i forhold til højden, så er han lige som han skal være. 

han er 21 måneder 

Anmeld

25. december 2010

Muffinmus

min  datter har været undervægtig siden hun kom ud næsten.Men uanset hvad vi gjorde tog hun ikke på. Stoppede hende med fedt i laaaang tid og måtte stoppe med at amme fordi hun simpelthne var for tynd, hendes ribben var så tydelige og hun var meget skramlet at røre ved. Hun har dog altid været fuld af liv, og til sidst gav lægen op og sagde at hun nok abre altid ville være en lille fin tynd en.

Og de sidste 5 mdr har hun ædt mere end min store dreng på 3,5 år. Hun skovler tit madne ind og vi nyder det abre så meget, efter at have tvunget fedt og mad i hende er hun bare vendt på en tallerken:-)

Og det har resulteret i en flot vægtforøgelse vi ikke havde regnet med. HERLIGT.

Hun vejede 7,5 kg til 1 års undersøgelsen. Nu vejer hun dælme 9,6 eller lige deromkring, så SÅ fedt at se vægten stige helt af sig selvDet er 2 kg på 1 år, det er MEGET for hende.

Og nu er hendes ribben ikke så tydelige mere og hun ser sundere ud, stadig lidt en lille fis, vil skyde på hun kommer til at ligge på 10 kg til hendes 2 års undersøgelse når vi når dertil.

Anmeld

25. december 2010

B&J

ved ikke om vores dreng er undervægtig han følger han egen kurve som vores sp er super stolt af... han er ikke den største dreng i verden og mad er dog ikke lige hans bedste ven men det bliver da bedre og bedre

Anmeld

25. december 2010

Ann.

Lærke er nu 14 mdr, 80 cm lang og vejer kun 8,3 kg

Hun er meget undervægtig og ligger udenfor kurven - men det er grundet den diæt hun er på, for da hun startede på den tabte hun ca 1,5 kg og det er meget i babyvægt - nu efter 7 mdr, er hun lige rundt den vægt hun havde før. 

Men hun må heller ikke tage mere på end 25-50 g på om ugen.

Anmeld

25. december 2010

eElak

KaLee skriver:

hvad for en kurve følger du?

gennemsnitsstørrelse for alder eller vægt i forhold til højde?

RImelig vigtig ting at have på plads. 

Min søn er lille af hans størrelse, og det har han været siden han var ca 1 år.

så i forhold til alder, så ja, men i forhold til højden, så er han lige som han skal være. 

han er 21 måneder 

Hov, glemte da helt at skrive selve vægten.. 

Tror han er 80-82 cm og vejer ca 10.4 kg. 

Anmeld

25. december 2010

Zafir

Som mor til en småtspiser og en 'alm spiser', så vil jeg sige: NO WORRIES!!!!...

Idun er også sådan et barn, der kan blive mæt af at slikke salten af 2 pomfritter. MEN - jeg har altid sagt: Kommer der noget ind, kommer der noget ud og der har altid kommet noget ud. Så viser det jo at hun trods alt får lidt indenbors

Idun ligger stadig på den aller nederste kurve og det er KUN fordi hun spiser Så lidt som hun gør. Vi kan i perioder godt blive meget frustreret, fordi hendes spiseproblem, bliver lidt større nu her hun er 'gammel' og vi ikke vil have at det skal blive et seriøst problem.

Men lægen siger: Hellere lille spirivip, så længe det ikke er UNDER-under-vægtig end overvægtig.

Tag det roiligt. Hun spiser nok en dag, hvis hun bliver sulten.

Frigg derimod spiser gladeligt babs på kort tid og vokser sig STOR hurtigt. Hun er nu, samme str ca som Idun var, da hun var 6 mrd. Frigg fylder 4 mrd om under en uge.

Anmeld

25. december 2010

dorthemus

Zafir skriver:

Som mor til en småtspiser og en 'alm spiser', så vil jeg sige: NO WORRIES!!!!...

Idun er også sådan et barn, der kan blive mæt af at slikke salten af 2 pomfritter. MEN - jeg har altid sagt: Kommer der noget ind, kommer der noget ud og der har altid kommet noget ud. Så viser det jo at hun trods alt får lidt indenbors

Idun ligger stadig på den aller nederste kurve og det er KUN fordi hun spiser Så lidt som hun gør. Vi kan i perioder godt blive meget frustreret, fordi hendes spiseproblem, bliver lidt større nu her hun er 'gammel' og vi ikke vil have at det skal blive et seriøst problem.

Men lægen siger: Hellere lille spirivip, så længe det ikke er UNDER-under-vægtig end overvægtig.

Tag det roiligt. Hun spiser nok en dag, hvis hun bliver sulten.

Frigg derimod spiser gladeligt babs på kort tid og vokser sig STOR hurtigt. Hun er nu, samme str ca som Idun var, da hun var 6 mrd. Frigg fylder 4 mrd om under en uge.

Hvor sjovt der er sådan en forskel...hvor meget vejer Frigg nu og hvilken str. og længde er hun? Måske jeg har noget tøj jeg kan tage med nytårsaften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.