Hvis min veninde, søster eller en måske kommende datter, en dag kommer og spørger, hvad jeg synes om plastikoprationer osv., vil jeg altid støtte dem i at de tager deres eget valg, men handler det om dårligt selvværd pga lille barm fx, vil mit første "råd" være, at opsøge en psykolog.
Derudover skal man som kvinde overveje, hvilket signal man sender sine børn(især en datter), hvis man får lavet større barm. For det vil gøre, at hun vil have en større tendens til plastikoparationer, fordi hun ser, at hendes mor ikke er tilfreds med sig selv. Dårligt selvværd arver dårligt selvværd.
Min egen personlige mening omkring platiskoprationer er, at jeg vil beholde mine egne bryster. Jeg har prøvet at røre ved 3 par silikonebryster(dvs 6 i alt
) og ærligt synes jeg ikke, det er lækkert at røre ved
Også selvom de lå inde under musklen. Derudover har kvinder, der får disse oprationer, desværre en tendens til at overdrive i størrelsen. Altså hvis man er 160 cm høj og vejer 50-55 kg, så er 500 ml i hvert bryst måske liiidt vulgært, efter min mening.
Jeg tror, det er vores samfund(og deriblandt os selv), der sætter disse uopnåelige standarder og mål, som naturlige kvinder meget sjældent kan leve op til. Hvorfor kan man ikke være sig selv og acceptere den man nu engang er?
Som sagt, vil jeg støtte, hvis en kommende datter vil have en operation, men samtidigt vil jeg blive rigtig ked af, at hun ikke kan leve med den hun er.
Jeg kan ikke helt forholde mig til fedmeoperationer, da jeg ikke har vægtproblemer, men jeg kan bedre forstå mennesker, der vitterligt har forsøgt alt med træning, kost osv, at de får lavet en operation. Eller hvis man har rygproblemer pga stor barm eller man har slap hud efter massivt vægttab. Dét har jeg nemmere ved at forholde mig til. Men det der med at skulle ligne en barbie med plastikbryster, forstørrede læber osv, er jo bare kunstigt og man skal overveje, at man tiltrækker "de typer mænd" derefter.
Og hvis man skal have en fedmeoperation, synes jeg, man skal gå i terapi inden/samtidigt, for at forebygge et eventuelt tilbagefald, idet vægtproblemer - enten op eller ned, i fleste tilfælde er pga. en spiseforstyrrelse.
Der kom lige et laangt indlæg fra mig 
God jul til alle herinde